Mint tudjuk, a keresőoptimalizálás (vagy más néven SEO) célja, hogy weboldalunkra több látogató érkezzen ingyen és így több bevételünk legyen. A lényeg itt az INGYEN szón van, ugyanis ha jó helyen vagyunk a google keresőben, akkor nem kell fizetni a látogatókért.
Ez nagyon jól hangzik. INGYEN jönnek a weboldalamra a látogatók és lesz belőle sok pénzem. Sajnos azért ez nem ilyen egyszerű.
Mi az a SEO?
A Seo (angolul Search Engine Optimization) magyarul keresőoptimalizálást jelent és az a célja, hogy a weboldalunkat meghatározott kulcsszavakra a google találati lista első oldalára (legjobb esetben az első helyre) juttassa.
Nem véletlen, hogy mindenki az első oldalon szeretne lenni.
Az emberek 90%-a a google találati lista első oldalát nézi csak meg.
Az alábbiakban bemutatom, hogy miért nem olyan egyszerű a keresőoptimalizálás és mutatom a legfontosabb tippeket, amivel bárki jó helyezést érhet el.
Miért is nehéz a KERESŐOPTIMALIZÁLÁS?
A válasz egyszerű. Nemcsak mi szeretnék INGYEN ügyfeleket a keresőkből, hanem minden más cég is.
Rengeteg cég verseng azért, hogy a lehető legjobb helyen legyenek a Google keresőben. Sok időt és még több pénzt áldoznak rá.
Persze ez ne vegye el a kedvünket. Érdemes beszállni a versenybe. Ha elég ügyesek vagyunk, akkor pár hónap alatt megnövelhetjük a látogatóink számát.
Egy sikeres keresőoptimalizálásos projekt pénzt termel. Nem is keveset! De ezért meg kell küzdeni.
De mindenképpen tartsuk szem előtt az alábbiakat:
SEO-ban hosszútávra érdemes tervezni:
A keresőoptimalizálás igazi hatása több hónap alatt érződik, de ha mindent jól csinálunk, akkor az első látogatók már rövid időn belül is megérkezhetnek az oldalunkra.
A SEO-val hosszútávra érdemes tervezni, de nagyon szép eredményeket lehet elérni a lenti tippekkel pár hónap alatt is!
Ne spóroljunk és ne csaljunk:
A SEO-ban vannak egyszerűbb megoldások, amik rövid távon eredményesek. Ezek vonzóak lehetnek, de inkább a lényegre koncentráljunk. Erős weboldalunk legyen, kimagasló tartalommal. Ez mindig beválik.
Vannak jobb és rosszabb napok:
Számtalan olyan eset fordult elő, hogy az ügyfél idegesen felhívott, hogy visszacsúszott pár helyet a weboldala és indokoljam meg ez miért van. Ilyenkor nem kell pánikolni. Ingadózások mindig is voltak és lesznek is a SEO-ban. Ráadásul a Google is így tesztelni az oldalakat, egymáshoz viszonyítva. Néha előre sorolja, aztán hátra.
Az alábbiakban az évek alatt összegyüjtőtt google keresőoptimalizálási tippek következnek. Előre szólok, hogy nem lesz rövid, de ha végigrágjuk magunkat a lentieken, akkor sok hasznos tudással leszünk gazdagabbak.
Seo hatása egy kezdő weboldalnál. Pár hónap után már komoly eredményeket lehet elérni a seo-val.
1., keresőopimalizálás TIPP: Kulcssókutatás
A keresőoptimalizálás alapja a megfelelő kulcsszókutatás. Sokan már itt elrontják. Nem elég, ha felsorolnuk pár kulcsszót, amit jónak gondolunk. Nézzük meg pontosan, hogy melyik kulcsszóra hányan keresnek.
Rengetegszer találkoztam már azzal az esettel, hogy az ügyfeleim olyan kulcsszavakra szerettek volna előrekerülni, amire szinte senki nem keresett.
Ahhoz, hogy ezt a hibát elkerüljük pontos adatokra van szükségünk. Ezt a leggyorsabban a Google Adwords kulcsszótervezőjével tehetjük meg, ahol pontos adatokat láthatunk arról, hogy mekkora egy kulcsszó keresési gyakorisága és mekkora verseny van az adott kulcsszóra. Sajnos a teljes rálátásunk csak akkor van erre, ha folyamatosan fut nálunk az Adwords.
Persze létezik más megoldás is a megfelelő kulcsszavak megtalálására is, de erre majd később kitérek.
Csak a fontos és releváns kulcsszavakra figyeljünk
Mielőtt kiválasztanál egy kulcsszót, mindenképpen gondold végig az alábbiakat:
- Mekkora a vereseny az adott kulcsszóra?
- Releváns-e az adott kulcsszó?
- Van -e rá esély, hogy abból ügyfél vagy vásárló lesz?
- Elegendő keresési lekérdezés tartozik hozzá?
Kezdjük a seo-t először kicsiben
Ha most kezdjük el a weboldalunk keresőoptimalizálását, akkor nem érdemes egyből a legkomolyabb kulcsszavakra próbálkozni.
Kezdő és gyenge oldallal szinte biztos, hogy nem leszünk eredményesek egy olyan versenyben, ahol a legnagyobb cégek az ellenfeleink.
Erre nagyon jó példa a turisztikai szektor, ahol a fontosabb kulcsszavakra a booking.com és a szallas.hu is versenyben van.
LONG TAIL kulcsszavak a barátaink
Sokan nem becsülik meg eléggé a long tail (hosszú farok) kulcsszavakat, amik még hosszú idő után is a legjobb választ jelentik a forgalom növekedéséhez.
Ezek a kulcsszavak kisebb kereséssel rendelkeznek, viszont sokkal könnyebb velük is nagyon jó pozíciót elérni.
Például a "bádogos" kulcsszóra havonta több mint 2400-an keresnek.
Ez egy fontos kulcsszó azoknak, akik ebből szeretnének megélni. Viszont a "bádogos munka" long tail kulcsszóra már csak 480-an. Ha ilyen weboldalunk van, akkor érdemes az elején inkább erre jó helyezést elérni.
Az így beérkező látogatók is nagy eséllyel az ügyfeleink lesznek.
Ha viszont már sok látogató érkezik a long tail kulcsszavakra, akkor vegyük fel a harcot a nagyokkal.
+1 tipp: konkurencia kulcsszavai
Ha nem tudod, hogyan válassz megfelelő kulcsszavakat a keresőoptimalizáláshoz, akkor célszerű először a konkurencia kulcsszavait megvizsgálni. Rengeteg ötletet lehet tőlük szerezni.
Én először mindig rászánok pár napot, hogy végignézzem a konkurenciát és kigyűjtöm egy excel táblázatba, hogy milyen kulcsszavakat találtam. Amikor végeztem a konkurencia elemzésével, akkor a túl kevés lekérdezésű kulcsszavakat törlöm. Így a végén csak azok maradnak, amikkel érdemes foglalkozni.
2., google SEO TIPP: minőségi weboldal
Mielőtt nagyon beleásnánk magunkat a weboldalunk keresőoptimalizálásába, érdemes kicsit jobban megnéznünk a honlapunkat.
Milyen az oldal felépítése, a tartalom megfelelő és gyorsan töltődik be? Ameddig ezek nincsenek rendben, inkább neki se kezdjünk a SEO-nak.
WEBOldal felépítése
A weboldal megfelelő felépítése legalább annyira fontos, mint a megfelelő kulcsszavak kiválasztása. Nézzük át többször is a honlapunkat. Kérjük ismerőseink véleményét és elemezzük mi magunk is folyamatosan az oldalt, hogy mennyire kedvez a látogatóknak.
Nézzük meg, hogy hol morzsolódnak le és próbáljuk kideríteni, hogy mi lehet az oka.
Pár tipp, hogy mire figyeljünk oda a honlap átnézése közben:
- Legyen logikusan felépített. Ne legyenek felesleges és céltalan elemek.
- Minden oldal 2 vagy max. 3 kattintással elérhető legyen
- Menü mindig elérhető legyen (főleg mobilon)
- Ne próbáljunk nagyon eltérni a megszokottól. A látogatók csak belezavarodnak.
- A weboldal szövegi része mindig legyen jól látható
- Kevés animációt használjunk
Lassú weboldal a keresőoptimalizálás halála
A mai rohanó világban mindenki gyorsan akar információhoz jutni. Nincs ideje a látogatóknak hosszú másodperceket várni míg betöltődik a weboldalunk.
Ha 3 másodpercen belül nem töltődik be a honlapunk a látogatónak, akkor nagy eséllyel elveszítjük.
Ezt pedig nem engedhetjük meg magunknak. Igyekezzünk a lehető leggyorsabb weboldalt készíteni és folyamatosan teszteljük a Google által ingyen biztosított PageSpeed Insight-al..
Pár tipp, hogy mitől lehet lassú a weboldalunk:
- Gyenge minőségű sablon alapján készült
- Nincsenek a képek optimalizálva
- Tárhelyszolgáltató nem megfelelő
- Túl sok külső scriptet használunk. Pl.: Google Fonts.
- Css, js és a html kód nincs optimalizálva
- Túl sok plugin. Ez főleg wordpress oldalaknál szokott előfordulni.
Plusz egy tipp: Ne a Google PageSpeed Insight számait nézzük. Pár ponton nem fog múlni semmi. A lényeg, hogy a látogatók mit szólnak az oldalhoz. Pár kisebb javítás is elegendő lehet a sikerhez.
Mobilbarát weboldal
Ez már alapkövetelménynek számít. Azt gondolnánk, hogy talán már eltüntek azok a weblapok, melyek nem mobilra optimalizáltak, de még elvétve találni ilyeneket.
A mobiltelefonok gyors elterjedésének köszönhetően, ma már a legtöbben mobilról vagy tabletről keresnek a google keresőben. Az asztali keresések száma egyre inkább csökken. Ha nem tudja, hogy az Ön weboldala mobilbarát-e, akkor tesztelje le a Google mobilbarát teszt segítségével.
+1 tipp: legyen szép is a weboldal
Még ma is sok csúnya és igénytelen weboldal van a google találati listákon. Ezt én magam is tapasztalom. Ettől függetlenül ha tehetjük ne áljunk be a sorba.
Legyen igényes, a szolgáltatásunknak megfelelő stílusú és ha tehetjük, akkor ne sablon alapján készíttessük el a weblapunkat. De ha még azzal is készül, igenis várjuk el a webesünktől, hogyha már fizetünk a weboldal elkészítéséért, akkor fektessen bele annyi energiát, hogy elfogadhatóan nézzen ki.
Az egyik ügyfelem, mikor beszéltünk erről, csak ennyit mondott:
Ha egy cég a saját weboldalára nem igényes, akkor mi a biztosíték rá, hogy a szolgáltatásukra az lesz? Semmi. Ez már egy intő jel.
Azért lássuk be, ebben elég sok igazság van.
3., Tartalom és a seo kapcsolata
A Google az évek alatt többször változtatott az agoritmusán. Mindig igyekszik úgy állítani, fejleszteni, hogy a végeredmény a felhasználók számára a lehető legjobb legyen. Az, hogy ez sok esetben mennyire sikerül, arról megoszlanak a vélemények, de egy biztos:
Ha értékes információkat írunk a látogatók számára, akkor ha hosszú időbe is telik, biztos hogy eredményesek leszünk.
Ilyenkor szokott jönni a kérdés. Ezt hogy érjük el? Az alábbiakban erre adok választ.
Versenytársak elemzése tartalmi szempontból
Ahogy a kulcsszavak meghatározásánál, itt is a leginkább célravezető megoldás, ha feltérképezzük a versenytársak oldalait és elemezzük, hogy ők milyen tartalomra értek el jobb helyezést.
Ez több szempontból is hasznos:
- Kiderül, hogy milyen tartalmakat várnak a látogatók.
- Milyen stílusban érdemes megszólítani őket.
- Felfedezhetünk olyan tartalmakat, amikről kevesen írtak.
- Lesz olyan tartalom, amit mi jobban meg tudunk majd írni.
- Új ötletek jutnak eszünkbe.
Elég nagy rá az esély, hogy olyan területen próbálkozunk, ahol nagy a verseny és ott bizony nagyon jó minőségű tartalmakat írnak a versenytársak.
A régi és nagy bizalommal rendelkező oldalakat olvasmányos, nagyon részletes és minőségi tartalommal meg lehet előzni.
Ehhez viszont profi módon kell értenünk a szövegíráshoz vagy kell keresnünk valakit, aki megfelelő a feladatra.
miről írnak a versenytársak és miről nem?
Először, ha végignézzük a konkurenciát, akkor lehet, hogy el fog mennünk a kedvünk a versengéstől. Hogyan írjunk jobb tartalmat, hiszen ők már mindenről írtak. Van egy jó hírem.
Nem kell feltalálni újra a spanyol viaszt. Írjunk arról, amiről a konkurencia is ír, csak keveset vagy esetleg hiányosan.
Keressük meg azokat a cikkeket, amikről mi tudnánk bővebben is írni vagy amikkel nem értünk egyet. A látogatók értékelni fogják, ha fel merjük vállalni a véleményünket.
A másik jó megoldás, ha írunk egy esettanulmányt egy befejezett projektről vagy kérjünk meg egy elégedett ügyfelünket, hogy írja le a tapasztalatát. Ezzel nemcsak megtörjük a szakmai cikkek sokaságát, hanem még közelebbé is hozzuk cégünket a látogatóhoz. Kicsit jobban megísmer minket.
Hogyan írjunk SEO és felhasználó barát tartalmat?
Az alábbiakban pár hasznos tippet adok, hogy hogyan érdemes nekiállni a tartalomírásnak, hogy keresőoptimalizálás szempontjából is megfelelő legyen.
Ütős cím és meg ütősebb bevezető
Ha már olvastunk tartalommal kapcsolatos SEO cikket, akkor találkozhattunk az ütős cím fontosságával. Én is erre búzdítok mindenkit.
Próbáljuk meg másképp megszólítani a látogatókat. Ne ugyanúgy, ahogy a többiek. Merjünk újítani. Egy frappáns vagy figyelemfelkeltő címmel el tudjuk érni, hogy a látogatók inkább a mi bejegyzésünkre kattintanak, mint az előttünk lévőre.
Ha már sikerült elérni, hogy a megérkezzen a weboldaladra, akkor ne felejtsd el a bevezetőt is úgy megírni, hogy az továbbra is fenntartsa az érdeklődését.
Érdemes röviden, de annál velősebben megírni. Fogalmazzunk meg egy kérdést, de még ne válaszoljunk rá. Ha túl hamar megkapjuk a választ a kérdésére, akkor miért olvasnánk el a teljes cikket?
Könnyű legyen olvasni
Ez az ahol a legtöbben elvéreznek. Szuperül megírják a tartalmat, jól körbejárják az adott témát, de mégsem kerülnek az első oldalra. De vajon miért?
A hosszú és végtelen soroktól a látogatók már ránézésre elfáradnak és elmegy a kedvük az olvasástól.
Próbáljuk minél szellősseben írni és kerüljük a többszörösen összetett mondatokat. Írjunk olyan stílusban, ahogy mi is szívesen olvasnánk.
Ha végeztünk a cikkünkkel és még nekünk sincs kedvünk újra elolvasni, akkor mit várunk a látogatóktól. Könnyítsük meg a dolgukat.
Ha már eddig eljutottál, akkor valószínűleg én ezt a cikket jól éptettem fel. Pedig már mennyi soron túl vagyunk :)
Képek fontossága a tartalomban
A képek tökéletesen tudják helyettesíteni a szövegeket és ráadásul még megtörik a hosszú szövegeket, így elkerülhető, hogy a látogató elunja magát az olvasás közben.
Használjunk bátran képeket, akár még egy-egy bonyolultabb szöveg helyett is, hogy megértse az olvasó, hogy mit szeretnénk bemutatni.
Általánosan elmondható, hogy célszerű másfél-két oldalanként legalább egy képet betenni.
Ne legyenek duplikált tartalmak
Duplikált tartalomról akkor beszélünk, hogyha egy bizonyos tartalom kétféle url-en is megjelenik.
Ez a legtöbbször, akkor fordul elő, ha az egyik weboldal lemásolja egy másik weblap tartalmát. Ezt természetesen kerüljük el, hiszen ezért nagyon komoly büntetést is kaphatunk a google-től.
Van egy másik eset is, amikor a saját oldalunkon belül egy tartalom kétféle linken is elérhető. Ezt szüntessük meg.
Tippek a szövegíráshoz
Az alábbiakban olyan technikákat mutatok be, amivel pár lépésben el tudjuk érni, hogy a szövegünk sokkal olvasmányosabb legyen:
- Legyenek benne üres részek
- Használjunk kiemeléseket
- Képek és videók beágyazása
- Felsorolások és kiemelések használata
- Legalább másfélszeres legyen a sortávolság
4., keresőoptimalizálás TIPP: Képek szerepe a seo-ban
Egy igazán jó tartalomban szükség van képekre. A képek feldobják a tartalmat, segítik a leírtak megértését és a hosszabb szöveg olvashatóságát is elősegítik.
Arra viszont kevesen figyelnek, hogyha SEO szempontból jól be vannak állítva, akkor organikus találatot is hozhat nekünk.
Seo tippek képeknél
Ez egy elég összetett téma és akár egy új bejegyzést is lehetne belőle írni. Most csak vázlatosan összeszedem, hogy mik azok amire érdemes figyelnünk.
Megfelelő fájlnév
Képek esetében nagyon sokat elkövetik azt a hibát, hogy a fájl nevét nem írják át. Seo szempontból erre is érdemes figyelni.
Például ha egy képen a Parlament található, akkor a fájlnak neve ne az legyen, hogy DSC9823948324.jpg, hanem inkább az, hogy parlement-budapest.jpg.
Alt tag-ek használata
A keresőrobotok számára a képeknél az alt tag-el tudjuk meghatározni, hogy mi látható a képeken.
Érdemes úgy kitölteni, hogy a fő kulcsszavunkat is beleírjuk. Mindig értelmes szöveggel töltsük ki, mert amikor a képek valamilyen oknál fogva nem tudnak megjelenni, akkor ez a szöveg lesz látható a kép helyén.
Az alt tag-ek a keresőoptimalizálás során rendkívül fontosak. Segít az organikus találatok között is jó helyezést elérni és a Google képek között is megtalálhatóak leszünk.
Régebben én is alábecsültem a képek jelentőségét. Egészen addig míg egy nagyobb seo projekt után meg nem néztem a search console-ba a képekre történő keresést.
Az 1600 látogató 3 hónap alatt elég jó szám, csak a képes találatokból. Ez több mint 530 látogatót jelent pluszba havonta az organikus találatok mellé.
5., alap seo tippek: Meta tag és url beállítása
Ha létezik egy igazán fontos keresőoptimalizálási tipp, akkor az ez a rész. Ha csak kevés idő áll rendelkezésre vagy csak a legfontosabb beállítást szeretnénk elvégezni, akkor az ez legyen.
A megfelelő meta tagek beállítása létfontosságú. Erről fogja tudni a Google keresőmotor, hogy miről fog szólni az oldal és a keresőbe is ezek az adatok jelennek meg.
Meta title helyes beállítása
A Google találati listában ez a cím fog megjelenni, mikor feljön az oldalunk. Éppen ezért kiemelten fontos, hogy mind a keresők, mind pedig a látogatók számára is a lehető legjobban töltsük ki ezt a részt.
Nézzünk meg például ennek az oldalnak meta title részét:
Google keresőoptimalizálási tippek: hatékony SEO ötletek 2021-ben
Miért is megfelelő ez a cím ennél a bejegyzésnél?
- Egyszerű és lényegretörő
- tartalmazza a fő kulcsszót: keresőoptimalizálás
- Utal a cikk tartalmára: tippeket kapunk a google keresőoptimalizálásról 2021-ben
- Nem túl hosszú. Érdemes maximalizálni 150-160 karakterre. Ha ennél hosszabb a Google úgyis le fogja vágni.
Persze számos hibát el is követhetünk a meta cím kitöltésekor.
Például nem érdemes a fontosabb kulcsszavakból, annyit amennyit tudunk felsorolni. Inkább legyen érdekes és pontosan írja le, hogy miről fog szólni a cikk.
Ha nem egy cikkről van szó, hanem például egy céges weboldal főoldaláról, akkor próbáljuk meg kiemelni, hogy mivel foglalkozunk, és mivel vagyunk többek, mint a konkurencia.
Például: Tökéletes férfi fodrász: XYZ Barbershop Budapest
Ebben megtalálható a férfi fodrász budapest longtail kulcsszavak és hogy a tökéletességre törekszenek. Én, ha fodrászt keresnék, akkor biztos rámennék a weboldalukra.
meta description kitöltése seo szempontok szerint
A meta leírás fontosságát szerintem sokan túlbecsülik. Érdemes kitölteni, ez nem vitás, de csak ettől ne várjunk csodákat.
A google a meta descriptiont mindig az adott keresésnek megfelelően jeleníti meg, tehát messze nem biztos, hogy azt amit mi beírtunk.
Ettől függetlenül mindig törekedjünk az alábbiakra:
- Legfontosabb kulcsszavakat tegyük bele
- Legyen kattintásra ösztönző szöveg
- Ne legyen túl hosszú. Úgyis levágja a google.
Az alábbiakban a szikvíz budapest kulcsszóra kerestem rá és az organikus találatok között az első 3 helyre ezt dobta ki a google.

Látható, hogy az első találat sokkal informatívabb, mint a többi és tartalmaz egy plusz információt is, ami segíti az átkattintási arányt.
Érdemes azt is megnézni, hogy nem biztos, hogy a kulcsszóhalmozással előre fogunk kerülni Inkább törekedjünk arra, hogy a látogatók fejével gondolkodunk. Ez igaz a meta cím és a meta leírásra is.
Rövid linkek használata
A linkek nem tartoznak a legfontosabb seo beállítások közé, de azért érdemes foglalkozni velük. Ha írunk egy cikket, akkor a legtöbb CMS magától generálni fog nekünk egy linket, amin az adott bejegyzés vagy oldal elérhető lesz.
Ezeket érdemes a lehető legrövidebb és leginformatívabb módon beállítani.
Például.: https://creativesite.hu/blog/sikeres-webdesign
Linkek beállításánál az alábbiakra figyeljünk:
- Max 3 részből álljon
- Tartalmazza a fő kulcsszót
- Kerüljük a speciális karaktereket
- Törekedjünk az egyszerűségre
Néhány rossz példa:
https://creativesite.hu/blog/sikeres_webdesign
https://creativesite.hu/blog/sikeres-webdesign-alapjai-2021-ben
6., Domain név fontossága a seo-ban
Mivel nagyon sokan félreértelmezik a domain név fontosságát, ezért erről külön is írnék pár sort. Remélem segít a félreértések tisztázásában.
Seo szempontból mindegy, hogy mit választunk domain névnek. Ettől még nem leszünk az első oldalon a google keresőben.
Sokan még mindig azt hiszik, hogy egy jól megválasztott domain név egyből az élmezőnybe repíti őket. Ez régen tényleg így volt, de ma már szinte nulla a jelentősége.
Ettől függetlenül jól gondoljuk meg, hogy mit választunk, mert évekig meg fogja határozni cégünk online elérhetőségét.
Domain név választály alapszabályai
Domain név legyen rövid
Senki nem szereti a hosszú domain neveket. Nehezen megjegyezhető és könnyen elírják az érdeklődők és egy másik weboldalra fognak tévedni.
Válasszunk rövid és könnyen megjegyezhető domain nevet. Érdemes rá pár napot aludni.
kapcsolódjon a szolgáltatásunkhoz
Jó kiindulási pont, ha a fontos kulcsszót felhasználva próbálunk keresni domain nevet. Ha találnuk egy jól hangzót, akkor regisztráljuk be egyből.
Egyik ügyfelem ajzatbetonnal foglalkozik és a domain neve a profibeton.hu lett.
Megfelelő végződésű legyen
Ezt szinte nem is kell túlmagyarázni. Ha a célcsoportod magyar, akkor étrelemszerűen a domain végződése .hu legyen.
Ha pedig Ausztriában szeretne jól szerepelni, akkor .at végződést javaslom, de ha Németországban, akkor ,de-t.
ÉRDEMES BrandET ÉPTENI
Legjobb választás a saját brand alapú domain név. De vigyázzunk. Előtte ellenőrizzük le, hogy nem létezik-e ilyen névvel már egy másik vállalkozás.
Nehogy később elvegyék tőlünk a domain nevet és a sok évnyi munkánk kárbavesszen. Én még nem találkoztam ilyen esettel, de egy gyors keresést megér.
7., Linképítési tippek: tények és tévhitek
A linképítés ma is szerves részét képezi a keresőoptimalizálásnak. Ha nem foglalkozunk vele, akkor soha sem fogunk jó helyezést elérni.
Linképítési tények
Linképítésre szükség van ahhoz hogy a seo működjön. Ez tény. De vajon minden link jó nekünk vagy érdemes megválogatni, hogy honnan erősítjük az oldalunkat?
Linkeket csak erős és megbízható oldalról érdemes szerezni és arra is figyeljünk, hogy releváns legyen a honlapunkkal.
Leegyszerűsítve, csak jó minőségű linkekkel erősítsük az oldalunkat.
Mitől lesz jó minőségű egy link?
- Releváns az oldalunkkal, tehát hasonló a szolgáltatása, mint a miénk.
- Kerüljük a linkfarmokat. Ezek általában többet ártanak, mint amennyit használnak.
- A link dofollow legyen
- A horgonyszöveg nem mindig csak kulcsszavakat tartalmazzon. Legyen természetes hatású.
- Inkább kevesebb link legyen, de az minőségi
- Hozzon látogatót
A legjobb link az ami nem csak erősíti az oldalunkat, hanem látogatót is hoz. Ilyeneket nehéz szerezni, de többet ér, mint 100 olyan link, ami csak az oldalunkra mutat.
Linképítési tippek, tévhitek és átverések
A linképítésben vannak a legnagyobb buktatók. Ha nem vigyázunk, akkor könnyen kivesznek a különböző cégek több százezer forintot a zsebünkből.
Már többször találkoztam olyan cégekkel, akik több mint 1.000.000 Ft-ért árulták a linképítési szolgáltatásukat.
Ne dőljünk be azoknak a cégeknek, akik több száz linket akarnak eladni. Ez a fajta megoldás csak nekik éri meg.
Hogy működnek ezek a cégek?
Ezek a cégek felvásárolnak rengeteg olyan domaint, amik már lejártak, de amikor még üzemeltek, akkor erősek voltak. Ezekre az oldalakra sok link mutat, így nagy erővel és bizalommal rendelkeznek.
Felépítenek ezekre a domainekre egy alap Wordpress oldalt, amire aztán elkezdik az ügyfeleknek komoly pénzekért kisebb cikkeket írni. Rövid ideig, sőt akár évekig is hatásos lehet ez a technika, de mivel "kamu" oldalakról van szó, ezért a google folyamatosan vadássza ezeket.
Ezeken az oldalakon szokott olyan lenni, hogy például egy seo-s cég (akié a weboldal is) egyik bejegyzése alatt egyből egy duguláselhárításos cikk van.
+1 tipp: hogyan építsünk linkeket a weboldalunkra?
Ez szintén egy olyan téma, ami önmagában megtöltene egy oldalt, ezért csak röviden fogok vele foglalkozni:
- Partnerek: Ezt szoktam ajánlani először. Saját partnereink közül nézzük meg kinek van weboldala és vegyük fel velük a kapcsolatot.
- Vendégblogolás: a mai napig a legjobb módszer a linképítésre. Keressük meg a konkurenciát vagy olyan oldalakat, akik a szolgáltatásunkba vágó profillal rendelkeznek. Meglepő, de sokan nyitottak erre a megoldásra.
- Különböző ingyenes lehetőségek. Pl.: nyitva.hu, lap.hu
- Konkurencia linkjeit vizsgáljuk meg
Itt az a legjobb megoldás, ha rendelkezünk egy komolyabb SEO szoftverrel és átnézzük a konkurencia linkjeit. Sok ötletet tudunk ellesni és azt is látjuk, hogy hogyan tudunk erősebb oldalt létrehozni.
8., Technikai seo tippek és ötletek
Itt felsorolom az összes olyan technikai problémát, ami előfordulhat a weboldalunknál és ami befolyásolja a google keresőben elért helyezésünket.
SSL beállítás fontossága
Minden felhasználó elvárja, hogy az adatai biztonságban legyenek. A Google is ezt az irányelvet valja, így mi is álltsunk legalább egy ingyenes Let's Encrypt SSL-t a weboldalunkon.
Ha ezt nem tesszük meg, akkor az url mellett meg fog jelenni egy "Nem biztonságos" felirat. Ugye mi se szeretnénk, ha egy nagyjából 2 perces beállítás miatt veszítenénk el a látogatóinkat?
www vagy nem www?
Bármelyiket használhajtuk. A lényeg, hogy ne lehessen mindkettőről elérni a weboldalt.
Személy szerint én a www nélküli változatot javaslom. Teljesen felesleges a www-t használni.
Google Search Console és Google Analytics beépítése
Azt, hogy mennyire sikeres egy keresőoptimalizálási projekt a kulcsszavak ellenőrzése mellett a Google szolgáltatásaival célszerű ellenőrzni.
Már a weboldal élesítésekor érdemes bekötni a Google Search Console-t és a Google Analytics-et.
9., Struktúrált adatok a google találati listán
A Google találati lista legjobb helyeiért nagyon kemény csaták folynak. Akár csak egy pozíció javulás is nagy anyagi bevételnövekedést eredményezhet. Éppen ezért mindenki szeretné, hogy az ő oldalára akttintsanak rá és a lehetséges vevők hozzájuk érkezzenek.
A Google Strukturált adatai segítségével a találati listán lévő megjelenésünket tehetjül még egyedibbé.
De mivel is tudjuk kicsit feltuningolni a megjelenésünket?
- Értékelésekkel
- Események időpontjaival
- Termékek nevének és árának megjelelölése
- Cégadatokat
- FAQ (Gyakran ismételt kérdésekkel)
Egyszerű oldalak esetén a legjobb megoldás a GYIK vagy angolosan a FAQ megjelenítése. Ha sikerül beállítani, akkor a google találati listán az alábbi módon megjelenik maximum 4 lenyíló kérdés.
Két nagy előnye van:
- Figyelemfelkeltő lesz a weboldalunk a találatok között
- Az utánunk lévőt nagyjából egy hellyel letoljuk. Így a figyelem inkább ránk irányul.
Elsőre bonyolultnak tűnhet, de a legtöbb Wordpress Seo plugin már tudja. Ha szeretnék ilyet használni, akkor telepítsük fel a Yoast SEO plugint.
+1 seo tipp
Ha mélyebben szeretnénk foglalkozni a SEO-val, akkor érdemes beruháznunk legalább egy SEO szoftverre is. Költséghatékony megoldás Neil Patel Ubersuggest nevű online eszköze, de ha komoly szoftvert szeretnénk, akkor a SemRush-t vagy az Ahrefs válasszuk.
ne sajnáljuk a pénzt a seo-s szakemberre
És most jöjjön, amire mindenki kíváncsi. Mennyi pénzbe kerül, ha mi magunk csináljuk a seot? Nézzük meg lebontva:
| SEO kiadások havonta | |
|---|---|
| 1 minőségi SEO szoftver ára (Ahrefs/SemRush) | 40.000Ft/hó |
| Havi 2 db minőségi link (1 link min. 15000 Ft) | 30.000Ft/hó |
| Havi 2-3 minőségi cikk megíratása | 36.000Ft/hó |
| Összesen | 106.000 Ft/hó |
Ez elég sok pénz és még nincsenek benne a következők: Weboldal átnézése, Kulcsszavak kiválasztása, Stratégia meghatározása, Konkurencia elemzése
Ezek nélkül pedig halálra van itélve az egész.
Én mennyiért vállaLok keresőoptimalizálást?
Pontos paraméterek ismerete nélkül erre pontos választ nem lehet adni. Mint a fenti számolás is mutatja ez egy költséges folyamat. Pontosan ismerni kell a konkurenciát, a megcélzott kulcsszavakat és természetesen ha van már meglévő weboldal, akkor azt is át kell nézni.
Árajánlatot csak egyeztetés után tudok adni!
Egyik barátom, aki mellesleg a konkurenciám is, foglalkozott már SEO-val. Elvégzett több képzést és nagyon sok pénzt áldozott rá, hogy jó helyen legyen a keresőbe. Sajnos nem sikerült neki.
A seo szakemberekhez, így Andráshoz is kétkedve álltam. Pár hónap leforgása alatt viszont minden kétségem elszállt. Szépen elkezdtek jönni a látogatók.
Köszönöm szépen az eddigi és az azutáni ügyfeleket is :)