Havi díjas SEO-val költséghatékonyan tudunk látogatókat szerezni a honlapunkra.
A keresőmotorok első 10 találata között lenni valóságos álom. Nem véletlen, hogy a digitális marketingben dolgozóknak ez az egyik legfontosabb céljuk.
Ahhoz, hogy valaki bekerüljön a híres TOP 10-be, használhat organikus (SEO) eléréseket és hirdetéseket is. Összeségében a cél az, hogy olyan minősített érdeklődőket vonzzunk, akiknek a potenciális lehetőségei értékesítéssé alakulnak át.
De mi a legjobb stratégia a cél eléréséhez? Melyiket érdemes választani?
Mi az a SEO?
A SEO (Search Engine Optimisation) a keresőoptimalizálás rövidítése. Dióhéjban összefoglalva, ez olyan weboldal fejlesztési technikákból álló csoport, amely lehetővé teszi a weboldalak organikus pozicionálását a főbb keresőmotorokban.
Az olyan keresőmotorok, mint a Google, a Bing vagy a Yahoo, robotokkal rendelkeznek, amelyek weboldalak millióit érik el, elemzik azokat, és algoritmusok segítségével indexelik vagy rendszerezik az internetes weboldalakat (azokat, amelyek láthatóak).
Innentől kezdve a felhasználók olyan tartalmakat fognak kapni, ami érdekli őket, vagy amit többször felkerestek.
Egy hatékony SEO-stratégiával a keresési találati oldalak tetejére kerülhetsz anélkül, hogy fizetett hirdetésekbe fektetnél be.
Ehhez tudnunk kell, hogy milyen terméket vagy szolgáltatást akar eladni, majd gondoskodni kell a releváns és minőségi tartalmakról, amik tényleg érdekelhetik a látogatót.
Mi az a Google Ads?
A Google Ads az a hirdetési platform, amely lehetővé teszi, hogy különböző módokon érjük el a potenciális ügyfeleket.
A szöveges keresőhirdetésektől kezdve a grafikus megoldásokon át a mobilalkalmazások hirdetéséig lehet válogathatni. A Google felkapott eszköze segít növelni a márkája jelenlétét, kattintásokat generálni, sőt, termékeket és szolgáltatásokat értékesíteni is.
Mi a különbség a SEO és a Google Ads között?
Igazából három fő különbséget lehetne itt megemlíteni:
- Míg a SEO nem igényel közvetlen médiabefektetést (tehát a webhely szerves optimalizálására összpontosít), a Google Ads egy 100%-ban fizetett platform.
- A SEO hosszú távú stratégia, míg a hirdetések azonnali eredményeket hozhatnak.
- Egy jó SEO-stratégiával relevanciát és tekintélyt szerezhet a keresőmotorokban, míg a Google-hirdetésekkel csak addig kap eredményeket, amíg fizet.
melyik a legjobb a vállalkozásunk számára?
Minden attól függ, hogy mik a céljai. Ha rövid távú eredményeket akar elérni, akkor valószínűleg a Google-hirdetés a legjobb megoldás. Másrészt, ha azt szeretné, hogy a márkáját referenciaként ismerjék el az iparágban, az organikus optimalizálás (SEO) nagyobb bizalmat kelt a felhasználókban, és hosszú távon jövedelmezőbb lehet.
Mint mindig, itt is mérni kell az eredményeket, hogy megállapíthassuk, hol kell több erőforrást (időt vagy pénzt) befektetni. Viszont nagyon fontos, hogy reálisak maradjunk.
Ha olyan területen akarsz kitűnni, ahol nagy a konkurencia, akkor a SEO nem elég. Tegyük fel, hogy a szálláshelyét akarja reklámozni. Mekkora az esély arra, hogy a SEO-val megelőzi a Bookingot? Szinte semekkora. Esetleg mi történik akkor, ha egy nagy népszerűségnek örvendő terméket akar eladni, például a felkapott CBD olajokat? Ilyenkor is igaz, hogy a SEO mellett rá kell erősíteni a hirdetésekre.
Előnyök és hátrányok
Általánosságban mindig szem előtt kell tartania, hogy a SEO nem egyik napról a másikra fog eredményt hozni, ezért folyamatos erőfeszítéseket kell tenni érte. A hirdetésekben pedig az a rossz, hogy amint véget érnek, elveszítjük a látogatókat.
Más szóval: a legjobb dolog, amit tehet a vállalkozása érdekében, ha mindkettőt kombinálja. Mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai.
A Google Ads kampány előnyei:
- Nincs kötelező minimális befektetés.
- Rövid távú eredmények, az első pozíciók biztosak.
- Gyorsan elvégezhetőek a szükséges módosítások.
Hátrányok:
- Ha nem fizetünk, akkor nem jelenik meg többet a hirdetés
- Az optimális eredmények elérése jelentős befektetést igényel.
- Folyamatos optimalizálást igényel.
A SEO előnyei:
- Ez egy hosszú távú munka, de a jelenléte biztosított lesz.
- Minőségibb forgalom, mivel jó helyezést csak jó minőségű tartalommal tudunk elérni, amit a Google is elismer.
- Azáltal, hogy minősített látogatókkal rendelkezel többek között árajánlatkéréseket, hírlevél feliratkozókat kapsz.
Hátrányok:
- Jelentős időbefektetést igényel.
- Folyamatos karbantartást igényel, elengedhetetlen, hogy lássuk a fejlődést, és szükség esetén képesek legyünk változtatni.
Összeségében
Ahogy a fentiekben említettem, nem célunk, hogy a SEO és a Google Ads versenyezzen egymással, mivel mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai. Az ideális az egyensúly fenntartása és mindkét eszköz előnyeinek kihasználása.
Melyikkel érdemes kezdeni? Nos, ez a döntés az Öné, csak az Ön igényeitől függ. Ha holnap a keresési eredmények első helyén kell lenned, akkor a Google hirdetési kampány lesz a megoldás, ha viszont a stratégiád hosszú távú, és nem sietsz, akkor próbáld meg tökéletesíteni a weboldalad SEO-ját. Ezáltal a két stratégia kiegészítik egymást.