Egyfajta homály fedte mindig is a szövegírást, a szövegírók munkáját. Bár jól körülhatárolható szabályai vannak ennek a műfajnak, nem kevés kreativitást igénylő munkáról beszélünk. A szövegírásban nem létezhetnek a törvényszerűségek és a kreativitás egymás nélkül.
DE MI IS AZ A MARKETING SZÖVEGÍRÁS? – Marketing szövegírásról röviden
Szakértők egybehangzó véleménye alapján mondhatjuk, hogy az egyik legfontosabb marketingeszközről beszélünk.
A következőkben arról olvashat, hogy kinek és miért van szüksége marketing szövegírásra, valamint, hogy miért számít a szövegírás ma már elengedhetetlen eszköznek az online világban, főleg ha komolyan gondoljuk a weboldalunk keresőoptimalizálását.
Aránylag sok kategóriát sorolhatunk ide. A hírlevelek, a termékleírások, hirdetések szövegei is beleférnek az online marketing szövegírás halmazába, de a különböző gombokon, fejléceken elhelyezett egymondatos cta szövegek is ide tartoznak.
A JÓ MARKETING SZÖVEG:
- megragadja a látogató figyelmét és megtartja azt,
- érzelmet vált ki,
- megszünteti az esetleges ellenállást,
- végül pedig a segít meghozni a végső döntést.
- növeli a márka értékét.
SZÖVEGÍRÁS TÍPUSAI
MARKETING SZÖVEGÍRÁS
A szövegírás e típusa az egyik legjobb mankó a fogyasztó számára. A vágyaira, az esetleges problémáira, a visszatartó tényezőkre fókuszál ez a kategória. Egy jó marketingszöveg tudatosítja a potenciális vásárló hiányérzetét, de egyből megoldást is kínál rá. Ennek a szövegtípusnak a végső célja, hogy értékesíteni tudjuk termékünket, szolgáltatásunkat.
DIRECT RESPONSE (más néven: azonnali válasz) szövegírás
Az online marketing szövegírás egyik válfajaként is emlegetik ezt a típust. Itt is az a cél, hogy vásárlásra ösztönözzük a látogatót, de fontos kifejezés az „azonnali” – konkrét példaként említhetjük azokat a gombokat a weboldalon, melyek felszólítanak: „tedd a kosárba a terméket!”. Az offline világban a járdákra helyezett megállító táblák szövegei is ide tartoznak: „Ma már új szakácsunk van, jobb a menü, mint tegnap!”
CREATIVE SZÖVEGÍRÁS
A legnehezebb műfajról beszélünk. Rengeteg gyakorlás kell ahhoz, hogy valaki vérprofivá váljon a szövegírás e kategóriájában. A kreatív szövegíró olyan ritka képességgel rendelkezik, melynek segítségével egy rövid brief-ből is képes élvezetes, informatív és rendkívül hangulatos olvasmányt megalkotni. Feledhetetlen szlogeneket gyárt, és olyan posztokat ír a közösségi platformokra, melyek miatt a követők újra és újra visszatérnek az adott oldalra. Ha ilyen szakembert találunk, nagyon becsüljük meg, ritka kincs!
SEO SZÖVEGÍRÁS
Az SEO szövegírás a balansz művészete. Egy jó SEO szövegíró munkája során egyszerre gondol az olvasóra és a Google keresőmotorjára is. Hogy ez miért olyan fontos? Mert a kereső egy kis támogatással igen előkelő helyre sorolja a keresőoptimalizált szövegírással megalkotott weboldalt, ami végső soron több találatot és ezzel együtt több értékesítést idéz elő
Ahhoz, hogy valaki profi SEO szövegíróvá váljon, folyamatos naprakészségre van szükség az adott témában, valamint a keresőoptimalizálási ismeretek sem elhanyagolhatóak. A kreativitás is nélkülözhetetlen alappillér a SEO szövegíró esetében (is).
Hogy igazán hatékony legyen a keresőoptimalizált szövegírás, a konkurenciaelemzés sem hiányozhat az eszköztárunkból. Egy ilyen folyamat alatt világossá válhat számunkra, hogy versenytársaink milyen offline és online eszközökkel nyerik el vásárlóik bizalmát, ezáltal saját cégünk is gyorsabban, nagyobb profittal fejlődhet. Ha egy csak részben hasonló cég ugyanazokkal a kulcsszavakkal szerzi meg vásárlóit, mint mi, máris jóval nagyobb konkurenciának számít a fogyasztók bevonzását illetően az online térben.
Ha új szolgáltatást vagy terméket dobnánk piacra, azt előzze meg a piackutatás – ha felmérjük látogatóink, potenciális vásárlóink igényeit, jelentősen növelhetjük üzleti sikereinket.
TECHNIKAI SZÖVEGÍRÁS
A kategória szövegírói egy (vagy több) adott téma igazi nagyágyúi. Amellett, hogy rendelkeznek elegendő tudással a keresőoptimalizálásban és az olvasmányos, könnyen értelmezhető szövegek megalkotásában, rendkívül széleskörű ismeretekkel bírnak például a szépségipar, az orvoslás vagy a technológia területén.
Marketing nélkül ma már nincsenek eredmények
Nem lehet csak úgy elkészíteni a weboldalt és várni a csodát – vagyis lehet, de nem érdemes. A mai direkt marketing világában a naprakészség fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni.
MIKOR VAN SZÜKSÉGÜNK SZÖVEGÍRÁSRA?
Röviden: akkor, ha növelni szeretnénk bevételünket, vásárlóink számát és a márka értékét. A következőkben azt tekintjük át, hogyan tudunk eligazodni a szövegírás látszólag bonyolult világában.
Mit várhatunk a jó szövegezéssel honlapunkon, közösségi oldalunkon?
- Növekvő konverziós arányt
- Magasabb interakciót a posztokon
- Nagyobb számú e-mail-megnyitást és magasabb kattintási rátát
- Több látogatót
- Költséghatékonyabb hirdetéseket
MARKETING SZÖVEGÍRÁSI TIPPEK ÉS TRÜKKÖK
Lássunk néhány konkrét felületet, ahol szükség lehet szövegírásra:
- Weboldal. Mind a marketing, mind a SEO szövegek segítségünkre lehetnek a vásárlások előremozdításában cégünk honlapján.
- Cikkek, blogbejegyzések. A keresőoptimalizálás mellett érdemes figyelmet fordítani a jól felépített, informatív tartalomra is. Ez amellett, hogy bizalmat ébreszt a látogatóban, értéket is ad neki, csakúgy, mint a márkának.
- Hirdetések. A szakma egyik legérdekesebb területe ez, hiszen limitált karakterszámban kell meggyőzni a látogatót arról, miért érdemes minket választania. A kreativitás és a szakmai tudás kompakt ötvözete ez a terület.
- E-mailek, hírlevelek. Ez szintén bizalmi alapon működik, hiszen azok, akik feliratkoztak a hírlevelünkre, azért tették, mert információt, értéket várnak. Ennek megfelelően ezt ki kell szolgálni e zárt rendszeren belül.
ONLINE MARKETING SZÖVEGÍRÁS ALAPJAI
Mire érdemes tehát mindezek alapján kiemelkedően nagy figyelmet fordítani?
- Ismerjük meg a célközönségünket! Ne akarjunk mindenkinek megfelelni, mert ezzel végül senkinek sem tudunk majd.
- Ismerjük meg a vásárlóink szokásait! Akár őket magukat is kérdezhetjük ezekről, de megvizsgálhatjuk a webes analitikát is.
- Használjunk figyelemfelkeltő címeket!
- Írjunk kiemelkedően helyesen! Az ellenkezője rendkívül illúzióromboló lehet.
- Minden szövegünkkel adjunk értéket, információt a látogatónak.
- Tartsuk szemmel a versenytársainkat! Így tudunk mi is lépést tartani a piaci követelményekkel.
- Biztosítson a velünk kötött üzlet egyedi előnyt a vásárlónak! Ez jelenthet valamilyen bónuszt, speciális garanciát, vagy egy különleges terméktulajdonságot – és ezt tüntessük is fel a szövegekben.
- Írjunk minél több rövid bekezdést!
- Használjunk felsorolásokat!
- És végül: szórjuk meg az egész szöveget a megfelelő kulcsszavakkal!