Sokunknak nemcsak a gyermekkorunkban jelentett élményt az a  pillanat,  amikor Karácsonykor a fenyőillatban,  nagy várakozások után kicsomagolunk egy ajándékot.
A webshopok használatának elterjedése óta a kicsomagolás  gyakori élmény lett. De mitől válik élménnyé egy termék kibontása?

A csomagolás művészete - kibontás élménye

A mostani blogbejegyzés kicsit rendhagyó lett. Egy kicsit eltávolodtam a webdesign világától és kicsit a grafikai tervezés felé vettem az iányt. Mivel én webdesigner vagyok, ezért az alábbi cikk megírásában segítséget kértem Vadon Zsolt tervezőgrafikus barátomtól.

Hogyan tud lenyűgözni minket egy márka, mielőtt még a kezünkbe fogtuk volna a termékét?

Sokunknak nemcsak a gyermekkorunkban jelentett élményt az a  pillanat,  amikor Karácsonykor a fenyőillatban,  nagy várakozások után kicsomagolunk egy ajándékot.

A webshopok használatának elterjedése óta a kicsomagolás  gyakori élmény lett. De mitől válik élménnyé egy termék kibontása? Hogyan varázsol el minket a csomagolás design?

Az újonnan megjelent Apple, Nike, Samsung termékeket nem csak a technikai fejlesztések, divattrendek miatt  várják annyira a rajongók. Ezek a cégek pontosan tudják, hogyan kell kifejezni a minőséget, hogyan kell kitűnni a versenyből, hogyan kell hatást gyakorolni a Vevőkre már a nulladik pillanatban.  

Nézzük csak meg a képen látható iPhone készüleket és a dobozát is. A magam részéről minden egyes alkalommal mikor új apple készüleket veszek már alig várom, hogy a kezemben tarthassam a dobozát. Már maga az az igényesség, tökéletesség, amit a doboz is sugall egyfajta élményt kölcsönöz.

Márka iránti elköteleződés alapvető összetevője a csomagolás

A megelégedettség, a márka iránti elköteleződés egyik alapvető összetevője a csomagolás. Gondoljuk csak végig, akár egy egyszerű vásárlásnál is döntenünk kell, melyik terméket választjuk a rengetegből.  A bizonytalanság pillanataiban pedig esendőek vagyunk. Azt a terméket választjuk majd, aminek jobban tetszik a csomagolása. Ez az a pillanat, amikor egy csomagolás-designer megmérettetik.

A csomagolás designer feladata az, hogy olyan tökéletesen fejezze ki a márkát, olyan csábítóan hasson a Vevőkre, olyan benyomást keltsen bennük, amely már önmagában is önmagában is felejthetetlen élményt nyújt.            

A csomagolás a virtuális világban is döntő szerepet kaphat

A sokaság között az a termék kerül a valós vagy virtuális kosárba, aminek már a csomagolása is megfelelően kommunikál, szinte dönt a Vevő helyett. Azt, hogy ez mekkora elköteleződést jelent a Vevőnek egy remek kampányban mutatja be a Skittles.

Itt a lényeg, hogy a márka szinte eggyé vált a szivárvány színeivel. Milyen más is lenne annélkül.

Van olyan helyzet is, amikor a már jól megszokott dolog más köntösbe kerül. A jól megtervezett csomagolás szinte egyenértékű a márkával. Lecserélni például igen kockázatos vállalkozás. Ilyenkor igen nagy az esély arra, hogy sok kritikussal fogja szembe találni magát az adott márka, és hát ki kell mondanunk a jól ismert mondatot: "A Vevőnek mindig igaza van.

Félresikerült esetben a csomagolás tömeggyártása közben történt bakik hozzák meg a nyilvánosságot a cég számára. Ilyenkor az egyetlen lehetséges megoldás, ha hasznot húz az adott cég ebből, és elismerve hibáit, együtt nevet a Vásárlókkal. Hiszen aki magát ki tudja nevetni, az elismeri a hibáit!

Mézzük meg az itt látható ping-pong labda dobozát. Jól látszik, hogy a csomagolás tervezés nem lett jól átgondolva.