Látogatói bizalom növelése Bizalom nélkül nincs siker
Az emberek nap, mint nap több weboldalt is felkeresnek. Alapvetően bizalmatlanok, főleg az olyan oldalakkal szemben, ami valamilyen cselekvést "vár" el tőlük. Például rendeljenek meg egy adott terméket, használják a bankkártyájukat vagy iratkozzanak fel a hírlevélre. Hogyan tudjuk mindezt a bizalmatlanságot elkerülni?
A látogatókat aszerint, hogy hogyan viszonyolnak hozzánk az első alkalommal, amikor a honlapunkra érkeznek 3 külön csoportra oszthatjuk:
- Már hallot rólunk: A nagyobb cégeket senkinek sem kell bemutatni. Lehet, hogy nem jártunk még a weboldalukon, de pontosan tudjuk mivel is foglalkozik illetve, hogy megbízhatunk bennük.
- Valaki ajánlott minket: Ez a legoptimálisabb eset. A látogató mások általi ajánlások útján jutott el hozzánk, így valamilyen szinten már bízik bennünk. Itt a kedvező ügyfélkapcsolat kialakulásának esélye sokkal nagyobb, és ilyen esetekben látogatókból könnyebben lesz ügyfél.
- Most találkozik velünk először: Weboldalunk alapján már keletkezik egy kép, egy megítélés benne, amely nagyban befolyásolja, hogy ügyfelünk lesz-e vagy sem. Talán nem túlzás kijelenteni, hogy ennél a látogató típusnál kell a legtöbbet dolgoznunk azért, hogy hitelesek legyünk, és bizalmat szerezzük.
A fentiek bármelyikéréről is legyen szó, weblapunk minden esetben fontos szerepet fog játszani.Honlapunknak bizalmat kell sugározni és hitelesnek kell lennie. Csak így tudjuk elérni, hogy a látogató a honlapon maradjon, megnézze a szolgáltatásunkat és remélhetőleg ügyfelünk legyen.
LÁTOGATÓI BIZALOM NÖVELÉSÉNEK MÓDSZEREI
A következőkben bemutatom, hogy milyen alapvető dolgokra érdemes figyelni, hogy hitelesek és megbízhatóak legyünk. Amennyiben az olvasottak elnyerik tetszését, használja bártan ezeket a bizalomépítő eszközöket.
SZÉP ÉS MEGNYERŐ WEBLAP
Ahogy az életben is, úgy az internetes világban is sokat számít az első benyomás. Ahogy a látogató a weboldalunkra érkezik, egyből kialakul benne egy kép rólunk. Ha egy "szedett-vedett" honlap fogadja, akkor azt a következtetést fogja levonni, hogy a szolgáltatásunk is ilyen. Ha az oldalunk szép, modern, letisztult és könnyen is kezelhető, akkor rólunk is pozítiv lesz a véleménye. Törekedjünk az egyszerű, de mégis presztizs értékű honlapra, ha egyből bizalmat szeretnénk ébreszteni a látogatóinkban.
EGYSZERŰ NYELVEZET
Nem kell nyakatekert mondatokat írnunk ahhoz, hogy sikeresek legyünk. Próbáljunk meg a látogatóink stílusában írni. Legyünk érhetőek és ami leginkább fontos egyértelműek. A látogatóknak tudniuk kell, hogy mit várunk el tőlük. Nem fognak bízni bennünk, ha nem értenek minket.
ELÉGEDETT VÁSÁRLÓK FELTÜNTETÉSE
Mivel tudjuk a leginkább kivívni a leendő ügyfeleink bizalmát? A korábbi elégedett vásárlóink feltüntetésével. Tegyük ki minden esetben a honlapunkra a valós ügyfelektől származó értékeléseket.
Jók vagyunk egy területen? Vannak már elégedett ügyfeleink? Tegyük ki a weboldalunkra bátran. Az emberek sokkal nagyobb bizalommal vannak az olyan cégek iránt, akiknek már van az adott területen tapasztalata és elégedett ügyfele,
BŐVÜLŐ PORTFÓLIÓ
Elkészültünk egy munkával és nagyon jó lett. Legyünk rá büszkék és mutassuk meg a látogatóknak. Nekik is biztos tetszeni fog. Ráadásul a visszatérő látógatók is látják a weboldalon, hogy egyre több, és jobb munkánk van. Tehát népszerűségünk növekszik, így valószinűleg ő is nyugodtan megrendelheti a szolgáltatásunkat. Nem fog rosszul járni.
FOLYAMATOSAN FRISSÜLŐ TARTALOM
Érdeklődők bármikor érkezhetnek a honlapunkra. Tudom, hogy munkával jár, de bizonyos időközönként tegyünk fel új tartalmat a honlapra. Webes szakember lévén gyakran belefutok olyan honlapba, amin látszik, hogy már régóta nem frissített senki. Ilyenkor elgondolkozom, hogy vajon létezik még a cég? Ha felhívom a feltűntetett telefonszámot, akkor ki fog egyáltalán csörögni? Valószínű, hogy mások is így vannak ezzel nem csak én.
NE LEGYEN HIRDETÉS AZ OLDALADON
Ez hasonló az ingyenes domainhez. Döntsük el, hogy mit várunk az oldaltól. Szolgáltatást vagy terméket reklámozunk vagy különböző az oldalon elhelyezett hirdetésekből tartjuk fenn magunkat. A kettő együtt nem megy.
ÍRJUNK HELYESEN
Tudom, hogy egy vállalkozó sokszor késő estig dolgozik és fáradtan nehéz odafigyelni, hogy mit és hogyan töltünk fel a honlapunkra. Ilyenkor könnyen előfordul, hogy egy-két szót nem a megfelelően írunk le vagy olyan mondatokat írunk, aminek nincs értelme. Sajnos ezekre is nagyon kell figyelni. Pár súlyós helyesírási hiba nevetségessé és ezáltal komolytalanná tud tenni minket.
INGYENES DOMAIN ÉS TÁRHELY KERÜLÉSE
Ezt fel se kellene írnom a listára, mert annyira egyértelmű. Bár sajnos még a mai napig is vannak olyan "cégek", akik ingyenes tárhelyen, előre feltelepített szörnyű sablonokkal probálnak meg boldogulni a mai világban. Természetesen ezek a vállalkozások soha nem lesznek sikeresek. A látogatók szemében nem hiteles az a cég és nem is veszik komolyan, aki még havi pár ezer Ft-ot sem szán arra, hogy saját domain neve legyen.
CÉG BEMUTATÁSA
A hitelesség legjobb eszköze, ha saját oldalt készítünk a cégünknek, ahol pár mondatban bemutatjuk a fejlődését és a mostani helyzetét. Esetleg pár képpel illusztrálhatjuk azt is, hogy milyen környezet várja a leendő ügyfeleinket, ha betérnek hozzánk személyesen.
Nem elég nagy a cég? Nem baj, Pár hangulatos fotó nagyon meggyőző tud lenni. A lényeg, hogy felvállaljuk magunkat és az ügyfelek tudják, hogy milyen környezet várja őket.
KAPCSOLATFELVÉTELI LEHETŐSÉG
Legyen mindig elérhető a kapcsolatfelvételi lehetőség. Lehet hogy kérdése van az adott látogatónak, de lehet, hogy ajánlatot akar kérni. Teljesen mindegy. Ha kapcsolatba akar velünk lépni, akkor azonnal megtehesse. A legjobb megoldás, hogyha az oldalsó sávba teszünk egy kapcsolati boxot és persze a menüben is tüntessük fel.
KÖZÖSSÉGI OLDALAK
Ma már szinte nincs olyan ember, aki nem regisztrált a facebookon vagy valamelyik közösségi oldalon. Csináljunk egy céges facebook oldalt és bizonyos időközönként kommunikáljunk a követőinkkel. Mindig törekedjünk arra, hogy lássák az emberek, hogy egy müködő és mindenhol jelen lévő vállalkozása van.
A weboldalon a lehető legtöbb helyre helyezzük el a megosztás gombot. Jóval több embert fogunk elérni, ha a tartalmainkat a látogatók elkezdik megosztani.
CSAPATTAGOK FELTÜNTETÉSE
Az emberek nem szeretnek ismeretlennek együtt dolgozni. Miért is tennék? Sokkal jobban megbíznak az ismerőseikben, mert őket már ismerik. Ha van rá lehetőség, akkor érdemes feltüntetni azokat a személyeket, akikkel kapcsolatba kerülhet a szolgáltatás megrendelése után, Így az az érzése támad, hogy egy ismerős környezetben lesz.
PÉNZVISSZAFIZETÉSI GARANCIA
Ha az interneten keresztül vásárolunk egy ismeretlen weboldalon keresztül, akkor a legelső alkalommal izgulunk, hogy megjön-e időben, azt hozzák amit rendeltünk vagy mi lesz ha nem veszik vissza. Ez visszatarthatja a látogatóinkat attól, hogy tőlünk rendeljen és lehet, hogy inkább a régi jól bevált weboldalról rendelik meg az adott terméket. Még akkor is ha nálunk olcsóbb. Mit tudunk tenni?
Az egyik, hogy garanciát vállalunk a termékre. A leggyakoribb, amit a webshopok szoktak vállalni az a pénzvisszafizetési garancia. Ha nem jó a termék, akkor visszafizetik az árát. De jó megoldás az is, ha cserelehetőség is van. Nem jó a rendelt ruha mérete? Nem probléma. Kicseréljük.
DÍJAK ÉS EGYÉB ELISMERÉSEK FELTÜNTETÉSE
Részt vettünk valamilyen szakmai rendezvényen és ráadásul még eredményesek is voltunk? Igen. Akkor tegyük ki a weblapra, hadd lássa az egész világ. A látogatók értékelni fogják, elvégre ők szakembereket vagy minőségi szolgáltatásokat keresnek.
BIZALOM NÉLKÜL NINCS SIKER
Mint látható sok lehetőségünk van rá, hogy a látogatóinkat meggyőzzük arról, hogy mi egy valódi, megbízható cég vagyunk és érdemes a mi szolgáltatásunkat választania. Ameddig viszont nem tűnünk hitelesnek, addig nem is fognak érdeklődni felőlünk. Törekedjünk az ellenkezőjére. Tegyünk meg mindent, hogy a weboldalunk vonzó és figyelemfelkeltő legyen mindenkinek a szemében.