Ismerje meg a chatbotokat és alkalmazza a weboldalánál. Tudja meg, milyen előnyöket biztosít és miért érdemes használnia Önnek is.

Mi az a chatbot? Érdemes használni a chatbotokat?

MűködésükFelhasználási terület Hasznos nekünk? TípusaiChatbot típusaiMarketing

Hol van már az az idő, amikor egy szolgáltatót csak a postai úton, e-mailben vagy telefonon érhettünk el? A régi időknek leáldozott. Azok a cégek, akik nem tudnak megfelelően gyorsan kommunikálni az ügyfeleikkel háttérbe szorulnak. Senkinek nincs ideje 30 vagy 60 napot várni panasza vagy kérdése megválaszolására és sokan a telefonos ügyintézőket sem szeretik zargatni, hosszú percekig zenét hallgatva vagy előre rögzített menüpontok között a megfelelő útvonalat keresve, hogy ügyükben előre lépést érhessenek el.

A megoldást modern korunk hozta el erre a problémára. Az emberek ugyanis a napjuk jelentős részében interneteznek és gyakran a közösségi portálokat is látogatják, így nem idegen számukra a szöveges üzenetben, valós időben való kommunikálás, vagyis a chat-elés. A legújabb trend szerint ma már fejlett, mesterséges intelligenciával rendelkező algoritmusok, úgynevezett "robotok" képesek fejlett módon válaszolni az ügyfelek kérdéseire ezekben a rendszerekben és szükség esetén akár élő emberrel is tárgyalhatunk.

Hogyan működnek a chatbotok?

A Chatbotok tehát, tulajdonképpen olyan fejlett szoftverek, amelyek képesek az emberihez rendkívül hasonló beszélgetésre és interaktív kommunikációra valós személy beavatkozása nélkül. Előnyük, hogy egyszerre képesek kiszolgálni korlátlan számú ügyfelet és képesek a fejlődésre, "tanulásra". Vannak olyan fejlett rendszerek, amelyek az emberi szófordulataik és a széles tudástáruk miatt képesek helyettesíteni a valós emberek munkáját, úgy, hogy a társalgó félnek meg sem fordul a fejében, hogy nem egy hús-vér emberrel beszél.

Az elsődlegesen angol nyelvterületen elterjedt chatbotok ma már minden nyelven, így magyarul is elérhetőek és egyre többször alkalmazzák őket a közösségi portálokon, webáruházakban és céges honlapokon is. Léteznek speciális, egy-egy témakörre vagy cégre optimalizált csevegő robotok, de vannak általánosabb, humanoid jellegű alkalmazások is amelyek egyszerre akár több adatbázisból is képesek információt kinyerni és felhasználni azt.

A chatbot képes az interaktív kommunikációra emberi beavatkozás nélkül.

A chatbot képes az interaktív kommunikációra emberi beavatkozás nélkül.

Chatbotok felhasználási területei

A chatbotoknak szinte végtelen számú felhasználási területe van. Nem is próbálom meg az összeset felsorolni, inkább csak megemlítenék párat:

  •  Webes felületeken történő értékesítésnél. Pl.: webáruhazaknál
  •  Foglalások kezelése. Pl.: mozi, színház
  •  Vendéglátás. Pl.: rendelések kezelése
  •  Szobafoglalói rendszerek. Pl.: Megadott paraméterek alapján szoba ajánlása
  •  Egyszerűbb weboldalakon információ átadása

A kérdéseinkre reagálva így egy Chatbottól taxit is rendelhetünk vagy vacsorát otthonra, de érdeklődhetünk az időjárás vagy a legújabb divat után is.

Látható tehát, hogy a Chatbotok könnyebbé és egyszerűbbé teszik az életünket, kisebb kapacitással üzemelve, jelentősen csökkentve az emberi és anyagi ráfordításokat a céges oldalon.

A Chatbot sokkal több, mint egy egyszerű csevegő alkalmazás!

Érdekes tény azonban, hogy ma már a számos technológiai újításnak köszönhetően nem csak szöveggel és képpel, hanem akár hanggal vagy videóval is tudnak kommunikálni ezek a rendszerek. A chatbot tehát egy mesterséges intelligencián alapuló program, amely nem csak egy lineárisan sorrendbe helyezett, egyszerű útelválasztásokkal képes döntéseket hozni. Képes a "tanulásra" és a helyzetektől függő interakcióra, így biztosítva tökéletes segítséget az egyoldalú kommunikáció helyett.

A chatbot képes az interaktív kommunikációra emberi beavatkozás nélkül.

A chatbot sokkal több, mint egy egyszerű csevegő alkalmazás

Egy Chatbot gyorsabb és pontosabb is mint egy ember

A Chatbotok felhasználási területe ma már szinte végtelen, de talán a leghasznosabb gyakorlati alkalmazásuk az online segítségnyújtás. Számtalan weboldal és online üzemeltető cég munkáját könnyíti meg az érdeklődők tájékoztatásával, meglévő vásárlók segítségnyújtásával vagy akár különböző marketing kampányok lebonyolításában is. Itthon az sem ritka, hogy egy párt, politikai célokra, használjon chatbotokat. Bár tény, hogy a magyar nyelv sokkal összetettebb, mint például az angol, így is igen szép eredmények érhetőek el idehaza is a technológia által.

A Chatbot azonban olcsóbb, gyorsabb, "okosabb" és az év minden napján, a nap minden órájában, éjjel-nappal, ünnepnapon és hétvégén is elérhető, így az ügyfelek bármikor fordulhatnak hozzá.

A Chatbotok szuperintelligens ügyfélszolgálatosok, akik rendkívül gyorsan férnek hozzá a szükséges tudáshoz és személyre szabottan képesek pillanatok alatt megjeleníteni azt. Egy chatbot ugyan korlátok közé van zárva, mégis sok esetben hasznosabb segítséget nyújt mint egy munkatárs – főleg, ha egy-egy cég az anyagi ráfordítás minimalizálása miatt, alul tájékoztatott diákmunkásokat bíz meg, e feladat ellátásával.

chatbotok két típusa

A chatbotoknak két különböző típusa van:

Scripted (előre megírt) chatbot

Ahogy sejthető az ilyen típusú chatbotok egy előre megírt forgatókönyv alapján üzemelnek. A kérdések és az arra adható válaszok előre meg vannak írva, így a "beszélgetések" egy jól meghatározott vonalon zajlanak. Ezek az olcsóbb és ennél fogva a leginkább elterjedt chatbotok.

Ilyen például a Facebook Messenger saját chatbotja is, amely előre képes tájékoztatni vagy valamilyen eseményt elindítani. Nem szabad lebecsülni az előre megírt, egyszerűbb chatbotokat sem. Képesek ők is a segítségadásra, a tájékoztatásra és előre megírt rendszer alapján akár interaktív műveletek elvégzésére is.

Intelligens chatbot

Az intelligens chatbotok akár képesek a beszélgetést is irányítani, tanulni és a tanult dolgokat felhasználni a következő beszélgetésben. Bár ezek a rendszerek sem értik a kétértelműséget, a különböző kontextusokat és a bonyolultabb beszélgetések is gondot okozhatnak nekik, egyre inkább hasonlítható a velük való beszélgetés egy élő emberéhez.

Instalocate - Utazással kapcsolatos chatbot

Hasznos-e a Chatbot egy magyar vállalkozásnak?

Noha Amerikában és más angol nyelvterületen sokkal szélesebb körben elterjedt az automatizált, mesterséges intelligenciával támogatott ügyfélszolgálat, már magyarul is találkozhatunk számos helyen velük. Egyre több weboldal chat felülete indít legalább automatizmussal, de online webáruházak is élnek a technológia adta lehetőségekkel.

Nem vitás tehát, hogy igen is, bárki profitálhat a chatbotokból! Az utóbbi két évben 63%-kal megnőtt a cégekkel való online kommunikációk száma és előreláthatóan ez a tendencia tovább fog növekedni. Köszönhetően a 0-24 órában elérhető online chatbotoknak, akik párhuzamosan, szinte korlátlanul fogadják a felmerülő kérdéseket.

A felhasználók többsége előnyben részesít egy olyan vállalkozást, akivel azonnal fel tudja venni a kapcsolatot, egy olyannal, aki bizonytalan időben válaszol majd a felvetéseire, problémáira

INGYENES Chatbot készítő szoftverek

Ha tehát elhatároztuk, hogy szeretnénk saját chatbotot a weboldalunkra, akkor azt tapasztaljuk, hogy több ingyenes lehetőség közül is választhatunk. Én az alábbi kettő chatbotot javaslom. Mindegyiknek van ingyenes és fizetős verziója is.

Manychat

A manychat egy könnyen és egyszerűen használható szoftver. Ez a chatbot inkább egyszerű feladatok ellátására lett kitalálva és éppen ezért vannak hátrányai is, de szerencsére a fizetős részen elérhető pár hasznos extra funkció. Ahogy a következő chatbot is, ez is a Facebook Messenger-re építkezik.

Chatful

Ha komolyabb chatbotot szeretnénk használni, akkor érdemes kipróbálni a chatful-t. Pl.: Webshoppal való összekötés. Ez egy facebook Messengerbe épült alkalmazás.

A chatbotok szerepe a marketingben

Tudjuk, hogy a személyes adatok milyen fontosak manapság. Ezeket pedig ma már a chatbotok által is begyűjthetjük és kezelhetjük. A segítségükkel személyre szabott üzeneteket küldhetünk, így növelve az elköteleződést. Ajánlatokat, kedvezményeket, kuponokat osztogathatunk, promóciós üzeneteket küldhetünk úgy, hogy közben minőségi leadeket is gyűjtünk. Ezek a legfontosabbak manapság egy cég számára.

Ugyanis ha tudjuk, hogy egy-egy ügyfélnek mire van szüksége, akkor könnyebben tudunk számára megfelelő terméket ajánlani és ezáltal profitot és bevételt termelni cégünknek.

Az irány tehát már most látható, hiszen napról napra egyre többen alkalmazzák a chatbotok különböző változatait, hogy azt üzletük számára hasznosíthassák. Nem is csoda, hiszen az üzenetküldés vált az elsődleges kommunikációs csatornává a vásárlók és a vállalkozások között. Ennek automatizálására pedig jelenleg az egyetlen elfogadható és hatékonyan működő módszert a Chatbotok képesek biztosítani. Érdemes tehát minden olyan cégnek elgondolkodni az alkalmazásukon, akik jelen vannak az interneten és online értékesítéssel is foglalkoznak.



Ossza meg ismerőseivel, ha tetszett!

Letisztult, reszponzív és egyedi weboldal készítés korszerű megoldásokkal. Keressen bizalommal.

ajánlatkérés