Rengeteg marketing ügynökség foglalkozik keresőoptimalizálással. Ha körbenézünk a piacon, akkor többféle ajánlatot találhatunk tőlük.. A havidíjas SEO az egyik leggyakoribb forma, amivel tartósan növelhetjük weboldalunk látogatóinak a számát.
Az alábbi bejegyzésben megmutatom, hogy miért éri meg ezt a forgalomnövelő módszert választani illetve, hogy mire figyeljünk, ha SEO ügynökséget választunk.
miért érdemes keresőoptimalizálni a weboldalunkat?
Sokan még mindig abban a tévhitben vannak, hogy elegendő egy szép honlapot készíteni és onnantól kezdve dőlnek az ügyfelek. Sajnos ez messze nincs így.
Tényleg fontos, hogy weboldalunk jól kiszolgálja a látogatóinkat. Szépnek, a látogató számára könnyen navigálhatónak kell lennie és ami legalább ennyire fontos, a Google kereső szemében is erős oldalt kell létrehoznunk.
Szerencsére ezt ma már a legtöbben tudják. Az egyik ügyfelemnek próbáltam ecsetelni a SEO fontosságát, mire a következőt mondta:
"Tudom, hogy egy weboldal nem fog magától felállni és járni. Azért sokat kell tenni, hogy bevételt is hozzon!"
És mi a célja egy webesnek? Az, hogy az ügyfeleinek költséghatékony módon látogatókat hozzon.
De erre vannak a hirdetések, nem?
A válasz az, hogy nagyon nem. Sokan összekeverik a SEO-t a hirdetéssel. De ez egy nagy tévedés. A különböző PPC hirdetések (Google Ads, Facebook), csak akkor terelnek forgalmat a weboldalunkra, ha fizetünk érte.
A hirdetések sokkal több pénzbe kerülnek és amint nem utalunk leállnak és a forgalom visszaesik. A SEO nem ilyen. Pénz nélkül is jönnek a látogatók.
Hirdetések többe kerülnek? Tényleg?
Igen, többe, Nem is kevéssel. Nézzünk egy egyszerű példát.
Ha a seo-val a weboldalunkra tudunk terelni 10.000 látogatót havonta, akkor azt 80 Ft-os kattintással egy hónapban 800.000 Ft-ért tudnánk megtenni hirdetéssel.
Ez nagyon sok pénz havonta. A keresőoptimalizálási szolgáltatással ennél jóval kevesebbért tudjuk elérni a látogatóinkat. Nem lenne jó, ha a fennmaradó pénz másra költenénk?
SEO célja a költséghatékonyság
A közös célunk az lenne, hogy folyamatosan a lehető legkisebb költség ráfordításával a lehető legtöbb látogatót tereljünk az oldalunkra. Ha sok látogatót tudunk bevonzani, akkor sok ügyfelünk is lesz. Ebben fog nekünk segíteni a SEO.
SEO szolgáltatás lényege, hogy költséghatékonyan szerzünk látogatókat a weblapunkra.
Havidíjas seo szolgátatás segítségével pénzt fog hozni a weboldala.
SEO ma már szinte kötelező
Sokan ezen lehet, hogy meglepődnek, pedig így van. Ma már nem tudunk optimalizálatlan weboldallal labdába rugni a versenytársainkkal szemben.
A Google találati listán öldöklő harc megy a legjobb helyezésekért. Aki az első hely egyikén van az jelentős anyagi forgalmat tud bonyolítani. Így nem csoda, ha mindenki azt a pár helyet akarja.
De ezt nem egyszerű megszerezni. Hiába tudjuk a legfontosabb keresőoptimalizálási tippeket, ha nem vagyunk naprakészek a SEO világában, és nem figyeljük minden egyes nap a weblapunk helyezéseit valamint nem kutatunk újabb és újabb kulcsszavak után.
Mikor felesleges a keresőoptimalizálás?
Vannak olyan esetek, amikor nem érdemes keresőoptimalizálással foglalkoznunk. Ezek a ritkábbak, de nézzük, hogy mikor nem érdemes költened erre a szolgáltatásra:
- Nem a keresőből élsz: vannak cégek, akiknek a weboldala, csak azt a célt szolgálja, hogy egy kis információt nyújtson az érdeklődőnek, de ha nem lenne, akkor is megélnének.
- Alig van konkurencia: Létezik még egy-két szegmens, ahol egy jól felépített weboldallal is nagyon jó pozicíót lehet elérni, mert szinte nulla a verseny
- Ahol a írreális a verseny: Van pár terülét, ahol a fő kulcsszavakra nem lehet igazán jó eredményt elérni. Pl.: turizmusba a booking.com-ot nem lehet megelőzni. Itt érdemes más lehetőségeket is fontolóra venni. Pl.: Google Ads, Google My Business
sikerdíjas SEO és az ügyfél átverése
A SEO-ban általában két csomagot szoktak ajánlani a különböző ügynökségek. Az egyik a Sikerdíjas keresőoptimalizálás, a másik a havidíjas seo. Nézzük meg kicsit közelebbről az első lehetőséget.
Ez lehet kicsit erősen hangzik, de sajnos igaz. A legtöbb sikerdíjas csomag az ügyfelek átverésén alapul.
Pedig milyen jó is lenne. Akkor kell fizetnem, ha bizonyos kulcsszavakra a weboldalam elől lesz. De mi ezzel a probléma?
az alapprobléma, hogy a seo ügynökség nem kap pénzt
A sikerdíkas keresőoptimalizálással az az alapprobléma, hogy a seo ügynökség csak akkor kap pénzt, ha már elől van a weboldal. Azért, hogy ez minél előbb történjen meg mindent bevetnek.
A legtöbb esetben sajnos kevés munkával akarják lerövidíteni ezt a pár hónapos folyamatot és akár blackhat vagyis google által büntetendő technikákat alkalmaznak.
A sikerdíjas keresőoptimalizálás során a gyorsaságon van a hangsúly, nem a minőségen. Havidíjas seo pont az ellenkezője. Az ügyféllel közösen dolgozva a lehető legerősebb és legtöbb releváns látogatót hozni a weboldalunkra. Mivel havi kifizetés van, ezért mind a két fél érdeke, hogy sikeres legyen a weblap keresőoptimalizálása rövid és hosszú távon is.
nézzünk egy konkrét átverést
Amikor még nem foglalkoztam keresőoptimalizálással, az egyik ügyfelem leszerződött egy nagy ügynökséggel, akikről csak jót hallott.
Először hezitált pár napot, mert a szerződés nagyon megkötötte a kezét, de bízott abban, hogy jól fog járni. Hát nem így lett.
A szerződés értelmében, ha egy kulcsszó feljön az 5-10. hely közé, akkor fizet kb. 250 Ft-ot, ha viszont az első 5-ben van, akkor kb. 500 Ft-ot egy nap. Ez nem is rossz igaz? Tehát az első 5-ben leszek, havi 15.000 Ft-ért.
De, akkor hol itt a csapda?
Három nagy probléma volt ezzel az együttműködéssel:
1., Az ügyfél választotta ki a kulcsszavakat. Ő persze boldogan megmondta, hogy milyen kulcsszavakra szeretne elől lenni. Csak amiket ő mondott, a legtöbb esetben forgalmat sem hoztak.
Így könnyű jó helyezést elérni, ha senki sem keres a megadott kulcsszavakra és nincs verseny rá. A SEO-s cég jól jár, az ügyfél meg csak azt hiszi, hogy jól járt.
2., Nagyjából 20 kulcsszót kellett választani a szerződés megkötéséhez. Gondoljunk csak bele. 20*15.000 Ft havonta, az bizony kemény 300.000 Ft minden hónapban, úgy hogy közben nagyon kevés látogatót kapunk. Hm. Ennél jóval kevesebbért egy komolyabb seo szakember csodákat tud tenni.
3., Több éves szerződés: Tehát kap egy nagy semmit, sok pénzért és még csak fel sem mondhatja. Szuper!
+1 átverés: Ez a cég, pedig nem csinált mást, mint a korábbi ügyfelei oldalára kirakott egy-egy linket. mindenféle témába nem vágó oldalról.
Rövidtávon ez lehet sikeres egészen addig míg a Google rá nem jön a manipulálásra vagy ameddig a konkurencia fel nem bérel egy igazi seo szakembert. Akkor aztán foghatjuk a fejünket.
Tehát rengeteg pénzért kapsz egy olyan oldalt, ami nem hoz látogatót, de legalább az ügynökség jól keres rajta. Reklamálni nem lehet, mert a szerződésben foglaltakat ők teljesítették.
Miért előnyős a havidíjas keresőoptimalizálás?
Mint említettem a sikerdíjas keresőoptimalizálást nem érdemes választani, de mi a helyzet a havidíjas seo-val. Nézzük meg miért érdemes ezt választani és kinek éri meg igazán.
Előre kalkulálható SEO költségek
Ebben a konstrukcióban az ügyfél előre tudja, hogy mennyit fog fizetni. Nincsenek rejtett költségek. Megbeszéljük, hogy havonta mennyibe kerül a weboldala optimalizálása és onnantól kezdve ezzel az összeggel tud kalkulálni minden hónapba.
Havi kimutatások a teljesítményről
Nálam minden hónapban kap az ügyfél egy kimutatást, hogy hogyan áll a weboldala, és mellé természetesen szóban is adok egy komplett elemzést. Nem biztos, hogy mindenkinek elég, ha csak számokat lát. Jobb, ha bele is látunk a folyamatba.
4 hónap után bármikor felmondható a seo szerződés
Nem jönnek az eredmények? Másra számított? Semmi gond. Minden szerződést úgy kötök az ügyfelekkel, hogy azt 4 hónap után bármikor fel tudja mondani, hogyha a kívánt eredményt nem érjük el.
Szerencsére ilyen még nem történt, de a lehetőség megvan rá,
havidíjas seo szolgáltatás főbb területei
Ha szeretne kicsit a dolgok mélyére látni, akkor ez a rész Önnek szól. Lássuk milyen területei vannak a SEO-nak és miben fogok a segítségére lenni, hogy a weblapunk pénzt is termeljen.
Konkurencia elemzése SEO szempontból
Minden SEO projektet azzal kezdek, hogy feltérképezem a konkurenciát és megvizsgálom, hogy milyen honlapokkal értek el jó helyezést a keresőben. Már pár órás vizsgálat után jó rálátásom lesz arra, hogy a konkurencia milyen módszerekkel került az élre és mi azok a lépések, amiket nekünk is kell követni, illetve hogyan tudunk jobbak lenni náluk.
weboldal Technikai elemzése
Az nem elég ha a konkurenciát ismerjük és tudjuk, hogy hogyan tudunk előre kerülni. A saját weblapunknak is tökéletesnek kell lennie. Nem szabad, hogy bármilyen technikai probléma is legyen, mert az hátráltatja a jó helyezést a Google-ben.
Fontosabb technikai beállítások:
- megfelelő kódolás
- beszédes url-ek
- Mobilbarát megjelenés
- Gyors betöltődés
- robots.txt beállítása
- Google Analytics bekötése
- oldaltérkép generálása és beküldése
- url struktúra helyes kialakítása
- Core web vitals mutatók
- SSL tanúsítvány
Kulcsszókutatás
A keresőoptimalizálás alapja a megfelelő kulcsszókutatás. Sokan már itt elrontják. Nem elég, ha felsorolnuk pár kulcsszót, amit jónak gondolunk. Nézzük meg pontosan, hogy melyik kulcsszóra hányan keresnek.
Rengetegszer találkoztam már azzal az esettel, hogy az ügyfeleim olyan kulcsszavakra szerettek volna előrekerülni, amire szinte senki nem keresett.
Ahhoz, hogy ezt a hibát elkerüljük pontos adatokra van szükségünk. Ezt a leggyorsabban a Google Ads kulcsszótervezőjével tehetjük meg, ahol pontos adatokat láthatunk arról, hogy mekkora egy kulcsszó keresési gyakorisága és mekkora verseny van az adott kulcsszóra. Sajnos a teljes rálátásunk csak akkor van erre, ha folyamatosan fut nálunk az Ads.
Ha nincs éppen futó Google Ads kampányunk, akkor érdemes előfizetni a SemRush vagy az Ahrefs szoftverekre. Ezek havi szinten komoly kiadást jelentenek, de hosszú távon bőven megtérül a használatuk.
Érdemes először a gyengébb kulcsszavakkal foglalkozni, amikre még egy kezdő oldallal is lehet jó helyezést elérni. Később meg jöhetnek az erősebb és nagyobb konkurenciával rendelkezők, amikor már erősebb oldalunk van a Google szemében.
SEO stratégi felállítása
Minden online marketing alapja a megfelelő stratégia felállítása. Nincs ez másként a SEO-nál sem. Pontosan fel kell építenünk, hogy milyen legyen a weboldal felépítése, milyen bejegyzéseket írjunk és hogy ezek a bejegyzések, hogyan fogják erősíteni a fő kulcsszavainkat.
De azt is előre meg kell határoznunk, hogy milyen külső linkekről fogjuk erősíteni a weblapunkat.
SEO stratégia során az elejétől a végéig végig kell gondolnunk a folyamatot, hogy átlássuk az esetleges buktatókat és ne vaktában lövöldözzünk.
Keresőoptimalizált szövegírás
Nem győzöm elégszer hangsúlyozni. Blogot írni kell, sőt kötelező, ha erős oldalt szeretnénk. Ezt nem tudjuk kikerülni.
A már feltérképzett kulcsszavakra írjunk minőségi és a látogató számára hasznos tartalmakat. Nincs erre kapacitása? Semmi baj. Tudok ebben is segíteni.
minőségi linképítés
Linképítés nélkül ma már nem lehet sikereket elérni a havidíjas keresőoptimalizálásban. A Google szemében a nagyon erős linkekkel rendelkező honlapok előnyt élveznek és megbízhatónak fogja tekinteni.
Linkeket csak erős és megbízható weboldalról szerezzünk és figyeljünk rá, hogy releváns legyen az oldalunkkal.
Mitől lesz jó minőségű egy link?
- Releváns az oldalunkkal, tehát hasonló a szolgáltatása, mint a miénk.
- Kerüljük a linkfarmokat. Ezek általában többet ártanak, mint amennyit használnak.
- A link dofollow legyen
- Horgonyszöveg ne minden a kulcsszavakat tartalmazza. Legyen természetes hatású.
- Inkább kevesebb link legyen, de az minőségi
- hozzon látogatót
Ha több információt szeretnénk tudni a linképítésről, akkor érdemes elolvasni a seo tippek bejegyzésemet.
Analitika folyamatos követése
Ha előfizetünk a havidíjas seo-ra, akkor folyamatosan nyomon fogom követni a weboldal helyzetét a keresőkben. Továbbá minden ügyfelemnek hozzáférést adok azokhoz a szoftverekhez, amikkel követni tudja a kulcsszavak és a látogatók aktuális helyzetét.
Az eredmények és kulcsszavak nyomon követésére minden ügyfelemnek van lehetősége. Ugyanazokat az adatokat fogja Ön is látni, mint Én. A SEO-t csak így lehet csinálni.
mennyibe kerül a havidíjas keresőooptimalizálás?
A keresőoptimalizálás egy nagyon összetett folyamat, így a seo árak eléggé változatosak. Nincs fix díj, amin egységesen mindenki dolgozik. Minden SEO projekt más és más, ezért nem is lehet egységes áron kínálni a szolgáltatást.
A havidjas keresőoptimalizálás ára függ:
- megcélzott kulcsszavaktól
- milyen erős a konkurencia és milyen erős honlapjuk van
- meglévő weboldal minősége
- használt seo szoftverek ára
- linképítés költségei
havidíjas seo ajánlat |
---|
Folyamatos kulcsszókutatás a legjobb seo eszközzel |
Weboldal technikai felülvizsgálása |
Kulcsszóajánló a tartalmak írásához |
Minőségi linképítés |
Search Console folyamatos figyelése és a jelzett hibák javítása |
Honlap belső linkjeinek felülviszgálása és javítása |
Eredmények figyelése profi eszközökkel
|
Folyamatos kapcsolattartás és konzultáció |
130.000 Ft+ÁFA/hó-tól |
Mindig egyedi ajánlatot adok, amely teljes egészében Ügyfeleim oldalához és a szolgáltatásához igazodik
Ha a weboldal nem megfelelő, akkor kedvezményesen megújítom, ez nemcsak saját érdek, hanem Ügyeleimé is, hogy a SEO szolgáltatás eredményt hozzon. Mindezt pedig, csak tökéletes weblappal lehet elérni.
Keresőoptimalizálás esetén a seo szövegírásból 20% kedvezményt adok.
minden esetben seo szerződés készül
Mivel a keresőoptimalizálás egy hosszútávú elköteleződés, ezért minden esetben szerződést kötök az ügyfeleimmel. Ez mind a kettőnk érdeke.
A szerződés időtartama minimum 6 hónap, de igazi eredményeket 9 hónap környékén jönnek. Ez idő alatt már jelentős eredményeket lehet elérni akár nulláról is.
miért kerül ennyibe a havidíjas seo?
Talán meglepő lehet, hogyha elkészül az új oldalunk, akkor miért kellene még pluszban arra költeni, hogy elől legyen a keresőben. És miért ennyit?
A SEO folyamatos munkát igényel és drága fizetős eszközöket, amikért a seo szakértőnek is mélyen a zsebébe kell nyúlni havonta.
Ezek az eszközök feltétlenül szükségesek ahhoz, hogy valaki eredményt érjen el. Ha nem használja őket, akkor behozhatatlan hátrányba kerül a többiekkel szemben.
Tegyük fel magunknak az alábbi kérdéseket:
- Hogyan írjunk megfelelő tartalmat, ha nem tudjuk, hogy milyen kulcsszavakra érdemes. Csak úgy írunk egyet. Akkor feleslegesen dolgozunk.
- Milyen kulcsszavak hiányoznak, amire a konkurencia már jó helyen van?
- Hányadik helyen vagyunk ezekre a kulcsszavakra?
- A konkurencia milyen linkeket épített?
Ezekre és az ehhez kapcsolódó kérdésekre adnak választ ezek a szoftverek.
Tényleg megéri a seo? Mutatom miért!
Ha a fentiek alapján még kétségünk lenne, hogy érdemes-e foglalkoznunk a keresőoptimalizálással, akkor nézzük meg a lenti ábrát.
Pár hónap leforgása alatt több mint 13.000 látogatót szereztem az ügyfelemnek és jelenleg a napi látogatószáma 500 és 600 között mozog.
Miért éri meg velem együtt dolgozni?
Jogosan merül fel ez a kérdés. Nem szeretnélek azzal untatni, hogy leírom, amit a többi weboldalon is találhatsz, hogy minőségi munkát végzek és garantálom a sikert. Minden webes oldalán ilyet infokat lehet találni.
Ha olyan SEO-s szakemberre van szüksége, aki Önnel együtt sikerre viszi a weboldalát, akkor keressen meg.