A Google egyik legjobb ingyenes eszköze, a Google Űrlapok. Kérdőíveket, teszteket, felméréseket és különböző űrlapokat készíthetünk vele könnyen és gyorsan. Próbálja ki Ön is.

Google űrlapok létrehozása gyorsan - teszt és kérdőív készítés

A munkám során rendkívül gyakran találkozok olyan esetekkel, amikor az ügyfeleim jelzik: olyan űrlap létrehozása foglalkoztatja őket, amit ők is könnyedén tudnak kezelni, különösebb szakértelem és időráfordítás nélkül.

Akkor a legegyszerűbb a dolgunk, ha egy adott weboldalra szeretnénk beágyazni az űrlapot. A mai CMS-ek (például a Wordpress is ilyen) korában ez nem okoz bonyodalmat, hiszen ezeknek a felületeknek a segítségével minimális odafigyeléssel és pár perc alatt készíthetünk saját űrlapot.

De mi a helyzet akkor, ha a kérdőíveket a honlaptól külön akarjuk kezelni vagy esetleg nincs is weboldalunk?

Ekkor érdemes elővenni a Google egyik legjobb ingyenes és magyar nyelven is elérhető eszközét, a Google Űrlapokat. Kérdőíveket, teszteket, szavazásokat, felméréseket és különböző űrlapokat készíthetünk vele könnyen és gyorsan.

A Google űrlapok - a dokumentumokkal, táblázatokkal és a diákkal együtt - a Google online alkalmazáscsomag része, ezért ingyen férhetünk hozzá ehhez az alkalmazáshoz korlátlan ideig. A Google űrlap további előnyei:

  •  Könnyű használni. Alapfokú informatikai tudással gyerekjáték a kezelése. Ezt a továbbiakban be is mutatjuk.
  •  Kérdőívek vagy online szavazások készítésére is használhatjuk.
  •  Egy helyen lehet kezelni az összes kérdőívet, így áttekinthetőbb az egész munkafolyamat.
  •  A többi Google termékkel kompatibilis (pl.: Google Docs)
  •  Magyar nyelven is lehet használni

Ha adatokat szeretnénk gyűjteni a felhasználóktól, akkor egyszerűen az űrlap a legjobb választás. Ebben a bejegyzésben bemutatjuk, hogy hogyan tud létrehozni Ön is pár perc alatt olyan Google űrlapot, ami megkönnyítheti a munkavégzését, az adatgyűjtést, az igények felmérését. A befektetett idő garantáltan megtérül!

Google Űrlap használata

A Google Űrlap segítségével professzionális felméréseket végezhet. Piackutatásra, közvélemény-kutatásra és egyéb felmérésekre is ideális lehet ez az egyszerű, átlátható rendszer.

A beérkező válaszokat automatikusan elemzi és foglalja össze a Google kérdőív, így a számolgatásokkal sem kell foglalkoznunk.

Ráadásul akár több helyszínről is elérhető egy időben, valós időben elemezhetjük segítségével a beérkező válaszokat.

Mindezek mellett SEO szempontból sem elhanyagolható a Google Űrlap hasznossága. Közvetlen visszajelzést kaphatunk oldalaink látogatóitól azzal kapcsolatban, hogy mire kíváncsiak cégünkkel, termékeinkkel, szolgáltatásainkkal kapcsolatban, de még – és ez már tényleg csak hab a tortán – tanulmányaink alatt is segítségünkre lehet.

Csak néhány példa a sok közül, amiben biztosan segítségünkre lehet egy Google Űrlap:

  •  Szakdolgozathoz, tanulmányhoz készíthetünk vele felmérést, adatgyűjtést
  •  Weboldal esetén megkérdezhetjük látogatóinkat, mi legyen a következő téma, amiről szívesen olvasnának
  •  Megtudhatjuk, milyen területeken szorulnak még több segítségre ügyfeleink, és a kérdőív eredményével könnyebben dolgozhatunk ki megoldási stratégiát
  •  Felkérhetjük véleményezésre vásárlóinkat, ügyfeleinket termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal kapcsolatban
  •  Adatokat gyűjthetünk következő cikkünk vagy blogbejegyzésünk elkészítéséhez
  •  online szavazásokat hozhatunk létre nagyon egyszerűen és gyorsan

Egy kis történelem

A Google űrlap vagy más néven Google Form nem egy újkeletű alkalmazás. Már 2008-ban is találkozhattunk vele, csak akkor még a Táblázatok alá integrálták a készítők.

2016-ban a Google úgy döntött, hogy saját önálló alkalmazássá alakítja át, így innentől kezdve külön alkalmazásként érhető el a cég termékei között.

GOOGLE ŰRLAP ELÉRÉSE – első lépések

Google Űrlap elérése - Google Űrlapok és kérdőívek létrehozása

Megjegyzés: Akkor is érdemes regisztrálni egy új fiókot a Google rendszerében, ha Önnek most éppen nem áll szándékában Google Űrlapot létrehozni. Rengeteg olyan szolgáltatást nyújt a Google teljesen ingyenesen, ami megkönnyítheti a munkáját, de még a mindennapjait is!

GOOGLE KÉRDŐÍV KÉSZÍTÉS LÉPÉSEI

Űrlapokat, kérdőíveket vagy online szavazást általában akkor hozunk létre, ha valamilyen oknál fogva adatot szeretnénk gyűjteni aránylag sok embertől, felhasználótól, és azt szeretnénk, ha széles körben elérhetők lennének a kutatásunk kérdései. Minél több a kitöltő, annál inkább lesz reprezentatív a kutatásunk eredménye.

A legtöbb esetben jól jöhet így a kérdőív, hiszen felesleges bonyolult adatbázisokkal dolgozni, illetve az adatgyűjtés terhét is leveszi a vállunkról a Google megoldása.

Ráadásul az ingyenes online kérdőív a folyamatos elérhetőségének köszönhetően az elkészítés után helyettünk dolgozik.

Ebben a részben megtudhatja, hogy hogyan tud űrlapokat létrehozni és áttekintjük az egyes funkciókat is.

Új űrlap létrehozása

A jobb alsó sarokba lévő nagy "plusz" ikon segítségével tudunk új űrlapot létrehozni. Nevezzük el az űrlapot!

Fontos, hogy kérdőívünk címe jól behatárolja azt, hogy mivel foglalkozik az űrlap pontosan. Ez az első dolog ugyanis, amit meglát a felhasználó a monitoron. Ha érdekes a cím, és érintettnek tartja magát a témában, nagyobb eséllyel fogja kitölteni a kérdőívet, nekünk pedig annál több adatunk lesz, amivel dolgozni tudunk később.

Új űrlap létrehozásához kattintsunk a jobb alsó sarokban lévő "plusz" ikonra.

Ezután ezt kell látnunk a monitoron:

Ezután annyi a dolgunk, hogy az elképzeléseinknek megfelelő kérdéseket tegyünk fel a leendő kitöltőknek. Igyekezzünk egyszerű, lényegre törő és egyértelmű kérdéseket feltenni, ugyanis fontos szempont, hogy a kitöltő érezze, nem kell megszenvednie a válaszadásokkal.

Természetesen arra is van lehetőségünk, hogy testre – azaz az adott kérdésre – "szabjuk" a válaszadási lehetőségeket. Bár alapértelmezetten "Feleletválasztós" lehetőséget ad a Google a válaszadási opcióknál, ki tudjuk választani, hogy milyen formában várjuk a kitöltők válaszait.

A következők közül válogathatunk: a "Jelölőnégyzetek", a "Legördülő lista", a "Lineáris skála", a "Feleletválasztós rács", vagy a "Jelölőnégyzetrács". Összefoglaljuk, melyik mit is jelent pontosan, és mikor érdemes alkalmazni.

Feleletválasztós

Akkor válasszuk ezt, ha több lehetőség közül azt szeretnénk, hogy egyet válasszon ki kérdőívünk kitöltője. Van lehetőség arra is, hogy hozzáadjunk egy egyéb mezőt is. Ide bármit írhat a kitöltő.

Jelölő-négyzetek

Akkor érdemes ezt választani, ha mi szeretnénk felsorolni a válaszokat, melyek közül a kitöltő több válaszlehetőséget is megjelölhet.

Legördülő lista

Ebben az esetben előre felsorolt elemek közül lehet választani, de csak egyet. Olyan kérdéseknél alkalmazzák leginkább, mint a "Férfi/Nő" vagy például korcsoportok meghatározásánál: 18-25/26-35/36-45, de a lakóhely megjelölése is ide tartozhat, és így tovább.

Lineáris skála

A válaszadó egy skálán jelölheti be a szerinte igaz állítást. Olyan estekben érdemes ezt használni, amikor például 1-től 5-ig terjedő skálán kell meghatározni egy általában szubjektív választ. Például: "Mennyire elégedett Ön a Google kérdőív használhatóságával?"

Feleletválasztós rács

Ebben az esetben oszlopokat és sorokat hozhatunk létre, ezeket külön-külön kell elneveznünk. A kitöltő soronként haladva tudja kiválasztani a számára megfelelő választ. Olyan kérdések esetén jó, mint például a "Milyen márkájú autód van és milyen színű?" Így a sor lehet a márka, az oszlop pedig a szín.

Jelölőnégyzetrács

Ezzel felmérhetjük például a felhasználó szokásait. Olyan típusú kérdéseknél érdemes ezt kérdésfajtát alkalmazni, mint például a "Milyen gyakran használja a következő alkalmazásokat a számítógépén?"

Azt is megadhatjuk, hogy kötelező választ várunk-e bizonyos kérdésekre.

Minden kérdés-választ ellenőrizhetünk, hogy meggyőződjünk arról: minden kérdést úgy lát a kitöltő, ahogy azt mi elterveztünk: a jobb felső sarokban található piktogramok közül kattintsunk a középső, szem formájúra. Így pontosan azt látjuk a képernyőn, amit majd a kitöltők fognak, ha élesítjük az űrlapot.

Az említett három piktogram közül az első, festékpaletta alakúval kérdőívünk színeit, stílusát változtathatjuk meg, illetve fotót, képet is adhatunk a fejléchez. A harmadik és egyben utolsó piktogram (fogaskerék) pedig egyéb beállításokra szolgál, mint például a kitöltők e-mailcímeinek begyűjtése, újbóli kitöltésre való ösztönzés, de akár tesztként is kitöltethetjük a válaszadókkal a kérdőívünket.

Ha ez utóbbit bekapcsoljuk, nem engedi tovább a kitöltőt az űrlap addig, amíg nem ad választ a kötelezően kitöltendő kérdésre. A szorosan mellette elhelyezkedő "Kuka" ikon (az ábrán "A"-val jelöltük) pedig lehetővé teszi, hogy töröljünk kérdéseket. Jobbról balra haladva láthatunk még egy opciót (jelölése "B"), ez arra szolgál, hogy szükség esetén duplikáhassuk az adott kérdést.

Az oldalsávban további funkciókat használhatunk, például hozzáadhatunk űrlapunkhoz új kérdést, képet, videót, egyéb panelt, stb.

kérdőív lezárása, hogy ne lehessen többször kitölteni

1. Válasszuk ki az űrlapot szerkesztésre, amelyiket le szeretnénk zárni.

2. Az űrlap tetején kattintsunk a „Válaszok” fülre.

3. A „Válaszok fogadása” gombot állítsuk át.

Google kérdőív kiértékelése

Bizony, ez is pofonegyszerű folyamat a Google kérdőívek segítségével. Miután megnyitottuk az űrlapot, kattintsunk a "Válaszok" fülre, majd az "Összegzés" pontra. Miután nyilvánossá tettük a kérdőívet, és már ki is töltötték a kérdőívünket néhányan, máris láthatóak az eredmények, valós időben kísérhetjük az alakulásukat. Erre bármikor van lehetőségünk.

Ha már nem kívánunk több adatot gyűjteni, a végeredményt odt., csv., és xls. formátumokban is le tudjuk menteni, ez alapján tudunk később akár komolyabb kiértékeléseket is végezni.

Google Űrlap beágyazása és megosztása

A kérdőíveket megoszthatjuk Facebookon, elküldhetjük e-mailben vagy beágyazhatjuk weboldalunkba is. Manapság talán a Facebook-os terjesztés működik a leggyorsabban és a leghatékonyabban, a legrövidebb időn belül itt juthatunk a legtöbb kitöltőhöz.

Űrlap megosztása Facebookon

A kész űrlap esetén kattintsunk a jobb felső sarokban lévő „Küldés” gombra, ezt követően következőt láthatjuk a monitoron:

Kattintsunk a Facebook-ikonra, és osszuk meg bejegyzésként a kérdőívet cégünk oldalán és/vagy privát profilunkon.

Az "Űrlap küldése" részen még az alábbi lehetőségek állnak a rendelkezésünkre:

  • E-mail: kérdőív küldése e-mail-ben egy adott címzettnek
  • Link: Elkészült űrlap linkje, amit aztán beszúrhatunk a weboldalunkba vagy megoszthatunk bármelyik közösségi oldalon vagy átküldhetjük egyik ismerősünknek.
  • Embed HTML: Egy beépülő kódot kapunk, amit aztán beágyazhatunk a weboldalunkba, ahol megjelenik az űrlapunk.
  • Twitter ikon: Twitteren megoszthatjuk az űrlapot.

kérdőív eredményeinek mentése Google Táblázatba

1. Válasszuk ki az űrlapot szerkesztésre, amelyiknek le szeretnénk menteni az eredményeit.

2. Ha a "Válaszok" fület kiválasszuk, a jobb oldalon megjelenik egy Google Táblázatok ikon, erre kattintsunk rá.

3. Válasszuk ki, hogy egy már meglévő táblázatba vagy egy újba szeretnénk menteni az eredményeket.

Gyakran ismételt kérdések

Google űrlapot kell menteni?

Nem. Miközben dolgozunk a kérdőíveken automatikusan menti a változtatásokat a háttérben a Google. Ha befezejtük az űrlapok szerkesztését, nyugodtan lépjünk ki. Ha legközelebb dolgozni szereznénk vele, akkor ugyanott tudjuk folytatni a kérdőív szerkesztését!


Űrlapok használatához külön be kell regisztrálni?

Nem szükséges külön beregisztrálni. Elég egy Google fiók és már neki is állhatunk az első kérdőívünk létrehozásához.

Ennél egyszerűbb nem is lehetett volna az ingyenes online kérdőív készítés, igaz? Jó munkát!

További ingyenes Google szolgáltatások

Az Űrlapok mellett számos ingyenes szolgáltatást biztosít a Google, amelyeket vétek lenne kihagyni:


Egy profi weboldal ma már szinte kötelező.
Mitől függ és mennyibe kerül egy minőségi honlap költsége?

Weboldal készítés árak 2020-ban



Ajánlott bejegyzések:

Facebook borítókép és profilkép méret 2020

Hashtag jel jelentése! #hashtag

Google kép alapú keresés - útmutató és tippek


Ossza meg ismerőseivel, ha tetszett!