A logó a márkaépítés alapja, amely segít a vállalkozás üzenetének a célcsoporthoz való eljuttatásában. Valamint a cég identitását is tükrözi. Örök kérdés, hogy mitől lesz jó egy logó, milyen a jó logó. Röviden egy logó könnyen felismerhető, praktikus, egyszerű a formája és az üzenetünket közvetíti az emberek felé.

Mitől lesz jó egy logó? Logó készítés alapjai

Egyszerűség Könnyen megjegyezhető Időtálló Sokoldalúság Megfelelő megjelenés Összegzés

A logó a márkaépítés alapja, amely segít a vállalkozás üzenetének a célcsoporthoz való eljuttatásában. Valamint a cég identitását is tükrözi. Vonzó a megjelenése miközben célja is van.

Örök kérdés, hogy milyen a jó logó. Röviden egy logó könnyen felismerhető, praktikus, egyszerű a formája és az üzenetünket közvetíti az emberek felé. Annak érdekében, hogy logód elérje célját és Veled azonosítsák, célszerű a logótervezés során 5 alapelvet betartani:

  •  Egyszerűség
  •  Könnyen megjegyezhető
  •  Időtálló
  •  Sokoldalúság
  •  Megfelelő megjelenés

A JÓ LOGÓ EGYSZERŰ

A legegyszerűbb megoldás gyakran a leghatékonyabb is. Az egyszerűség megkönnyíti a tervezés folyamatát. Azáltal, hogy a logó nem tartalmaz felesleges feltűnő és egyéb szükségtelen elemet, könnyebbé válik az emberi szemnek a befogadása. Ráadásul a minimalista megközelítés lehetővé teszi, hogy logódat széles körben hasznosítani lehessen, például névjegykártyákon, csomagoláson, vagy a weboldaladon és olyan kicsi helyeken is mint például a weboldalad favicon-ja.

Annak érdekében, hogy egy vállalkozás minél sikeresebben teljesítsen a piacon, elengedhetetlen hogy logója minél szélesebb körben ismert legyen, azzal szinte azonnal magát a vállalkozást azonosítsák. A jó logó sikeressége abban rejlek, hogy az emberek milyen gyorsan és akár automatikusan képesek felismerni és társítani vele a vállalkozást. Ennek érdekében pedig törekedni kell a logó készítés során az egyszerűségre és a használt elemek minimálisra csökkenetésére.

Magyarán a logónak elég egyszerűnek kell lennie ahhoz, hogy képes legyen vállalkozásod vagy márkás üzenetét megragadni és átadni anélkül, hogy túl sok vizuális elemből épülne fel.

Egyszerű logóra a legjobb példa az Apple logója

LOGÓTERVEZÉS ALAPSZABÁLYA: KÖNNYŰ MEGJEGYEZTHETŐSÉG

A logónak mindig könnyen felismerhetőnek és ezáltal könnyen megjegyezhetőnek kell lennie. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a logónak olyan formákat kell tartalmaznia, melyek lehetővé teszik a gyors felismerést és beazonosítást.

Egy felismerhető és megjegyezhető logó olyan amelyre akár az utcán bámészkodók egy pillantás után is emlékeznének. Gondolj arra a tervezés során, hogy egy buszon ülsz és az ablakon kinézve megpillantasz egy óriásplakátot. Ezalatt a pár másodperc alatt kell a logónak benyomást tenni rád és ezzel a legtöbb ember is ugyanígy van.

Felmerül a kérdés, hogyan érhető el a könnyű felismerhetőség és megjegyezhetőség?

Jó kiindulópont lehet a logótervezés kezdetén, ha megpróbálod felidézni és lerajzolni azokat a logókat amelyekre a legjobban emlékszel. Egy logóra ne szánj többet 30 másodpercnél, hiszen sokszor maximum ennyi idő áll a rendelkezésre, mint az előbbiekben említett példa is mutatja, hogy az emberek megjegyezzenek egy logót. Miután néhány logót lerajzoltál, már egyértelműen látni fogod, hogy mely elemek és formák azok amik egyértelműem megmaradtak az emlékezetedben. Ezek használata megfelelő kiindulópontok a logód tervezése folyamán.

Milyen elemek tehetik könnyen megjegyezhetővé a logót?

Egy egyszerű grafikus szimbólum könnyen megjegyezhetővé és emlékezetessé teszi a legtöbb logót. Hiszen egy képet vagy formát könnyű megjegyezni. A legjobb összhatást akkor érhetjük el, ha ezt a szimbólumot a vállalkozás vagy márka nevével kombinálva használjuk. A használt betűtípus mindig legyen egy mások által ritkán használt vagy egyedi betűtípus, ezáltal is jobban megkülönb9ztetjük magunkat a versenytársainktól és logónk ki fog tűnni a tömegből.

Fontos még megjegyezni, hogy a szimbólumnak önmagában, a vállalkozás neve nélkül is használhatónak kell lennie, ezáltal a logó felhasználási lehetőségei még sokoldalúbbak lesznek.

Sok formát és szimbólumot a társadalom már bizonyos tulajdonságokkal társít, ezért ezek használata előtt érdemes kutatást végezni, hogy megfelelően használjuk őket, és ne forduljon elő az a helyzet, hogy sokan téves következtetésre jutnak a logóban használt formák miatt.

Kör és ovális

A kör és az ovális a teljességet, egységet és barátságot szimbolizálja. A legtöbben ha egy kereket látnak a mozgásra gondolnak. A gyűrűről pedig a házasságra, szeretetre, kitartásra és elkötelezettségre asszociálnak. A nyitott körök pedig az ürességet, mélységet és rejtélyt jelenítik meg.

Logótervezés, logó készítés - Creative Site

Négyzet, téglalap és háromszög

Az egyenes vonalak és éles szélek a férfiasságra utaló népszerű szimbólumok. Ezért nem meglepő, hogy a négyzet és a háromszög formák sokszor az erőre, hatalomra és stabilitásra utalnak. Gyakori még a használatuk technológiai, jogi és tudományos területekhez köthető logókban. Ezek az alakzatok megfelelőek még az egyszerűség és a modernitás kommunikálásában is. A háromszög, hasonlóan a körhöz utalhat a teljességre és egységre is.

LOGÓ LEGYEN IDŐTÁLLÓ

Egy jó logónak időtlennek kell lennie, vagyis akár 10, 20 vagy 50 év múlva is felismerhetőnek és hozzád kapcsolódónak kell maradnia. Általában azonban nehéz elkerülni az uralkodó dizájn trendeket, azonban ezek feltétlen követése azt eredményezi, hogy logód egyáltalán nem fog kitűnni a többi közül.

A trendek követését inkább hagyd meg a divatipar számára, mivel a logótervezés során a vállalkozásod vagy márkád identitását közvetíted. Azonban ez nem azt jelenti, hogy logódat ne lehetne hozzáigazítani az aktuális és általad vállalhatónak ítélt dizájntrendekhez. Ezt azonban célszerű mindig kellő óvatossággal és gondossággal megtenni, mert a logó megjelenésének következetesnek kell maradnia.

Apple logó változása az évek alatt

SOKOLDALÚSÁG

Egy jó logónak egyik legfőbb tulajdonsága, hogy megfelelően megjelenik, jól működik minden felületen és méretben. Emiatt a logót mindig vektoros formátumban kell megtervezni annak érdekében, hogy minőségromlás nélkül bármilyen méretre méretezhető legyen, valamint akár vízszintes és függőleges formátumban is könnyen lehessen vele dolgozni.

A logónak hatékonynak kell maradnia többek között az alábbi esetekben:

  •  Egyszínűen
  •  Postabélyeg méretben
  •  Óriásplakáton elhelyezve
  •  Sötét háttér mellet világos színben
  •  Világos háttér mellett sötét színben

A sokoldalú logótervezés egyik módja, ha fekete-fehérben történik. Ez lehetővé teszi, hogy a hangsúly a formára és az alakra összpontosuljon, nem pedig a színre, mivel az egy nagyon szubjektív elem és a színösszeállítás eldöntésének a tervezés utolsó lépésének kell maradnia. Azonban sok esetben a fekete-fehér logó a leghatékonyabb.

Amennyiben azonban színes logót készítünk, nem árt tisztában lenni azzal, hogy a különböző színek alapján mire asszociálnak a legtöbben, milyen tulajdonságot társítanak hozzájuk.

Piros és rózsaszín: szenvedély, szerelem, izgalom, energia, harag, szórakozás, cselekvés

Sárga és narancssárga: boldogság, öröm, fiatalság, magabiztosság, előrelátás

Zöld: természetesség, frissesség, nyugalom, gondoskodás

Kék: megbízhatóság, biztonságos, békés

Lila: kreativitás, luxus, misztikus

Fekete: kifinomultság, tekintély, modern, luxus, egyszerűség

Fontos megjegyezni, hogy a túl sok szín egyidejű használata megterheli a szemet, ezért mindig jól át kell gondolni, mely színeket és szín kombinációkat használjuk a logóban.

LOGÓ MEGFELELŐ MEGJELENÉSE

Ez azt jelenti, hogy a logó kinézetének, megjelenésének összhangban kell lennie a vállalkozás vagy márka üzenetével. Például egy játékokat forgalmazó üzlet logójának esetében teljesen más színösszeállítás és betűtípus a megfelelő, mint egy ügyvédi iroda esetében.

Emellett fontos megemlíteni azt is, hogy a logónak nem kell megmutatnia azt, hogy a vállalkozás milyen módon értékesíti, vagy kínálja a szolgáltatásait. Vagyis egy autószalon logójának nem kell kocsikat mutatnia, egy számítógép forgalmazó logójának nem kell számítógépet tartalmaznia. Gondolj bele, hogy például a Nokia logója nem egy mobiltelefon, vagy a Harley Davidson logója sem egy motorkerékpár. A logó célja minden esetben a beazonosíthatóság elérése.

ÖSSZEGZÉS

A logó készítés nem egyszerű feladat, azonban szinte minden vállalkozás számára elengedhetetlen a megléte. A legfontosabb, hogy egy jó logó mindig legyen egyszerű és egyedi ezáltal könnyen felismerhető és azonosítható a tulajdonosával.


Ugye Ön is azt szeretné, ha cége logójára a fentiek igazak lennének?
Logótervezés, logó készítés és céges arculat kialakítását vállalom akár rövid határidővel is.

Arculattervezés, logó készítés



Szeretne folyamatosan értesülni a legújabb bejegyzéseimről?


Köszönöm, hogy megosztja az ismerőseivel!

Letisztult, reszponzív és egyedi weboldal készítése korszerű megoldásokkal. Keressen bizalommal.

ajánlatkérés