Landing page vagy más néven fogadó oldal olyan része a weboldalnak, amire látogatók érkeznek valamilyen külső linkről. Például egy facebook hirdetésről.

Mi az a landing page vagyis fogadó oldal?

A landing page vagy más néven fogadó oldal egy olyan része a weboldalnak, amire a látogatók először érkeznek valamilyen külső linkről. Például egy facebook hirdetésről. Ezeken a landing oldalakon sok minden múlik. Itt derül ki, hogy a kivánt célt elérjük-e vagy sem a látogatóval. Éppen ezért nagyon fontos, hogy jól beállítsuk és hogy tisztába legyünk azza, hogy mitől lesz sikeres egy fogadó oldal.

Landing oldalnak nevezzük a weboldalunk azon oldalait, amikre valamilyen külső link mutat. Ez a  külső link általában egy hirdetés szokott lenni. Miért is hozzuk létre őket? Azért, hogy a segítségükkel a hirdetésünkre kattintó látogatókból ügyfelek legyenek. Tehát a landing oldal szerepe kiemelkedően fontos a különböző fizetéses kampányok létrehozása során. Ha nem megfelelően állítjuk be, akkor a hirdetésünk nem éri el a kiívánt célt.

MI A LANDING OLDAL CÉLJA?

Első körben, mint egy weboldal esetében, meg kell határozni a célt. A cél segít minket abban, hogy hatékonyan tudjuk kialakítani az oldalt.

Milyen célja lehet egy landing oldalnak:

  •  Vásárlókat hozzon: Landing oldal segítségével többen vásárolják meg az adott terméket, szolgáltatást.
  •  Leadgenerálás: Az általunk forgalmazott termékre vagy szolgáltatásra ajánlatot kérnek a látogatók. Ez később értékesítéshez vezethet. Az ajánlatkérés során a remélhetőleg leendő ügyfeleink megadják a nevüket, email címüket és egyéb adataikat, mi meg felvesszük velük a kapcsolatot.
  •  Hírlevélre feliratkozás: Ez is lehet a landing oldal célja. Ezzel a módszerrel is kapcsolatban maradunk a látogatókkal és a későbbiekben belőlük is lehet ügyfél.
  •  Egyéb célok: A fentiek a leggyakoribb célok egy foga oldal létrehozásakor. Ezeken kívül még lehetnek speciális célok is. Például: követők szerzése a különböző közösségi oldalakra.
Az igazi landing oldal gyors, látványos és logikus felépítésű. A getMeditable oldalánál ugyanezeket a szempontokat tartottuk szem előtt és az eredmény önmagáért beszél.

MILYEN SIKERES LEHET EGY LANDING PAGE?

Ez nagyon változó. Eleinte nem valószínű, hogy kihozzuk a maximumot a landing oldalunkból. Ki kell kisérletezni, hogy a látogatóinkból milyen stratégiák és milyen oldalbeállításokkal érjük el a legnagyobb konverziót. A konverzió azt jelenti, hogy a látogatók az általunk kitüzött viselkedést követik. Feliratkoznak a hírlevélre, megvásárolják a termékünket például.

Tehát ha mindent jól beállítottunk, akkor magas lehet a konverziós arány. Azt ne várjuk, hogy minden látogatóval célt érünk. Lesznek olyanok, akik csak kiváncsiságból tévednek az oldalunkra, de lesznek olyanok is, akiknek a tetszését nem fogja elnyerni a fogadó oldalunk. Ez sajnos benne van a pakliban. Ha már a látogatók kb. 3-5%-ánál sikerül eredményt elérni, akkor már elégedettek lehetünk.

A SIKERES FOGADÓ OLDAL JELLEMZŐI

Nézzük, hogy mikre kell odafigyelnünk és hogyan kell kialakítanunk a landing oldalt, hogy az eredményes legyen és a kívánt hatást érjük el. A jobb szemléltetés érdekében, a felsorolt pontokat egy általam készített landing page oldalon keresztül mutatom be. Ez az oldal a getmeditable.com webcímen érhető el.

JÓL FELÉPÍTETT LEGYEN

Ha már meghatározuk a célt, akkor e szerint kell felépíteni az oldalt. Próbáljuk meg vezetni a látogatót. Mintha egy úton mennénk, aminek a végén az általunk elképzelt cél van.  A célnak mindig jól láthatónak kell lenni a látogató számára is. Pontosan tudnia kell, hogy miről szól az oldal.

Az oldal felépítése logikus legyen. Az egymást követő tartalmi egységek jól illeszkedjenek egymásba. Törekedjünk arra, hogy a lap aljára érve a látogatót meggyőzzük, hogy szüksége van a mi szolgáltatásunkra.

Ha jól felépítjük az oldalt, akkor a látogatók sok időt fognak tölteni rajta. Kiváncsiak lesznek és végignézik az egész oldalt, mielőtt döntenének.

LEGYEN EGYEDI A LANDING PAGE

Amikor az ügyfelek rátalálnak az oldalunkra, akkor egyből meg kell nyernünk őket. Ha pár másodperc alatt nem tudjuk meggyőzni őket, hogy érdemes végignézni az oldalunkat, akkor elnavigálnak és nem lesznek az ügyfeleink. Hiába lenne hasznos és jó nekik a szolgáltatásunk.

Hogy tudjuk maradásra bírni a látogatókat? A válasz egyszerű: egyedi megjelenésű landing oldal segítségével. Tünjünk ki a tömegből. Merjünk egyediek lenni. Használjunk bátran színeket. Ne elégedjünk meg a megvásárolható templatekkel. Legyünk mások.

MEGGYŐZŐ TARTALOM

A sikeres landing oldal titka a meggyőző tartalom. Próbáljunk meg a látogató fejével gondolkodni. Ne csak azt hangsúlyozzuk, hogy amit kinálunk az mennyire szuper és mennyire tökéletes. Ezt más sok helyen halják. Ki az aki rosszat mond a saját termékéről? Senki. 

Próbáljuk meg azt kihangsúlyozni, hogy neki mért lesz jobb, ha a mi termékünket választja. Mi az amitől más, mi az amitől különleges. Ne érezze azt a látogató, hogy egy újabb olyan termék, amit csak rá akarnak erőszakolni.

TÜNTESSÜK FEL A REFERENCIÁKAT

A meggyőzés egyik legjobb eszköze, ha az elégedett vásárlók, ügyfelek véleményét kiirjuk az oldalra. Ha másiknak már bevált, akkor mi miért ne próbáljuk ki? Valami hasonlót gondolnánk mi is, nem igaz?

HASZNÁLJUNK KÉPEKET

Mi is lehetne meggyőzőbb, mint pár jól elhelyezett és persze jó minőségű kép. Nézzük meg ezt az oldalt, Ha nem lennének rajta képek, akkor eléggé tömör lenne és valószinű senki nem olvasná végig. Így viszont, ha a szöveget megszakítjuk egy-két érdekes képpel, mindjár nagyobb kedve lesz a látogatóknak elolvasni a tartalmat. A landing page esetében is ez van.

A képek használata azért is ajánlott, mert legalább tudja a látogató, hogy mit akarunk értékesíteni. Látatlanba senki se fog venni semmit.

VÁLASZOLJUNK MINDEN KÉRDÉSRE

Ne hagyjunk nyitott kérdéseket. Amik nekünk eszünkbe jutnak, azok biztos eszükbe jutnak a látogatóknak is. Nyugodtan írjunk több oldalnyi szöveget. Nem gond. A landing page nem azt jelenti, hogy csak egy oldal lehet. Az csak egy érkezési oldal. Onnan tovább irányíthatjuk a leendő ügyfeleket egy másik oldalra.

EDDIGI ÜGYFELEINK TAPASZTALATAI

A bizalomépítés egyik legjobb eszköze, ha a weboldalunkon feltüntetjük az eddigi vásárlóink, ügyfeleink visszajelzéseit. Arra figyeljünk, hogy ne csak a szöveg tegyük ki, hanem nevet és esetleg képet is tegyünk mellé. Ezzel is erősítve a bizalmukat bennünk és a szolgáltatásunkban is.

A cselekvésre ösztönzést ugynevezett got ot action gombok segítségével tudjuk elérni. Ezekre a gombokra kattintva a lényeges részre jut a látogató. Például egy hírlevél feliratkozásra vagy a vásárláshoz.

GO TO ACTION GOMB

A cselekvésre ösztönzést ugynevezett got ot action gombok segítségével tudjuk elérni. Ezekre a gombokra kattintva a lényeges részre jut a látogató. Például egy hírlevél feliratkozásra vagy a vásárláshoz.

A CTA gomboknak egyértelműeknek, jól láthatónak és figyelemfelhívónak kell lenniük. Legyen nagy és tartalmazzon rövid szöveget. Például: Íratkozzon fel vagy vásárolja meg.

OTPIMALIZÁLT LANDING OLDAL

Akárcsak a weboldal készítés során itt is nagyon fontos, hogy az érkező oldal optimalizálva legyen. A különbség az, hogy ha a weboldalunk ténylegesen csak egy oldalból áll (nincs pl.: blog.), akkor azon az egy oldalon tudjuk csak meggyőzni az ügyfeleket. Tehát ha az az oldalon nincs megfelelően optimalizálva, akkor nem leszünk sikeresek.

Én azt vallom, hogy minden oldalt nézzünk át alaposan, teszteljünk le. A web világában most nagy verseny folyik a jobbnál jobb helyezésekért, így nagyon ki kell tennünk magunkért ha sikeresek akarunk lenni.

LOGÓ LEGYEN RAJTA

Landing oldal esetében igaz, hogy arra koncentrálnuk, hogy a látogató az általunk nyujtott szolgáltatást minnél jobban megismerje, megkedvelje és érdeklődjön iránta, de az is a célunk, hogy minket is tudjon azonosítani a későbbiekben. Ennek számos oka lehet:

  •  Bízalomkeltés: ki rendelne meg úgy egy szolgáltatást, hogy az se tudja, hogy kitől veszi
  •  Ismerje meg a látogató a céget (Brandépítés)
  •  Ha ajánlja a termékünket, akkor könnyebb dolga legyen a domain megjegyzésével. Logó utalhat a domain névre.
  •  Több oldal esetén a főoldalra tudjon menni, így könnyítve meg a könnyebb navigálást a weboldalon.

AJÁNLJUNK FEL VALAMIT INGYEN

Próbáljuk minél jobban elnyerni a látogatók bizalmát. Ennek egyik legegyszerűbb eszköze, ha felajánlunk valamit. Ez a felajánlás sok féle lehet. Lehet például 10% kedvezmény valamire vagy mint a mellékelt példában a grafikai terv letöltése. Ezekkel a kisebb gesztusokkal jobban megbíznak majd bennünk.

Próbáljuk minél jobban elnyerni a látogatók bizalmát. Ennek egyik legegyszerűbb eszköze, ha felajánlunk valamit. Ez a felajánlás sokféle lehet. Lehet például 10% kedvezmény valamire.

MIRE FIGYELJÜNK A LANDING OLDAL KÉSZÍTÉSEKOR

Az előbbiekben megnéztük, hogy mikre kell odafigyelni, ha sikeres fogadó oldalt szeretnék létrehozni. Most nézzük meg, milyen tipikus hibák vannak, amiket elkövethetünk.

LASSÚ LESZ AZ OLDAL

Elkészítettük a tökéletes landing page-et. Szép, logikusan felépített, jó képek vannak rajta, de mégsem jön annyi látogató, mint azt elképzeltük. Lehet, hogy a lassú betöltődési sebesség miatt? Az könnyen lehet. Hiába jó az oldalunk, ha lassan töltődik be, akkor senki nem fogja kivárni míg nagy nehezen betöltődik.

Folyamatosan teszteljük az oldalunkat. Főleg ha új képet vagy esetleg új blog bejegyzést készítünk. Fontos, hogy minden tökéletes legyen. Csak akkor van esélyünk.

MENÜSOR

Sok helyen lehet olvasni, hogy menüt ne helyezzünk el fogadó oldalon, mert elviszi a látogatót és nem teljesülnek így a céljaink. Ez részben igaz. Igaz, hogyha átnavigál egy másik aloldalra, akkor már nem az adott terméket vagy szolgáltatás leírását fogja nézni. De mi van akkor, ha a menüt is a mi szolgálatunkba állítjuk. Mit takar ez?

Használjunk olyan menüt, ami az adott oldal különböző részei között segíti a navigálást. Így nem fognak más oldalakra áttévedni a látogatók és a menü is megmarad. Egyszerre két legyet üthetünk egy csapásra.

NEM EGYÉRTELMŰ AZ OLDAL

Landing page oldalunk minden esetben a céljainknak legmegfelelőbben legyen kialakítva. Ha úgy érezzük, hogy bizonyos részei még kiforratlanok, akkor dolgozzunk még rajta. Ha mi nem vagyunk biztosak abban, hogy jó a fogadó oldalunk, akkor a látogatók sem fognak az elképzeléseink szerint viselkedni.

A szerkezete logikusan legyen felépítve. Adagoljuk úgy az információkat, hogy folyamatosan fenntartsuk az érdeklődést és a lap aljára érve már ügyfél legyen a látogatóból. De azt ne feledjük, hogy bármennyire is jó egy landing oldal, a látogatók maximum 5-10%-a lesz az akit valóban a szolgáltatásunk igénybevételére ösztönözhetünk.

TÚL SOK MINDENT SZERETNÉNK

Az egyik leggyakoribb probléma az érkező oldalakkal az, hogy túl sok célt tűznek ki maguknak és így nem teljesítenek egyet sem. Próbáljunk meg egy maximum két célt kitűzni és annak megfelelően felépíteni az oldalt.

 

Sikeres landing oldal készítését vállalom. Keressen bízalommal!

AJÁNLATKÉRÉS

Köszönöm, hogy megosztja az ismerőseivel!

Letisztult, reszponzív és egyedi weboldal készítés korszerű megoldásokkal. Keressen bizalommal.

ajánlatkérés