Több látogatót szeretne weboldalára? Ingyenes keresőoptimalizálási tippekért látogassa meg honlapomat és használja fel az ott tanultakat.

Seo avagy a keresőoptimalizálás alapjai

Mi az a seo Hogyan mükődik a kereső Seo alapja: kulcsszó Keresőoptimalizált weblap

Elkészült az új és szép weboldalunk, de mégse jön annyi látogató az oldalunkra, amennyit szeretnénk? Mit tehetünk ilyenkor? Vagy fizetünk a látogatókért (Adwords, Google hirdetés) vagy optimalizáljuk az oldalunkat úgy, hogy a látogatók maguktól is megtalálják az oldalunkat. Ehhez viszont tudnunk kell, hogy mik a keresőoptimalizálás alapjai.

MI AZ A SEO?

A Seo vagy más néven keresőoptimalizálás (angolul: Search Engine Optimization). A lényege, hogy weboldalunk a google találati listán a megadott kulcsszavakra minél jobb helyezést érjen el. Itt természetesen nem a fizetett hirdetésekről van szó. Mindanyiunk célja az, hogy a weboldalunk anélkül is vonzza a látogatókat, hogy fizessünk érte. 

Akkor jön sok látogató a weboldalunkra, ha a google találati lista szerint minnél előrébb helyezkedünk el. Nem véletlen, hogy óriási verseny folyik a jobbnál jobb helyek megszerzésért. 

Az emberek a keresés során a megjelenő találati listát az első oldalon lévő linkek közül fognak választani. Ritka esetben (kb. 10%) átmennek a második oldalra is. Elmondható, hogy az első három hely a találatok kb. 60%-át elviszi. Tehát a mi célünk az, hogy a weboldalunk az általunk kiválasztott kulcsszavakra bekerüljön az első oldalra, és ha lehet, akkor az első három között szerepeljen. Már most előre szólok, hogy ez nagyon lassú és időigényes folyamat, de érdemes rá időt és energitá szánni.

HOGYAN MÜKŐDIK A KERESŐ?

Amikor keresőről beszélek, akkor a Google keresőre gondolok. Magyarországon és az egész világon ez a legelterjedtebb kereső. 

Ha felmegyünk a google keresőbe és beírjuk a kiválasztott kifejezést, akkor egyből megjelenik a találati lista. Számunkra úgy tűnhet, hogy a keresés valós időben zajlik, de ez nem így van.

Leegyszerűsítve a keresés úgy mükődik, hogy ugynevezett keresőrobotok folyamatosan térképezik a weboldalakat és gyűjtik be az információkat. Ezeket elmentik az adatbázisba és amikor keresünk valamit, akkor a kereső nem nézi végig az összes weboldalt, hanem a már lementett adatbázisba keres nekünk. Így gyorsan megkapjuk a kivánt információt.

SEO ALAPJA: KULCSSZÓ

Gondolom ezt nem kell bemutatni. Aki csak egy kicsit is foglalkozott a keresőoptimalizálás vagy a seo témakörökkel, az tudja, hogy a kulcsszó vagy a kulcsszavak mekkora jelentőségekkel bírnak. 

A kulcsszó az a szó, ami leírja a weboldalunkat és ez alapján a google keresőben jó helyet tudunk elfoglalni. Persze ezen kívül még rengeteg mindenre kell figyelni, de az egyik legfontosabb.

MEGFELELŐ KULCSSZÓ VAGY KULCSSZVAKA KIVÁLASZTÁSA

Hogyan válasszuk meg a kulcsszavakat? Mire figyeljünk? Mire optimalizáljuk a honlapunkat? Az alábbi bekezdésben ezekre keressük a választ.

A kulcsszó a tevékenységünkhöz köthető legyen. Pl.: weboldal készítés vagy weboldal készítés Veszprém. Mint látható én összetett kulcsszavakat írtam. A legjobb eredményt akkor érünk el, ha több kulcsszóra, illetve összetett kulcsszavakra koncentrálunk. Próbáljunk a látogató fejével gondolkoni. Mi az amire kereshetnek? Milyen kulcsszavakat használhatnak?

Többször használjuk egy oldalon a kulcsszavakat, de mellette figyeljünk rá, hogy amit írunk az értelmes és ami ennél fontosabb, érdekes legyen. A Google kereső szerencsékre nagyon intelligensen mükődik. Nem kell mindig ugyanazokat a kulcsszavakat használni. Tudja, hogy melyik kulcsszónak melyik a szinonimája. Pl.: weboldal, honlap. Nyugodtan használjuk őket.

Ne essünk túlzásba a használatukkor. Ha túl sokszor használjuk ugyanazt a kulcsszót, akkor büntetést is kaphatunk. Átlagosan elmondható, hogy a kulcsszó sűrűsége 2% körül maradjon. Én a szövegeimet a seotoolson szoktam ellenőrizni.

A Seo vagy más néven keresőoptimalizálás (angolul: Search Engine Optimization). A lényege, hogy weboldalunk a google találati listán a megadott kulcsszavakra minél jobb helyezést érjen el.

KERESŐOPTIMALIZÁLT WEBLAP

Az alábbiakban felsorolom azokat a jellemzőket, amikre fokozatosan figyeljünk, hogyha jó helyezést akarunk elérni a google keresőben. A lista a teljesség igénye nélkül készült és csak az alapokat tartalmazza.

SZÉP ÉS KERESŐBARÁT URL

Ha szeretnénk a keresőkben jó helyezést elérni, akkor már az url kiválasztásánal is figyeljünk a seo szempontokat. Válasszunk úgy meg az url-t, hogy szerepeljenek benne a kulcsszavak és könnyen megjegyezhetőek legyenek. Ez mit is jelent? Nézzük meg a következő két url-t és megjátjuk egyből  mire gondolok.

https://creativesite.hu/webdesign-blog/seo-avagy-a-keresooptimalizalas-alapjai

vagy

https://creativesite.hu/index.php?category=1&id=140

Nem csak a seo miatt fontos, hanem, hogyha könnyen megjegyezhető, akkor az ügyfelek emlékezni fognak rá. Önök szerint melyik jobb választás? Hát persze, hogy az első. Törekedjünk hasonló url-ekre.

WEBOLDAL CÍME

Az, hogy a cím fontos már mindenki tudja. Azt is, hogy a google keresőben ezzel találkoznak a leendő ügyfeleink. De azt is tudja mindenki, hogy nem mindegy, hogy hol helyezkedik el a kulcsszó? Próbáljuk a címbe is elhelyezni 1-2 kulcsszót és a lehető legelőrébb elhelyezni őket. Persze csak ha lehet.

Az is egy jó választás lehet, hogyha figyelemfelkeltő címet választunk a helyett, hogy a keresőoptimalizálást helyeznénk előtérbe. Kezdhetjük a következőkkel is a címet: Tippek, Így. Vagy esetleg kérdéssel is nyithatunk. Pl.: Hogyan, Mikor. Törekedjünk rá, hogy felhívjuk a bejegyzésünkkel a látogató figyelmét.

WEBOLDAL LEÍRÁSA (DESCRIPTION)

Keresőoptimalizálás szempontjából a jelentősége egyre kisebb, viszont a google kereső találati listáján szerepel, így a jelentősége még mindig elég nagy. Maximális hossza 180 karakter legyen és 1-2 kulcsszót helyezzünk el benne. Törekedjünk az érdekes és figyelemfelkeltő leírásokra.

TARTALOM SZERKEZETE ÉS FELÉPÍTÉSE

Bármilyen jó címet és leírást is találunk ki, a lényeg a tartalom maga. Figyeljünk rá, hogy hogyan írjuk meg. A legfontosabb, hogy a látogatónak készül a szöveg. Nem magunknak és a google-nek. Ha ezt szem előtt tartjuk és érdekes szöveget írunk, akkor az sikeres lesz a látogatók körében.

Persze helyezzünk el benne kulcsszavakat és figyeljünk a seo szempontokra is. Több szóra is optimalizáljuk a honlapot, de ne annyira, hogy a tartalom rovására menjen.

A tartalom hosszával ne fukarkodjunk. Ha blogbejegyzést írunk, akkor nyugodtan írjunk ki magunkat. Ha a látogatók szemszögébél érdekes tartalmat írunk, akkor úgyis végigolvassák. Ha meg csak azért írunk, hogy az adott héten is legyen valami új a weboldalon, akkor inkább hadjuk.

Mindig ha kérdése merül fel a tartalommal kapcsolatba, akkor gondolja át, hogy ha Ön olvasná a cikket, akkor mit gondolna az adott dologról. Oda illik vagy sem?

KÉPEK HASZNÁLATA

Egy kép többet mond ezer szónál. Ez igaz itt is. Ha blogbejegyzést írunk, akkor ne csak szöveg legyen. Ne legyen túlságosan egyben a szöveg. A látogatóknak el fog menni a kedve az olvasástól, ha csak azt látják, hogy előttönk van egy csomó szöveg. 

Használjunk képeket és tagoljuk szépen a szöveget. Ne csak a tartalom, hanem a tartalom megjelenése is legyen vonzó. Pár kép elhelyezése a szövegben csodákra képes.

A képeket lássuk el a megfelelő attributumokkal: alt tag és title. A google így fogja látni őket és a keresőbe is jó ha megjelennek a képeink.

KÜLSŐ ÉS BELSŐ LINKEK

A külső és a belső linkeknek nagy szerepe van a keresőoptimalizálás során. A belső linkekkel nagyon jól tudjuk irányítani a látogatókat a weboldalunkon, a külső linkekkel pedig a google szempontjából tudjuk a hitelességünket növelni.

Túl sokszor ne használjuk őket. Itt főleg a külső linkekre gondolok. Nem az a célunk, hogy a látogatók elnavigáljanak a weboldalunkról. Maximum 2 külső linket használjunk a honlapon.

Belső linkeket jól láthatóan helyezzük el a weboldalunkon. Törekedjünk rá, hogy a látogatók a lehető legtöbb időt töltsék el az oldalunkon.

OPTIMALIZÁLT WEBOLDAL

Weboldalunk csak akkor fog jól szerepelni a keresőkben és csak akkor fogja a látogatókat megtartani, ha gyors. Ez elsősorban nem seo szempontból fontos. Egy lassú oldal a google szemében se meggyőző és a látogatók se fognak várni az oldal betöltődésére. Ha lassú, akkor inkább átmennek egy másik oldalra, ahol hamarabb megkapják a számunkra fontos információt.

Az alábbi oldalon tudjuk tesztelni a weboldalonkat: Google Speed Insight. Ezzel nemcsak le tudjuk tesztelni a weboldalunkat, de hasznos tanácsokat is kapunk, hogy hol érdemes javítani.

FRISSÜLŐ WEBOLDAL

Ha már mindent jól megcsináltunk és profi weboldal van a birtokunkban, akkor már csak a friss tartalmakról kell gondoskodnunk. Fontos, hogy a látogatóknak mindig megérje visszajönni a weboldalunkra. Ráadásul a google is jutalmazza ha mindig van friss tartalom.

Jó megoldás lehet, ha blogot írunk. Mindig lesz miről írni, több kulcsszóra is tudunk optimalizálni és könnyen tudunk követőket gyüjteni.



Ossza meg ismerőseivel, ha tetszett!

Letisztult, reszponzív és egyedi weboldal készítés korszerű megoldásokkal. Keressen bizalommal.

ajánlatkérés