5 landing tipp, amivel növelheted a konverziós arányt

Napjainkban a cégek eredményes működéséhez nélkülözhetetlen egy profi weboldal. Kezdő vállalkozók sokszor a kinézet, a szépség alapján ítélnek meg egy honlapot, ami fontos, de nem az egyetlen szempont. Egy weblap célja, hogy közelebb hozzák üzleti céljainkat és konverziókat hozzanak az üzemeltetőnek.

A konverzió bármi lehet, amit mi célként meghatározunk: vásárlás, hírlevélre való feliratkozás, tanfolyamra jelentkezés vagy akár egy videó megtekintés. Bármi, ami érték nekünk, ami ahhoz járul hozzá, hogy cégünk eredményes és sikeres legyen, profitot termeljen. Minél több látogatót veszünk rá, hogy konvertáljon, annál magasabb lesz a konverziós arányunk. A célunk tehát, hogy ez a ráta minél nagyobb legyen.

A konverziós arányt akkor tudjuk javítani, ha meg tudjuk állapítani, hogy a weboldal mely részét kell fejleszteni. Mindenkinek ajánlott az olyan eszközök használata, mint például a Google ingyenes webanalitika eszköze, a Google Analytics. Egy egyszerű snippet elhelyezésével a forráskódunkba olyan adatokat tudhatunk meg az oldalunkra érkező látogatókról, mint például a neme, életkora, az oldalon töltött ideje, az általa használt eszköz és nem utolsó sorban azt is, hogy végrehajtotta-e a kívánt konverziós műveletet. A Google Analytics tehát kötelezően ajánlott minden vállalkozás számára. Az adatokból ki lehet deríteni, hogy a weboldalon mit érdemes módosítani ahhoz, hogy a látogatóinkat közelebb vigyük a vásárláshoz.

Cikkünkben a teljesség igénye nélkül 5 olyan landing page tippet gyűjtöttünk össze, amivel növelhetjük ezt az értéket.

1. Tökéletes megjelenés minden eszközön

Más néven a honlapunk legyen reszponzív, azaz minden eszközön és általános képernyőméreten tökéletes megjelenésű. Hogy miért fontos ez? Rengeteg ember internetezik például mobilról. Emiatt értékes látogatókat veszíthetünk, ha weboldalunk nem látszódik jól a mobilos felületen. A landing ilyenkor elcsúszik vagy a szöveg nem látszódik rendesen, így nem csoda, hogy hamar elhagyják az emberek az oldalunkat. Ha sok a látogató, de magas a visszafordulási arány vagy alacsony a konverziók száma az mind utalhat arra, hogy ideje fejlesztenünk a reszponzív megjelenésen.

2. Az idő pénz: a gyors oldal betöltési sebesség

3. Ne légy rest egyedi tartalmat gyártani: kreatív marketing szövegek

Egy weboldalt teljesen máshogy olvasunk, mint egy offline tartalmat, így a szövegezést is másképp kell felépítenünk. A honlapra érkezéskor másodpercek alatt kell rávennünk a látogatónkat, hogy nálunk maradjon. Ehhez azonnal éreznie kell, hogy jó helyen jár, ezt a témát kereste. Első körben ezt egy olyan címsorral érhetjük el, ami egyértelműen kifejezi miről szól a weboldal.

Ha ez megvan, már előrébb vagyunk egy lépéssel. Emellett a honlapunk egésze legyen tele egyedi és informatív tartalommal. Akár webshopról, akár szolgáltatásról van szó, mindent lássunk el releváns szövegekkel. A termékeknek adjunk részletes leírást, a szolgáltatást pedig mutassuk be körültekintően. Minél több releváns információt talál a látogató oldalunkon, annál tovább marad a weblapon és annál nagyobb a valószínűsége, hogy konvertálni fog.

4. A képek és a videók ereje

A dizájn szerepe az oldalon, hogy alátámassza a mondanivalót, de ne vonja el arról a figyelmet. Fontos a logikus elrendezés, a szövegek megfelelő kiemelése, a dizájn pedig ennek a háttértámasza legyen. Kerüljük az idegesítő felugró ablakokat és a zavaró animációkat. Fontos, hogy ahogy a szövegnek, úgy a képeknek és a videóknak is egyértelműen utalnia kell a landing oldal tartalmára.

Fotók szemontjából a legjobb, ha saját képeket használunk. Próbáljuk kerülni az ingyenesen letölthető stock fotókat. Egyrészt nehezen fogunk olyat találni, ami tökéletesen lefedi azt, amivel foglalkozunk, másrészt ezeket bárki használhatja a saját weboldalán is. Éppen emiatt áldozzunk profi fotók készítésére.

Videó esetén ugyan ezt javasoljuk, kérjük tapasztalt videós segítségét, aki munkájával igényesen mutatja be termékeinket és szolgáltatásainkat. Egy szép kép vagy videó azonnali bizalmat kelt az emberekben.

Példa: Te honnan rendelnél pizzát? Onnan, ahol nem találsz a weboldalon képet vagy esetleg találsz, de a kép nagyon rossz minőségű vagy onnan ahol azt látod, ahogy ínycsiklandozóan nyúlik a sajt a pizzán? Naná, hogy az utóbbiról!

5. AB tesztelés

Nem tudhatjuk előre, hogy mi válik be jobban hosszú távon. Vezessünk be ingyen szállítást vagy adjunk inkább valamilyen kedvezményt? Az AB tesztelés remek lehetőség arra, hogy felmérjük, mi működik jobban a weboldalunkon. Tesztelhetünk különböző elrendezéseket és tartalmakat, hogy megértsük, melyik a legmegfelelőbb a célközönségünk számára.

Olyan apró részleteket is tesztelhetünk, mint például a CTA (call to action, azaz felhívás) gomb színe, egy űrlap szövegezése vagy a bekezdés elején említett kedvezménytípusok. Az eredményeket a végén összevethetjük és levonhatjuk a következtetéseket. Ha valami jobban működött, azt érdemes véglegesíteni az oldalunkon.

Összegzés

A felsorolt pontok természetesen akkor a leghatékonyabbak, ha mindegyiket egyszerre alkalmazzuk. A honlapnak összességében kell jónak lennie. Bár az említett pontok végrehajtása időigényes tud lenni, a befektetés hosszú távon biztosan megtérül. Nem kell kapkodni: ha a javaslatokat szépen apránként megvalósítjuk, akkor jelentősen növelhetjük weboldalunk konverziós arányát.

Sok sikert, munkára fel!

Szerző: Csillag Orsolya, online marketing szakértő, Marketing21


Ossza meg ismerőseivel, ha tetszett!