Megbízni egy webes céget nagy körültekintéssel és valjuk be nagy adag rizíkóval is jár. Biztos meg tudják csinálni határidőre. Olyan lesz, amilyet szeretnénk? Elég körültekintően járnak majd el.
Nem akarok senkit sem elrententeni, de a fenti félelmek sajnos jogosak. Igazából semmit nem tudunk arról a cégről, akit megbízunk- Nem tudjuk mennyi szabad kapacitása van, nem tudjuk mennyi munkát csinálnak még a miénk mellett és nem tudjuk, hogy a mi oldalunkat milyen minőségben készítik el.
Természetesen jó kiinduló pont, ha megnézzük, hogy mennyire igényes a saját oldaluk. De egy jó tanács. Ne abból induljunk ki elsősorban. Sokszor találkozom olyan cégekkel, akik nagyon igényesen elkészítik a saját oldalukat, de az ügyfélét meg összecsapják. A lényeg nekik, hogy a saját weblapon keresztül érkezzenek a megkeresések, a többi meg nem számít.
Gyakran szoktam mondani telefonon a leendő ügyfeleknek, hogy én bármit mondhatok és igérhetek. Nézzék meg a weblapon és azon belül is a referenciáimat. Abból sok minden kierül. Én azt a minőséget vállalom.
A fenti problémakör miatt döntöttem úgy, hogy egy projekt elkészülését bemutatom az elejétől a végéig. Így Ön is látni fogja, hogy mik azok a lépések amin remélhetőleg majd Önnel is végigmegyek, ha közösen elkészítjük vagy felújítjuk a weboldalát.
ajánlatkérés
Természetesen a legelső lépés, hogy a látogatóból érdeklődő lesz, tehát ajánlatot kér a weboldalamon keresztül. A beérkezett ajánlatokra, mint ahogy az oldalomon is látható 2-3 munkanapon belül válaszolok. Erre kiemelten figyelek és próbálok minden megkeresésre megfelelő válasz adni. Még akkor is, ha nincsen akkor éppen elegendő szabad kapacitásom.
Az ajánlat adása részletese email formájában történik. Ha szükséges, akkor előtte telefonon keresztül felmérem a pontos igényeket.
Ha sikerült megegyezni, akkor elkezdődik a megbeszélt időpontban a közös munka.
Lásszuk, hogy is készült el a Prím Építő Kft. weboldala!
Prím építő kft. kiindulÓ weboldala
Nekik már volt egy régi honlapjuk, de azzal nem voltak elégedettek és az ajánlatkérés során az alábbiakat írták:
"Nagyon tetszenek a bemutatott referenciái és a saját webes megjelenése is. Az ipari témájúakat nézetem át alaposabban, különösen tetszett, hogy például az esztrich betonos cég oldala minőségi érzést sugall annak ellenére, hogy a fotók a tevékenységből adódóan "munkaközi" nem pedig Stockfotó típusúak, mi esetünk is hasonló."
Osztovits Péter
Weboldaluk esetében a legnagyobb probléma az volt, hogy eljárt felette az idő és ez hátrányt jelentett a piacon számukra:
"A weblapjaink nem a mai terendeknek megfelelőek, ami jelentős hátrányt okoz a potenciális munkavállalók, alvállakozók és megrendelők esetében is."
A régi weboldal az alábbiakban látható:
Mint látható ez nem egy rossz weboldal. A maga idejében ez kifejezetten jó weblapnak számított, de ahogy az lenni szokott eljárt fölötte az idő. Ideje volt a weboldal felújításának.
drótváz elkészítése
Sajnos a drótváz vagy más néven wireframe megnevezés a legtöbb embernek semmit sem mond. Leegyszerűsítve ez egy egyszerű vázlat, ami jól leírja, hogy hogyan fog majd kinézni az elkészült honlap. Segítségével még a grafikai terv elkészítése előtt több fontos részlet egyeztethető, anélkül, hogy bárki fölöslegesen dolgozna. Erről írtam bővebben egy cikket "Miért jó a drótváz, prototípus és a mockup készítés?" címmel.
A drótváz készítése előtt felmértem a pontos igényeket egy összetett kérdéssor segítéségvel, amit utána át is beszéltünk.
Ezen már jól látszik, hogy az egyes szekciókat hogyan képzeltem el. A megrendelőnek különesen tetszett ez a fajta "előkészület", mert még a grafikai terv elkészítése előtte látott egy vázlatot. Ráadásul ez nekem is hasznos volt, mert a "komolyabb" tervezés előtt már több lényegi elem is a helyére klerült és ha kimaradt volna valami, akkor azt még időben megbeszélhettük volna.
egyedi grafikai tervezés drótváz alapján
Ennél a lépésnél fontos megjegyezni, hogy a drótváz csak egy kiindulő pont. Ha közben a grafikusnak eszébe jut pár ötlet (és reméljük eszébe jut, elvégre ezért grafikus), akkor azt beépíti a látványtervbe. A drótváz inkább egy fogockodó a grafikusnak, hogy milyen elemek legyene benne mindenképp a designba.
Az alábbi képen látszik, hogy követtem a drótvázban elkészített elemeket, de több helyen is kiegészítettem:
Ennél a pontnál nem fogok hazudni, de a grafikai terv elfogadása nem egyből ment. De ez nem is baj. Sokszor az ügyfeleknek is eszébe jut olyan ötlet, amitől az elkészült munka még jobb lesz. Ráadásul nekem az a célom, hogy a leendő weboldalt minél inkább a sajátjának érezze az ügyfél.
Reszponzív weblap készítés
Ha már minden a helyére került, akkor kezdődhet a honlap programozása. Ebben a fázisaban is szükséges az egyeztetés. Én úgy szoktam, hogy ha elkészült a főoldal, akkor megmutatom az ügyfélnek. Sokan nem tudják rendesen értelmezni vagy elképzelni a weblapot a grafikai terv alapján és ezért érdemes minél hamarabb megmutatni nekik a készülő oldalt.
WEBOLDAL FELTÖLTÉSE, TESZTELÉSE ÉS OPTIMALIZÁLÁSA
Ha egy weboldal programozása elkészül, akkor elkezdem feltölteni rá a küldött tartalmakat. Sok esetben engem kérnek meg az ügyfeleim, hogy keresőoptimalizált tartalmat írjak. Ez idő hiányában jó választás, ráadásul a tartalom minősége se mindegy, ami felkerül az oldalra.
Weboldal tesztelése számos eszköz segítségével történik. Az elvárás elsősorban az hogy gyors és minden hibától mentes reszponzív weboldalt tudjak átadni az ügyfélnek.
WEBOLDAL ÁTADÁSA
Elérkeztünk a weboldal átadásához. Minden tartalom és képi elem a helyén van, akkor az ügyfél jóváhagyásával elkezdődhet a weblap élesítése.
WEBOLDAL KARBANTARTÁSA
A weboldalt nem csak el kell készíteni, hanem karban is kell tartani. A tartalom kezelő rendszert frissíteni kell, hogy mindig biztonságban legyen a weboldala és minden újdonságot azonnal a hasznára tudjon fordítani.
Folyamatosan kell új tartalmat feltölteni, figyelni kell a látogatók viselkedését, és-e szerint alakítani a weboldalt. Ez nagyon sok munkát igényel, de egy sikeres weboldalért meg kell dolgozni. Én segítek ebben.
Az elkészült weboldalt megnézheti a referenciám között: