Lényege, hogy weboldalunk a keresőben a kulcsszavakra minél jobb helyezést érjen el.
Célközönség meghatározása Facebook bejegyzés hossza Facebook poszt időzítése Kapcsolattartás a követőkkel Weboldal erősítése a facebookal
A mai világban a közösségi média egyes fajtái a virágkorukat élik. Szinte nincs olyan ember, aki ne lenne fenn az egyiken vagy a másikon. Nemcsak fenn vannak, hanem napi szinten rengeteg időt is eltöltenek ott. Szeretné a leghatékonyabban elérni ezeket az embereket? A bejegyzésem ebben nyújt Önnek segítséget.
Magyarországon a legtöbben a facebookot használják. Átlagosan naponta egy ember másfél órát tölt el ezen a közösségi hálón. Sokaknak hihetetlen lehet ez a szám, de bizony sokan ott élik le az életüket. Tisztelet a kivételnek.
Cikkemben megpróbálok segíteni mindenkinek, aki szeretne hatékonyan posztolni a facebookon és ezáltal több embert elérni.
CÉLKÖZÖNSÉG MEGHATÁROZÁSA
A hatékony facebook posztolás alapja, hogy tudjuk, milyen célközönséget akarunk elérni. A célközönség határozza meg, hogy mikről írunk, hogyan kommunikálunk velük és mik azok a témák, amikről bejegyzéseket vagy posztokat készítünk. Mindegyik csoportnak megvannak a saját szokásai. Mikor érdemes nekik posztolni, milyen témákat olvasnak szívesen és hogyan viselkednek a facebookon. Ezeket mind figyelembe kell vennünk, ha azt szeretnénk, hogy a bejegyzésünk minnél több emberhez eljusson.
CÉLKÖZÖNSÉG ELEMZÉSE
De hogyan tudjuk meghatározni a célközönséget? Szerencsére a facebook segít ebben. A facebook oldalon menjünk rá az elemzések-személyek fülre. Itt tudjuk megnézni a rajongók és az elért személyek demográfiai összetételét. Láthatjuk például az elért emberek korát, a férfiak és a nők arányát és hogy hol élnek jelenleg. Böngésszük át alaposan és tudjuk meg minél többet a követőinkről.
KÖZÖNSÉG VISELKEDÉSE
Ha a legtöbb embert szeretnénk elérni a bejegyzésünkkel, akkor tudnunk kell, hogy a célközönség hogyan viselkedik a facebookon. Mikor lépnek fel, mennyi időt töltentenek és mikor a legaktívabbak. Ezekkel mind-mind tisztába kell lennünk ha sikeres posztot szeretnénk.
Például hogyha a 22 és a 30 év közötti embereket szeretnénk elérni, akkor a bejegyzéseket fölösleges délelőtt 10 és 11 között kitenni, hiszen valószínűleg, akkor dolgozni fognak, így kevés emberhez fog eljutni. Náluk például a legjobb időpont a 17 -18 óra után vagy a hétvége. Ilyenkor már nagy valószínűség szerint hazaértek és reméljük ráérnek a bejegyzésünket olvasni.
Legjobb módszer kideríteni, hogy mikor használja a célközönségünk a facebook közösségi hálót, ha a posztjainkat különböző időpontokba tesszük közzé és megnézzük, hogyan reagálnak rá. Amelyik idpontra a legtöbb reakcíó érkezik a posztunkra, azt érdemes a jövőben kiindulási alapnak tekinteni.
FACEBOOK BEJEGYZÉS HOSSZA
A mai rohanó világban nehéz az emberek figyelmét felkelteni a mi bejegyzésünkre. Minden nap több ezer inger ér minket. Agyunknak gyorsan kell rá reagálnia. Éppen ezért egyre kevesebb idő jut mindenre. Így például az újdonságokra is. Statisztikák szerint kb. 8 másopderc alatt kell elérnünk, hogy meggyőzzük a felhasználót, hogy a mi posztunk értékes és megéri rászánni az időt, hogy elolvassa. Ez nagyon nehéz feladat. Nem lehetetlen.
Hogy tudjuk ezt elérni? Törekedjünk a rövid és lényegretörő szövegekre. Használjunk érdekes és sokat mondó képet. Gondoljuk végig, hogy melyik kép az ami a legjobban illik a bejegyzéshez és aminél valószínű, hogy a görgetést abbahagyják a látogatók. Ha a felhasználónak csak pár perce van ránézni a facebookra, akkor nem is fogja a szövegeket elolvasni, hanem csak átlapozza az idővonalát és az érdekes képeknék megáll, hogy bővebben olvasson róla. Tehát a mi dolgunk jó képet választani és rövid de lényegretörő szöveget írni, aminek a hossza 40 és 80 karakter között legyen. A sok szöveges posztok általában kevésbé sikeresek. Pont a kevés idő miatt.
Legyen Önnek is tökéletes FACEBOOK profilja!
Facebook borítókép és profilkép méretek 2020-ban!
HATÉKONY FACEBOOK POSZTOLÁS ALAPJA AZ IDŐZÍTÉS
Akármennyire jól is írjuk meg a bejegyzést attól még nem feltétlenül lesz sikeres. A siker attól függ, hogy el tudjuk-e juttatni a célközönséghez. Minden ezen áll vagy bukik. De ezt hogy csináljuk? Mikor időzítsük? Erre nincs egyértelmű válasz. Elemezzük gyakran a statisztikákat és szép lassan rá fogunk érezni, hogy mikor érdemes posztolni.
Azért természetesen pár tanácsot tudok adni, hogy mikor érdemes posztolni:
- Felkelés után: Sokan felkelés után adnak maguknak még pár percet lazításképpen. Ilyenkor megnézik a telefonjukat, hogy jött-e új üzenet és hogy történt-e valami érdekes a nagyvilágban. Érdemes próbaképpen ilyenkor is posztolni.
- Munkába menet: Mit tud tenni szegény buszon vagy vonaton utazó, ha éppen nincs társasága. facebookozik egy kicsit. Itt kisebb eredményt érhetünk el, de kisebb is a konkurencia.
- Ebédidő környéke: Ha mindenképpen szeretnénk posztolni a munkába töltött idő alatt, akkor célszerű az ebéidő környékét választani. A többi időpontot csak akkor, ha egy nap sok posztot hozunk létre és bőven van lehetőség kisérletezni.
- Munkaidő után: Itt arra figyeljünk, hogy a célcsoport mikor érhet haza vagy legalábbis mikor végez a munkával vagy esetleg az iskolával.
- Hétvége: Ez evidens. Itt elég nagy lesz a konkurencia, de ha elég ügyesek vagyunk, akkor sok követőt szerezhetünk. Érdemes a péntek estét is belevenni a számításainkba.
Igyekezzünk minnél többször posztolni. Több embert tudunk elérni és ha aktívak vagyunk, akkor a látogatók jobban fognak érdeklődni felőlünk. Tudni fogják, hogy mennyi időközönként keressenek új tartalmat az oldalunkon. Heti 1 bejegyzés az legyen a minimum.
KAPCSOLATTARTÁS A KÖVETŐKKEL
Reméljük, hogy nem csak megosztják vagy like-olják a bejegyzésünket, hanem el is fognak kezdeni rá szöveges reagálni (kommentelni). Ezeket is figyelnünk kell. A látogatók értékelni fogják, hogyha válaszolunk nekik. Sokkal személyesebb viszony fog kialakulni. Később ha elég ügyesek vagyunk, akkor akár vásárló vagy ügyfél is lehet belőlük.
WEBOLDAL ERŐSÍTÉSE A FACEBOOKKAL
A facebook posztolás használatával könnyen tudjuk népszerűsíteni a weboldalunkat. A bejegyzéseket irányítsuk át a honlapunkra, ahol több információt is kaphat a látogató az adott témával kapcsolatban. Ez több szempontból is eredményes lehet:
- Nem a facebookon vagyunk: Nem kell versenyezni a többi posztal. Itt csak mi vagyunk és a látogató. Ha nem tetszik, amit írtunk, akkor vissza tud menni, de nincs egyből előtte a lehetőség arra, hogy továbbgörgessen.
- Információ: További információval szolgálhatunk a látogatónak és adott esetben még akár értékesíthetjük is a szolgáltatásunkat.
- További lehetőségek: A weboldalon egyéb lehetőségekre is felhívhatjuk a figyelmét. Próbáljuk meg minden lehetőséget kihasználni, hogy a látogató a weblapunkon maradjon.
Ezek voltak a hatékony facebook posztolási tippek. Remélem eredményesen tudja majd őket használni a saját bejegyzéseinél is.
Legyen Önnek is tökéletes FACEBOOK profilja!
Facebook borítókép és profilkép méretek 2020-ban!
Ajánlott bejegyzések:
Weboldal készítés árak 2020-ban
Hashtag jel jelentése! #hashtag