Tippek és tanácsok, hogy hogyan érjen el több embert a facebook bejegyzéseivel.
A Facebook elengedhetetlen a vállalkozásnak. Minden évben egyre több felhasználóval bővül, csak Magyarországon legalább a lakosság fele használja. Vállalkozóként és menedzserként is megtalálod a célcsoportodat, ráadásul az üzleti Facebook oldal létrehozása nagyjából fél órát vesz el az életedből. Mivel sok ügyfelem kérdezte, most hozom a várva várt bejegyzést.
Új Facebook fiók létrehozása
Kezdjük a legfontosabbal.
Csak és kizárólag akkor tudsz üzleti oldalt megnyitni, ha van saját profilod, bejelentkezés nélkül nem tudod használni.
Amennyiben te már regisztrált tag vagy, ugorj a következő pontra! Ha pedig még csak most ismerkedsz ezzel a különleges világgal, akkor nyisd meg a Facebook oldalát, és kattints rá a regisztrálás gombra.
A szokásos adatok megadása után gyorsan elkészült a fiókod. Fontos, hogy inkább a saját nevedet írd be, mivel bizonyos esetekben a Facebook kérheti, hogy igazold magad.
A felhasználók között sokakat látni fogsz kitalált neveket is, azonban nem éri meg kockáztatni. Ha a keresztneved helyett a becenevedet használnád, abból még nem lesz baj.
Most már bejelentkezhetsz!
Belépés saját felhasználónévvel
Add meg a regisztrációnál használt e-mail címet és jelszót. A Facebook bejelentkezés után a megújult formáját láthatod. Középen van a hírfolyam, a bal sávban a hivatkozásaid és a csoportjaid kapnak helyet, a jobb oldalsávban pedig az üzenetek és majd az üzleti oldalad lesznek.
Saját üzleti Facebook oldal létrehozása
A Facebook belépés a kezdőlapra visz. Itt a neved mellett látsz egy nagy + jelet, ez a létrehozás. Ha rákattintasz, akkor különböző lehetőségek ugranak elő, mint bejegyzés létrehozása a hírfolyamban, történet megosztása és esemény közzététele.
Itt találod meg az oldal létrehozása lehetőséget is. Kattints rá!
Most az Oldal létrehozása fülön vagy, ahol a bal sávban különböző opciókat látsz.
- Oldal neve: ide írd be a céged, a vállalkozásod vagy a webshopod nevét, én egy kitalált bloggert használok a példában.
- Kategória: próbáld meg besorolni valahova a cégedet, lehet ez építkezés, blog, utazás, életmód stb.
- Leírás: adj meg egy rövid leírást a cégedről, elég pár mondat, de ne félj, mert később megváltoztathatod.
Ha minden adatot megadtál, akkor a jobb oldali előnézet is megváltozik, így megnézheted, hogy milyen lesz az oldalad kinézete. Ha tetszik, akkor kattints az Oldal létrehozása gombra.
Pár másodperc után azt tapasztalod, hogy ugyanazon az oldalon vagy, azonban két újabb opciót tudsz kitölteni. Az egyik a profilkép, a másik a borítókép beállítása. Érdemes megjegyezni, hogy ezt később is megadhatod.
Profilkép megadása
A profilképnél használhatsz logót vagy a cég arculatát, attól függően, hogy mivel foglalkozol. A kép mindig legyen éles és jól látható. Figyeld meg, hogy a kép kör alakúra lesz vágva, így olyat válassz, amit nem torzít el ez a beállítás.
Ha például az arcod az egyik sarokba esik, akkor az nem fog látszani, inkább tedd be középre. Arra is figyelj, hogy elegendő felbontással rendelkezzen a kép. Azt szokták mondani, hogy a 180x180 pixel elegendő, de nyugodtan válassz ennél nagyobb felbontást.
Borítókép megadása
Mit mondhatunk a borítóképről? Itt már sokkal jobban kell figyelni a méretekre, ugyanis ezt fogják látni először az emberek.
Miközben a profilkép apró körben jelenik meg, a borítókép a háttérben fut, és sokkal nagyobb helyet foglal el. A borítókép fontos eleme az üzleti oldaladnak, mivel vonzania kell a látogatókat. A pixeles, szétcsúszott kép rossz benyomást kelt a vállalkozásról.
Arra is érdemes figyelni, hogy a képnek valahogy illeszkednie kell a céghez. Ha például építőiparban utazol, akkor ne tegyél fel tájképet.
A feltöltés után a kívánt helyre tudod húzni a fotót, de mindig nézd az előnézetet is.
Ha biztosra akarsz menni, akkor nemcsak a számítógépes, hanem a telefonos megjelenésre is figyelsz, hiszen az emberek legnagyobb része már nem a gépen netezik.
Az előnézet jobb felső sarkában találsz egy számítógép és egy telefon ikont, ha azokra rákattintasz, akkor megváltozik a nézet. Úgy állíts be a borítóképet, hogy mind a kettőhöz passzoljon. Külön érdekesség, hogy videót is tudsz feltölteni, de ez 20 és 90 másodperc közötti legyen.
Ha ezzel megvagy, akkor menj rá a Mentés gombra. Gratulálok, kész az üzleti oldalad!
Facebook üzleti oldal részei
A Facebook oldal létrehozás után jön a legizgalmasabb rész, az ismerkedés a felülettel. Ha ránézel a képernyőre, akkor a jobb sávban találod a legfontosabb lehetőségeket. Nézzük őket egyesével:
Kezdőlap: ha rákattintasz, akkor az üzleti oldalad kezdőlapján találod magad. Akkor tesz jó szolgálatot, amikor a beállításoknál jársz, és egyetlen kattintással szeretnél visszatérni az oldalra.
Hírfolyam: az oldalad nevében tudsz más emberek követni, lájkolni. Ezek az értesítések itt fognak megjelenni. Ha aktív vagy, akkor több követőre számíthatsz.
Bejövő üzenetek: itt fogod tudni elolvasni az üzeneteket, amiket a többiek írnak neked. Ráadásul az Instagram fiókodba érkező üzeneteket is megtalálod, tehát egy helyről tudsz válaszolni.
Üzleti alkalmazásbolt: lehetőséged van az alkalmazások használatára, hogy könnyebben tudjanak nálad asztalt foglalni, vagy árusíthatod a termékeidet.
Erőforrások és eszközök: tippeket és tanácsokat találsz, hogy miként tudnál még több követőt elérni. Emellett az aktuális helyzetekre is megoldást kínál, mint amilyen a mostani járvány is. Beállíthatod például, ha megváltozott a nyitvatartási időt.
Értesítések: itt fog szerepelni az oldalad összes értesítése. Látni fogod, ha megjelöltek egy bejegyzésben, és azt is, ha valaki lájkolta vagy kommentálta az egyik képedet.
Elemzések: ezt az oldalt később sokszor fogod használni, itt tudod megtekinteni, hogy hány embert értél el, valamint a fizetett bejegyzések sikerét is figyelheted. Itt több különálló fület is találsz, ezek arra szolgálnak, hogy nyomon kövesd az oldalad különböző eléréseit. Magyarul: láthatod, hogy mennyi valódi követőd van.
Közzétételi eszközök: itt megadhatod az üzleti Instagram fiókodat is, és együtt kezelheted a kettőt.
Hirdetésközpont: itt tudod menedzselni a fizetett hirdetéseidet.
Oldalminőség: itt fogsz értesülni róla, ha az oldalad jelentik vagy korlátozzák. Érdemes olyan bejegyzéseket készíteni, amivel nem szeged meg a felhasználói szabályokat.
Oldal adatainak módosítása: lényegében itt minden eddigi adatot meg tudsz változtatni. A nevedet, a kategóriát, bármit. Érdemes mindent kitölteni, hogy még könnyebben rád találjanak a felhasználók. Megadhatsz céges telefonszámot és a földrajzi helyet is.
Beállítások: itt megadhatod a saját korlátozásaidat, hogy kik láthatják az oldalad, kik írhatnak bejegyzéseket, és itt tudod törölni az oldalt.
Facebook oldal kezelési tippek és tanácsok
Most, hogy kész az üzleti oldalad, nézzünk pár tanácsot, amik segíthetnek a működésben.
Szerepkörök kiosztása
Facebook belépés után mindez elsőre kínaiul hangozhat, de ne ijedj meg. Elég, ha először csak a legfontosabb beállításokat adod meg. Ehhez menj a Beállítások menüre. Az itt megjelenő jobb oldali sávban válaszd ki a Szerepkörök az oldalon gombot.
Itt tudod megadni a hozzáférést a többieknek. Ha nem egyedül dolgozol, akkor különböző szerepköröket választhatsz. Az új szerepkör kiosztása mezőbe tudod beírni a felhasználó nevét vagy email címét, a rendszer pedig kidobja a találatot. Ezután a név mellett beállíthatod, hogy milyen hozzáférést adsz neki.
Fontos megjegyezni, hogy különböző szintek vannak, nem mindegy, hogy kinek mit adsz. Érdemes egy embernek admin rangot adni, hogy ne veszítsd el a fiókot, ha például nem tudsz belépni a Facebookra. Ezután kiválaszthatod a szövegíród vagy a reklámokat kezelő kolléga hozzáférését is. Amennyiben jelenleg egyedül csinálsz mindent, akkor értelemszerűen hagyd üresen.
Facebook oldal létrehozása a vállalkozásnak, ne magadnak
Sok vállalkozó készít személyes profilt a cégének, ezzel azonban rengeteg funkciótól vonja meg magát. A személyes oldal a beszélgetésre és a barátok bejegyzéseinek a nézegetésére van, te ne kövesd el ezt a hibát.
Publikálj, publikálj, publikálj
A Facebook oldal létrehozása mit sem ér publikálás nélkül. Az emberek csak akkor fogják követni az oldalt, ha megtöltjük tartalommal. Kicsit lejjebb kell görgetni, de keressük meg a Bejegyzés létrehozása fület. Itt előugrik egy ablak, ahol tudunk írni, képet, videót beilleszteni.
Ha rámegyünk az Elhelyezés a bejegyzésben pontra, akkor még több lehetőségünk van, például indíthatunk pénzgyűjtést, megadhatjuk a hangulatunkat, vagy bejelentkezhetünk valahonnan. Ha azt szeretnéd, hogy több ember kövessen, akkor érdemes mindennap posztolni valamit.
Az időzítés lehetősége
Ha van személyes fiókod, és eddig is gyakran használtad, akkor ez a pont nem jelenthet nehézséget. Lényegében minden ugyanúgy történik, azzal a különbséggel, hogy itt a céged nevében kell posztolnod. Van egy extra opció is, ami jól jöhet néha, ez pedig az időzítés. Sajnos az új Facebook kinézet kicsit megnehezíti a dolgunkat. Először menjünk rá a Bejegyzés létrehozására, majd válasszuk ki a Közzétételi eszközöket.
Ezzel egy teljesen új lapra tévedtünk. Mielőtt bármit is tudnánk tenni, rá kell kattintani a lap közepén található Business Suite kipróbálására. Most egy újabb oldalon vagyunk, ahol az eddigi bejegyzéseinket látjuk. Új Facebook oldal révén csak a képek lesznek itt. Kattintsunk a jobb felső sarokban lévő Bejegyzés létrehozása fülre.
Itt megírhatod a bejegyzésedet, de ahelyett, hogy azonnal közzé tennéd, beállíthatod az időzítés idejét. Miért fontos ezt ismerni? Mert így nem kell folyamatosan jelen lenned a Facebook életében, hanem akár 1 hónapra előre is megadhatod a bejegyzéseket. Innentől kezdve folytathatod a munkát nyugodtan.
CTA gomb létrehozása
Milyen gomb? Akcióra buzdító gomb!
Ehhez menj az üzleti oldalad kezdőlapjára, és a neved mellett látni fogsz egy + Gomb beállítása lehetőséget. Itt rengeteg opció közül választhatsz. Megadhatod például a weboldalad elérhetőségét, vásárlási linket, rendelés leadásának lehetőségét, telefonhívást. Azt rakd ide, amire ösztönözni akarod az embereket.
Legyen egyedi felhasználóneved
Az egyedi felhasználónév segít abban, hogy könnyebben megtaláljanak az emberek. Sokan úgy szokták megadni, hogy egyezik a többi platformon használt nevükkel, így a követőknek nem kell gondolkodniuk azon, hogy miként keressenek rád. Ezt a kezdő oldalon találod, pontosan az üzleti oldal neve alatt. Ha valamiért már foglalt a név, akkor írj be mögé olyan szót, ami a vállalkozásodra érvényes (bolt, egyesület, stb.)
Legyen kitöltve a névjegyed
Ha az oldalad aljára görgetsz, akkor megtalálod a Névjegy szekciót. Feljebb már beszéltünk az oldal adatainak a módosításáról, lényegében ott is meg tudod adni a Névjegyben található információkat. Fontos, hogy ezeket ne hagyd üresen, mivel veszítenél a hitelességedből.
Látogatók szerzése a Facebook oldalunkkal INGYEN
Ha elsőre nem akarsz költeni, és ingyen akarod az emberek elérni, akkor szükséged lesz egy stratégiára. Figyeld meg, hogy a követőid mikor reagálnak jobban, melyik órában vannak többet a neten. Emlékszel az Elemzések menüre? Kezdj el mindennap publikálni, és az elemzésekben kövesd nyomon az aktivitást. Látni fogod, hogy melyik napokon melyik óra a legalkalmasabb a követőid elérésére. Ezután céltudatosan tudod a bejegyzéseket időzíteni.
A Facebook arról híres, hogy szereti elrejteni a posztokat a többiek elől, és csak akkor mutatja meg, ha fizetünk érte.
Ha ezt el akarod kerülni, akkor érdemes olyan cikkeket publikálni, amik reagálásra ösztönzik az embereket. Ezek lehetnek nyereményjátékok, kérdések, de akár személyesebb jellegű posztok is. Minél több ember osztja meg a bejegyzéseidet, annál több követőt szerzel majd.
Hogyan tudom felkérni az embereket, hogy kedveljék az oldalamat?
Ha gyorsan szeretnéd megszerezni az első követőidet, akkor menj Az oldalad ajánlása az ismerősöknek pontra. Itt kiválaszthatod azokat, akiket érdekelhet a céged. Ők kapni fognak egy értesítést, és nagy valószínűséggel elkezdik követni az oldalt. Az új üzleti oldalaknál segíthet, hogy elkezd a követő táborod létrehozását.
Facebook oldal átnevezése
Ha időközben szeretnél változtatni a Facebook nevén, akkor menj vissza Az oldal adatainak a módosítására.
Régen különböző kritériumoknak kellett megfelelni ahhoz, hogy változtatni lehessen rajta, de ma már bármikor megteheted.
Hogyan tudom törölni a céges facebook oldalamat?
Ha meggondoltad magad, és inkább törölni szeretnéd az oldaladat, menj a Beállítások menüre, és az Általános fül alatt a legutolsó lehetőség az oldal törlése lesz.
Ha törlöd az oldalt, akkor utána nem lehet visszahozni!
Ezzel meg is lennénk az alapokkal! Ha mindent a leírtak szerint csináltál, akkor van egy nagyszerű üzleti Facebook oldalad, ahol már te is el tudod kezdeni a céged reklámozását.
Ugye, hogy nem is volt olyan nehéz? Azonban ne dőlj hátra, hanem azt javaslom, hogy ismerkedj meg a többi beállítással is, hogy még többet kihozz a Facebook üzleti oldaladból.