A keresőmotorok első 10 találata között lenni valóságos álom. Nem véletlen, hogy a digitális marketingben dolgozóknak ez az egyik legfontosabb céljuk.

Google Ads vagy SEO? Melyiket válasszuk?

A keresőmotorok első 10 találata között lenni valóságos álom. Nem véletlen, hogy a digitális marketingben dolgozóknak ez az egyik legfontosabb céljuk.

Ahhoz, hogy valaki bekerüljön a híres TOP 10-be, használhat organikus (SEO) eléréseket és hirdetéseket is. Összeségében a cél az, hogy olyan minősített érdeklődőket vonzzunk, akiknek a potenciális lehetőségei értékesítéssé alakulnak át.

De mi a legjobb stratégia a cél eléréséhez? Melyiket érdemes választani?

Mi az a SEO?

Egy hatékony SEO-stratégiával a keresési találati oldalak tetejére kerülhetsz anélkül, hogy fizetett hirdetésekbe fektetnél be.

Ehhez tudnunk kell, hogy milyen terméket vagy szolgáltatást akar eladni, majd gondoskodni kell a releváns és minőségi tartalmakról, amik tényleg érdekelhetik a látogatót.

Mi az a Google Ads?

A Google Ads az a hirdetési platform, amely lehetővé teszi, hogy különböző módokon érjük el a potenciális ügyfeleket.

A szöveges keresőhirdetésektől kezdve a grafikus megoldásokon át a mobilalkalmazások hirdetéséig lehet válogathatni. A Google felkapott eszköze segít növelni a márkája jelenlétét, kattintásokat generálni, sőt, termékeket és szolgáltatásokat értékesíteni is.

Mi a különbség a SEO és a Google Ads között?

Igazából három fő különbséget lehetne itt megemlíteni:

melyik a legjobb a vállalkozásunk számára?

Mint mindig, itt is mérni kell az eredményeket, hogy megállapíthassuk, hol kell több erőforrást (időt vagy pénzt) befektetni. Viszont nagyon fontos, hogy reálisak maradjunk.

Előnyök és hátrányok

Általánosságban mindig szem előtt kell tartania, hogy a SEO nem egyik napról a másikra fog eredményt hozni, ezért folyamatos erőfeszítéseket kell tenni érte. A hirdetésekben pedig az a rossz, hogy amint véget érnek, elveszítjük a látogatókat.

Más szóval: a legjobb dolog, amit tehet a vállalkozása érdekében, ha mindkettőt kombinálja. Mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai.

A Google Ads kampány előnyei:

Hátrányok:

  •  Ha nem fizetünk, akkor nem jelenik meg többet a hirdetés
  •  Az optimális eredmények elérése jelentős befektetést igényel.
  •  Folyamatos optimalizálást igényel.

A SEO előnyei:

  •  Ez egy hosszú távú munka, de a jelenléte biztosított lesz.
  •  Minőségibb forgalom, mivel jó helyezést csak jó minőségű tartalommal tudunk elérni, amit a Google is elismer.
  •  Azáltal, hogy minősített látogatókkal rendelkezel többek között árajánlatkéréseket, hírlevél feliratkozókat kapsz.

Hátrányok:

  •  Jelentős időbefektetést igényel.
  •  Folyamatos karbantartást igényel, elengedhetetlen, hogy lássuk a fejlődést, és szükség esetén képesek legyünk változtatni.

Összeségében

Havidíjas keresőoptimalizálás

a több bevételért