Weboldal készítés ingyen? Nagyon csábító, de ne döljünk be neki.
Keresőmotorok Keresők típusaiLegnépszerűbb keresőkKedvencem
Azzal mindenki tisztában van, hogy az Interneten ma már bármire létrehozhatunk weboldalt és egy bizonyos terméket vagy szolgáltatást cégek sokasága szeretne népszerűsíteni a felhasználók felé. Ez nincs másképp a keresőmotorokkal sem, habár erre a szóra mindenkinek elsőként a "Google" jut eszébe. Felmerül tehát a kérdés, vannak-e más kereső programok és vannak-e olyan jók mint a Google, esetleg jobbak?
A Google kereső népszerűségére az utóbbi időkben sötét árnyék vetült az adatlopási vádak miatt, ezért is érthető, ha elgondolkozunk egy másik keresőszolgáltatás használatán. Még talán az is előfordulhat, hogy a Google elérte népszerűségének csúcspontját?
Keresőmotornak nevezzük azt az online alkalmazást vagy programot, ami egy adott kifejezésre, kulcsszóra releváns tartalmat jelenít meg. Kulcsszavak mellett ma már lehetőségünk van képek alapján is keresni, erre jó például a Google képkereső.
A találatokat (SERP - Search Engine Result Pages) a keresőmotor összegyűjti és sorba rendezi relevancia illetve egyéb szempontok alapján. A találatok között az adott kifejezésre fellelhető minden típusú tartalom megtalálható, legyen az weboldal, videó, kép stb.
Minden keresőmotornak rendelkeznie kell egy adatbázissal, értelemszerűen a keresési eredmények ezek közül fognak kikerülni. Ebből a szempontból két kategóriát különíthetünk el:
- Keresőrobot-bázisú, illetve
- Épített adatbázisok.
A keresőrobot-bázisú adatbázis működéséhez szükséges egy robot, amely felkeresi az interneten található legfrissebb tartalmakat és azokat letölti. A letöltött tartalmakat ezután indexálja, szakzsargonnal élve metaadatokkal látja el, amely által ezek a tartalmak elérhetőek lesznek egy keresés során. Ilyen kereső például a Google, Bing vagy a Yahoo!
Az épített adatbázisok esetében ezt a folyamatot humán erőforrás végzi el, tehát szünetmentes manuális beavatkozásra van szükség annak érdekében, hogy az adatbázis friss és naprakész maradhasson. Ilyen keresőre is van természetesen példa - pl Startlap, Hudir - habár ezek népszerűsége elenyésző az előbbiekhez képest. Ezeket másnéven tematikus kereső-nek is hívják.
Ma már nem csak organikus találatokat jelenít meg egy keresőmotor, van lehetőség PPC hirdetések elhelyezésére is, amit leggyakrabban Google Adwords használatával történik.
Mint korábban említettük, hiába a Google kereső-re asszociál szinte mindenki ha internetes keresőmotorokról van szó, a piac ennél sokkal színesebb. Több szempont alapján lehetőségünk van arra, hogy kiválasszuk a nekünk legmegfelelőbb keresőt. Ebben a posztban sorra vesszük ezeket az internetes keresőket és megtudhatjuk érdemesebb -e azokat használni a Google-lel szemben.
Bing
A Bing kereső a Microsoft fejlesztése, 1998 óta van jelen. Nevét azonban csak a Live Search, Windows Live Search és az MSN Search után kapta. Népszerűségét leginkább annak köszönheti, hogy a Microsoft operációs rendszerrel futó eszközökön alapértelmezettként beállított kereső.
Érdekes tény a Bing-ről, hogy használatával pontokat gyűjthetünk amiket később beválthatunk a Microsoft és Windows áruházakban, így kedvezve a felhasználóknak. Fontos tudni még, hogy a képkereső funkciója minden böngészőben hasonlóképpen teljesít, míg például a Google a Chrome-ra van optimalizálva.
Magyarországon ez a keresőmotor a második legnépszerűbb.
Bing internetes kereső - gyönyörű képek minden nap
Yahoo!
A Yahoo! megalakulásának évtizedében, a 90-es években volt népszerű, azóta mint internetes kereső kevesen használják. Érdekessége, hogy 2010 óta a Bing keresőmotorjával működik, azonban a találatok eltérnek egymástól, ezért is releváns külön kezelni a kettőt. Manapság a hírek és és médiatartalmak vonzzák a Yahoo! felé a látogatókat.
Felhasználói felülete eltér az átlagostól, aktualitásokat találhatunk az oldalon, ezeket témákra szedve, akárcsak egy hírportál esetében. Vizuálisan több dolog is megragadja a szemünket, mondhatni a Yahoo! a keresés nélkül elénk teszi azt, amire nagy valószínűséggel rá is keresnénk.
DuckDuckGo
Ez a kereső a 2000-es években jött létre. Két különlegesség is jellemzi a kacsás keresőmotort. Lassú piaci növekedés után 2013-ban a Snowden botrány után nőtt a népszerűsége, ugyanis ez azon ritka internetes keresők közé tartozik, amely nem tárol adatot a felhasználókról. Éppen ezért nagy népszerűségnek örvend azon felhasználók körében, akik szeretnék személyes adataikat biztonságban tudni. Emelett pedig több ismert keresőmotor adatbázisát használja, így biztosítva a felhasználóknak a legjobb eredményeket.
A jóslatok szerint egyre többen fogják utánozni a DuckDuckGo szisztematikáját és megfelelő befektetőkkel óriássá nőheti ki magát a kereső. 2018-as adatok szerint napi 30 milliószor keresnek valamit a felhasználók.
DuckDuckGo - a kereső kacsa
Baidu
Nem hagyhatjuk figyelmen kívül a feltörekvő kínai vetélytársát sem a Google-nek, hiszen jelenleg kb. 2 milliárdan használják ez a keresőmotort, értelemszerűen nagyrészt Ázsiában. Egy pekingi tech cég fejlesztése, mely leginkább internetes szolgáltatásokra és mesterséges intelligenciára helyezi a hangsúlyt. Jelenleg a világ második legnagyobb internetes keresőmotor, köszönhetően a magas lélekszámot tartogató piacnak.
A Baidu 2000-ben indult, mint internetes kereső, azonban ma már a piaci részesedése 14%. A jövőben mindenképp érdemes figyelni a Baidu és a Google közti különbségeket, tekintve a jelenleg is tartó kereskedelmi háborút Kína és az Egyesült Államok között.
Yandex
A listát egy orosz internetes kereső zárja, természetesen ebből is van saját verziójuk. Saját elmondásuk szerint a Yandex egy tech vállalat, amely gépi tanulás által fejleszt intelligens termékeket és szolgáltatásokat.
Oroszországban több, mint a piac felét uralja és gyakorta használt kereső a környező országokban is. Érdekessége, hogy rendelkezik felhő funkcióval is, ahol képeket, videókat és egyéb fájlokat is tárolhatunk.
Bár sokan nem gondolnák, a listát még lehetne hosszabbra is írni, hiszen rengeteg kisebb internetes kereső program létezik, vagy országon belüli gyártmányok, ilyen például a Seznam cseh keresőmotor, bár személyes kedvencem az Ecosia böngésző, amely nemcsak kevesebb CO2 kibocsátással jár - igen, a Google keresés szennyezi a környezetet - de fákat is ültet a keresések után. Szerencsére van választék, így mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbb keresőmotor szolgáltatást.
Plusz egy tipp a Google keresőhöz
Ha továbbra is a Google keresőt használja az interneten való kereséshez, akkor érdemes megismerkednie egy kevésbé ismert funckiójával, a kép alapú kereséssel. Ezzel az igen hasznos lehetőséggel nem csak egy adott képhez hasonlókat találhatunk a weben, de még a keresőoptimalizálásban is segítségünkre lehet.
IGYENES SEO TIPPEK A GOOGLE ELSŐ OLDALÁHOZ
Ingyenes keresőoptimalizálási tippek amivel növelheti honlapja látógatóinak a számát.
Egy céges weboldal ma már kötelező.
Mitől függ és mennyibe kerül egy minőségi céges honlap költsége?
Hasonló bejegyzések:
Facebook borítókép és profilkép méret 2020
Google kép alapú keresés - útmutató és tippek