Ragadd meg a figyelmet egyetlen mondattal, hogy a potenciális vásárlód tovább olvasson! – hány és hány helyen olvasni ezt, aztán valahogy mégis elmarad a várva várt siker.
Bemutatkozó szöveget írni ugyanis nem a legkönnyebb feladat – ebben valószínűleg a legtöbben egyet tudunk érteni. Cikkünkben arra törekszünk, hogy számodra is világossá váljon, mitől igazán hatásos egy bemutatkozó szöveg – ezt pedig kézzelfogható, gyakorlati példákkal is illusztráljuk. Olvass tovább, hogy soha többé ne okozzon gondot néhány velős mondat megfogalmazása!
Milyen az ideális bemutatkozó szöveg?
A legnagyobb hatást kifejtő szövegek általában rövidek, gördülékenyen olvashatóak, és nem igényel különösebb szakértelmet az értelmezésük. A rövid bemutatkozó szöveg színes és figyelemfelkeltő, személyes hangvételű és élvezetes: mondhatjuk, hogy a legelemibb emberi vonásra épít, azaz kíváncsivá teszi az olvasót. Lássuk, ez hogyan lehetséges!
1., Légy a barátja, de legalább egy jó ismerőse jövendőbeli ügyfeleidnek!
Az egyik, ha nem a legfontosabb a rövid bemutatkozó szövegeknél, hogy legyél a saját céged reklámarca. Manapság az emberek szinte ki vannak éhezve arra, hogy valami személyes, valami közvetlen és őszinte tartalom jöjjön velük szembe. Gyárts ilyeneket, miközben az arcodat adod hozzá! Csak olyan tartalmakat hozz létre, amivel tudsz azonosulni is.
2., Végezz kutatást!
Ha ki szeretnéd elégíteni a vásárlók igényét, vagy megoldást szeretnél kínálni a problémájukra, az első és legfontosabb, hogy ismerd meg őket. Végezz piackutatást, térképezd fel, hogy kinek mire van szüksége, és ennek megfelelően alakítsd ki a kínálatodat. Fontos, hogy itt sem szabad elveszítened a kapcsolatot saját magaddal, hiszen csak akkor maradsz hiteles, ha azonosulni tudsz a termékeiddel, szolgáltatásaiddal, és őszintén mered őket áruba bocsátani – és erről őszintén is tudsz kommunikálni.
3., Skiccelj!
Kiváló szöveget csak jó vázlattal tudsz megalkotni. Ne úgy fogd fel a szövegírást, mint egy szükséges rosszat, amit „muszáj” megcsinálni. Tedd bele a gondolkodásod, az észjárásod, írd bele az érzéseid, de csak azokat, amivel a potenciális ügyfelek is tudnak azonosulni. Hogy ezek melyek, arra az előző pontban megfogalmazottak alapján kell rájönnöd.
4., Mindennek megvan a maga helye és ideje!
Csakúgy, mint a pozícionálásnak. Szintén egy rendkívül fontos lépés, hogy határozott jellemzők alapján tudd magad megkülönböztetni a konkurenciától, és ezt meg is tudd fogalmazni. Ehhez viszont fontos ismerned a versenytársaidat is! Végezz tehát kutatást a konkurenciát illetően is: mérd fel, miben vagytok hasonlóak, és szedd listába a különbözőségeket is. Amit a versenytársak jól, vagy kiemelkedően csinálnak, azt vedd át, de formáld a saját képedre, amit rosszul, vagy hiányosan tesznek, abból vond le a következtetéseket és tanulj belőle. Mindig két lépéssel előttük kell járnod ahhoz, hogy Te légy, akit követnek! Ha azt látod, hogy minden kétséget kizáróan rólad másolnak, akkor valamit jól csinálsz. Ezt vedd bóknak!
5., Add meg a közönségednek, amire vágyik!
A második pontban foglaltak alapján valószínűleg alapos képet kaptál arról, hogy milyen vágyakkal élnek potenciális vevőid. Mutasd meg rövid bemutatkozó szövegedben, hogy mi az a vonzó állapot, amire ők is ácsingóznak, és amit csak akkor érhetnek el, ha a Te terméked vagy szolgáltatásod mellé teszik le a voksukat. Ebben akkor is hinned kell a szöveged megírásakor, ha szemlátomást vannak más piaci képviselők, hasonló kínálattal. A szövegben érződik, ha hiszel valamiben – de az is, ha csak azért írsz le valamit, hogy legyen pár bekezdés a weboldaladon. Erre légy NAGYON kényes!
6., Probléma? Volt, nincs!
Szintén a második pontban leírtakra kell hivatkoznunk, hiszen ez lehet mindennek az alapja. Ha alapos kutatást végeztél, nagyrészt tisztában kell lenned azzal, hogy jövendőbeli partnereid milyen problémákkal küzdenek, és meggyőződésként kell kezelned azt, hogy csakis Te tudsz ezekre az égető problémákra választ találni. Meg kell győznöd új ügyfeleidet a bemutatkozó szöveg segítségével arról, hogy a megoldást kizárólag nálad találják meg, vagyis minden félelmük elillan, ha Téged választanak.
7., Mindenki jó valamiben!
És Neked pontosan erre kell felhívnod a figyelmet magaddal kapcsolatban is a bemutatkozó szövegedben. Sokszor, de nem idegesítően sokszor. Hangsúlyozd lépten-nyomon, hogy mik az erősségeid, miért vagy kiváló szakember, miért átlagon felüli az, amit kínálsz. Szerényen, de azért mégsem annyira szerényen!
8., Én vagyok én, Te vagy Te
Még a rövid bemutatkozó szöveg is remek lehetőség arra, hogy úgy érezze az olvasója, valójában ott ülsz mellette. A szöveg célja ugyanis az, hogy úgy ébresszen bizalmat az emberekben, hogy barátságosan fogalmaz meg hiteles állításokat, azaz nemcsak választékos és magával ragadó a szövegformálása, hanem személyes is. Ha valaki ugyanis rád bízza az őszinte gondolatait, már mindjárt kevésbé érzed idegennek, nem így van?
példák a hatásos Rövid bemutatkozó szövegekre
Szó szerint. A legjobb tankönyv sem ér sokat, ha nincsenek benne kézzel fogható példák. Bátran használd fel a következőket, formáld a saját képedre, és nézd meg, hogyan tudsz hatásos bemutatkozó szöveget írni a fentiek alapján!
"Nógrádi Péter vagyok, mesterfodrász. Azért dolgozok, hogy minél több hölgy érezze magát jól a bőrében! Megbízható fodrászt találni mindig kihívás, és egy új szakember igazán nagy meglepetést is okozhat, ami nem mindig pozitív – nem beszélve a számtalan ismeretlen eredetű kemikáliáról, amit a hajadra kennek kezelés közben. Nálam kizárólag természetes alapanyagokkal találkozhatsz: abban hiszek, hogy amire szüksége van a hajnak, az a természetben is megtalálható. Engedd, hogy elkényeztessem hajad és fejbőröd, és távozz úgy új szegedi szalonomból, mintha újjá születtél volna!"
"Kemesi Rita vagyok, zenész, specialitásom a gyerekkoncert. Egy jó gyerekprodukciót találni nagy kihívást okozhat a rendezvényszervezők, önkormányzatok számára, hiszen azok, akik ismertek, sokszor megfizethetetlen áron vállalnak fellépést, a kisebb zenekarok pedig nem biztos, hogy eléggé felkészültek egy színvonalas műsor lebonyolításához. Ha rám bízod egy fesztiválon, falu- vagy városnapon a gyerekek szórakoztatását, garantálom, hogy a legfantasztikusabb ugrálóvár sem lesz érdekes a gyerkőcök számára, amíg a színpad a produkciómé. Ritmusjátékokkal, drámapedagógiai elemekkel teszem interaktívvá és feledhetetlenné a fellépést, ami nem csak a gyerekeknek, de a felnőtteknek is örök emlék marad."
Weboldal készítés szövegírással együtt
Ha még mindig nem tudtunk meggyőzni arról, hogy magad is képes vagy kiemelkedően jó rövid bemutatkozó szöveget írni, akkor a legjobb, amit tehetsz, hogy tovább olvasol.
Manapság nem létezhet hiteles vállalkozás weboldal nélkül, és bár már ott van számtalan közösségi média-felület a reklámra, a felmérések azt mutatják, hogy sokkal hitelesebbnek tartják a megbízók azokat a vállalkozásokat, amik rendelkeznek saját domain címmel. Így mindenképpen megéri saját, a vállalkozásodhoz kapcsolódó weboldalt üzemeltetned, amire azonban tartalomra is szükséged lesz.
Ha úgy érzed, nincs már időd, kapacitásod arra, hogy feltöltsd szövegekkel újdonsült weboldalad, ránk számíthatsz – profi szövegekkel, változatos témákkal segítjük munkádat, melyeket az igényeidnek megfelelően alkotunk meg. Vedd fel velünk a kapcsolatot, Te pedig koncentrálj termékeid, szolgáltatásaid fejlesztésére – addig mi szövegelünk!
Furcsa módon itt nem mindig a legfrissebb verzió van, de telepítés után automatikusan frissülni fog a legújabb verzióra.
Elég sok fájlról van szó, így biztos el fog tartani egy ideig. Várjunk türelmesen.
Ajánlott bejegyzések:
Wordpress weboldal készítés. Mennyibe kerül és miért jó választás?