A marketing szövegírás során szöveges tartalmat állítunk elő az olvasó/vásárló/ügyfél számára. Informáljuk az adott szolgáltatásunkról vagy termékünkről, meggyőzzük annak minőségéről, és megmutatjuk számára, miért érdemes minket választania.

Online marketing szövegírás! Keressen pénzt a szövegeinkkel!

Egyfajta homály fedte mindig is a szövegírást, a szövegírók munkáját. Bár jól körülhatárolható szabályai vannak ennek a műfajnak, nem kevés kreativitást igénylő munkáról beszélünk. A szövegírásban nem létezhetnek a törvényszerűségek és a kreativitás egymás nélkül.

DE MI IS AZ A MARKETING SZÖVEGÍRÁS? – Marketing szövegírásról röviden

Szakértők egybehangzó véleménye alapján mondhatjuk, hogy az egyik legfontosabb marketingeszközről beszélünk. 

Aránylag sok kategóriát sorolhatunk ide. A hírlevelek, a termékleírások, hirdetések szövegei is beleférnek az online marketing szövegírás halmazába, de a különböző gombokon, fejléceken elhelyezett egymondatos cta szövegek is ide tartoznak.

A JÓ MARKETING SZÖVEG:

  • megragadja a látogató figyelmét és megtartja azt,
  • érzelmet vált ki,
  • megszünteti az esetleges ellenállást,
  • végül pedig a segít meghozni a végső döntést.
  • növeli a márka értékét.

SZÖVEGÍRÁS TÍPUSAI

MARKETING SZÖVEGÍRÁS

A szövegírás e típusa az egyik legjobb mankó a fogyasztó számára. A vágyaira, az esetleges problémáira, a visszatartó tényezőkre fókuszál ez a kategória. Egy jó marketingszöveg tudatosítja a potenciális vásárló hiányérzetét, de egyből megoldást is kínál rá. Ennek a szövegtípusnak a végső célja, hogy értékesíteni tudjuk termékünket, szolgáltatásunkat.

DIRECT RESPONSE (más néven: azonnali válasz) szövegírás

CREATIVE SZÖVEGÍRÁS

A legnehezebb műfajról beszélünk. Rengeteg gyakorlás kell ahhoz, hogy valaki vérprofivá váljon a szövegírás e kategóriájában. A kreatív szövegíró olyan ritka képességgel rendelkezik, melynek segítségével egy rövid brief-ből is képes élvezetes, informatív és rendkívül hangulatos olvasmányt megalkotni. Feledhetetlen szlogeneket gyárt, és olyan posztokat ír a közösségi platformokra, melyek miatt a követők újra és újra visszatérnek az adott oldalra. Ha ilyen szakembert találunk, nagyon becsüljük meg, ritka kincs!

Online marketing szövegírás! Keressen pénzt a szövegeinkkel!

SEO SZÖVEGÍRÁS

TECHNIKAI SZÖVEGÍRÁS

A kategória szövegírói egy (vagy több) adott téma igazi nagyágyúi. Amellett, hogy rendelkeznek elegendő tudással a keresőoptimalizálásban és az olvasmányos, könnyen értelmezhető szövegek megalkotásában, rendkívül széleskörű ismeretekkel bírnak például a szépségipar, az orvoslás vagy a technológia területén.

Marketing nélkül ma már nincsenek eredmények

Nem lehet csak úgy elkészíteni a weboldalt és várni a csodát – vagyis lehet, de nem érdemes. A mai direkt marketing világában a naprakészség fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni.

MIKOR VAN SZÜKSÉGÜNK SZÖVEGÍRÁSRA?

Röviden: akkor, ha növelni szeretnénk bevételünket, vásárlóink számát és a márka értékét. A következőkben azt tekintjük át, hogyan tudunk eligazodni a szövegírás látszólag bonyolult világában.

Mit várhatunk a jó szövegezéssel honlapunkon, közösségi oldalunkon?

  • Növekvő konverziós arányt
  • Magasabb interakciót a posztokon
  • Nagyobb számú e-mail-megnyitást és magasabb kattintási rátát
  • Több látogatót
  • Költséghatékonyabb hirdetéseket

MARKETING SZÖVEGÍRÁSI TIPPEK ÉS TRÜKKÖK

ONLINE MARKETING SZÖVEGÍRÁS ALAPJAI

Mire érdemes tehát mindezek alapján kiemelkedően nagy figyelmet fordítani?

  • Ismerjük meg a célközönségünket! Ne akarjunk mindenkinek megfelelni, mert ezzel végül senkinek sem tudunk majd.
  • Ismerjük meg a vásárlóink szokásait! Akár őket magukat is kérdezhetjük ezekről, de megvizsgálhatjuk a webes analitikát is.
  • Használjunk figyelemfelkeltő címeket!
  • Írjunk kiemelkedően helyesen! Az ellenkezője rendkívül illúzióromboló lehet.
  • Minden szövegünkkel adjunk értéket, információt a látogatónak.
  • Tartsuk szemmel a versenytársainkat! Így tudunk mi is lépést tartani a piaci követelményekkel.
  • Biztosítson a velünk kötött üzlet egyedi előnyt a vásárlónak! Ez jelenthet valamilyen bónuszt, speciális garanciát, vagy egy különleges terméktulajdonságot – és ezt tüntessük is fel a szövegekben.
  • Írjunk minél több rövid bekezdést!
  • Használjunk felsorolásokat!
  • És végül: szórjuk meg az egész szöveget a megfelelő kulcsszavakkal!