A hashtagek döntő szerepet játszanak a közösségi média fiókok iránti érdeklődésben.
Azok akik valaha is foglalkoztak a Facebook képméreteivel, biztosan tudják, hogy ezek a méretek szinte állandóan változnak. Azonban nem csak számukra fontos, hogy milyen méretű egy Facebook borítókép, egy Facebook profilkép vagy, hogy mi az ajánlott Facebook hirdetési képméret 2020-ban.
Ebben a cikkben összegyűjtöttük azokat a legfontosabb méreteket amelyeket a Facebook az oldaltulajdonosoktól elvár. Ezek a tippek és trükkök egyaránt hasznosak lehetnek a tapasztalt Facebook kezelők és a Facebook oldalakkal még csak most ismerkedők számára is. A képméretek száraz felsorolása helyett bemutatjuk, hogyan lehet legálisan, díjmentesen képeket szerezni az internetről, milyen programokat, alkalmazásokat használhatunk a képszerkesztés során és, hogy melyik területre mekkora képet érdemes készítenünk.
Tökéletes Facebook borítókép (cover) jellemzői
Sok rossz minőségű borítóképet találunk még a nagyobb cégek közösségi felületein is. A jó borítókép kiválasztása azonban rendkívül fontos, hiszen legalább olyan jelentőséggel bír, mint egy céges logó vagy névjegykártya. Amikor egy látogató megtekinti a Facebook oldalunkat, azonnal azonosítania kell a cégünket. Erre a legjobb módszer az egyedi céges arculat, amely ezen a felületen is visszaköszön.
Azonban ha még csak most indítjuk a vállalkozásunkat, akkor igényes reklámhelyként is funkcionálhat ez a terület.
Írjuk hát ki ide, mivel foglalkozunk. Még a logónkat elsősorban a profilképen érdemes megjeleníteni, itt bátran felsorolhatjuk a szolgáltatásainkat, kiírhatjuk szlogenünket, mottónkat.

Itt kaphat helyet egy ízléses kép vagy termékfotó esetleg egyedi grafika, amely összhangban van weboldalunkkal, termékeinkkel és szolgáltatásainkkal.
Facebook borítókép méret 2020-ban
Érdemes megjegyeznünk, hogy a Facebook borítóképet több célra is felhasználhatjuk:
- állandó, céges arculattal egybekötött márkaépítésre,
- ideiglenes események vagy promóciók megjelenítésére,
- termék vagy szolgáltatás népszerűsítésére.
Fontos azonban, hogy mindig valamilyen életérzést vagy hangulatot akarjunk közvetíteni ezzel a képpel. Feloszthatjuk több apróbb szekcióra, különböző képeket, szövegeket helyezhetünk rá vagy egyetlen nagy képre helyezhetünk el üzeneteket. A lényeg, hogy aki látja, maradjon meg a kép által közvetített üzenet.
A rendelkezésre álló helyet azonban úgy kell kihasználnunk, hogy a különböző felületeken csak megadott része lesz látható.
Még az asztali számítógépen a teljes: 820 x 312 pixel méretű képet láthatjuk, addig a mobilon csupán 640 x 360 pixeles terület látható ugyanebből a képből. Vagyis ezt a két felületet kell egyetlen képbe ötvöznünk a különböző biztonsági zónák kialakításával.
A kép két szélén 90-90 pixel széles rész ugyanis csak az asztali változatban jelenik meg, még az alsó és felső 24-24 pixel magas sáv csak a mobilon.

Mobilon így néz ki a fenti borítókép. A lényeges információk jól látszódnak itt is.
Hogyan készítsünk Facebook borítóképet?
A Facebook borítókép az első dolog amit meglát egy felhasználó, amikor egy vállalkozás Facebook oldalára kattint. Ezért ez a felület kiemelkedően fontos. Azt jó tudnunk, hogy itt csak is jó minőségű, éles képeket, látványos és olvasható betűket, valamint vállalkozásunk arculatához illeszkedő színvilágot érdemes használnunk. Azonban érdemes marketinges vénával is rendelkezni a tökéletes borítókép megalkotásához.
Ha már tisztában vagyunk a Facebook borítókép méreteivel és a különböző eszközökön megjelenő területekkel is, akkor már csak egy megfelelő képszerkesztőre lesz szükségünk az elkészítéséhez.
A képszerkesztőbe saját képeket, saját grafikákat vagy az egyik ismert internetes kereső segítségével letölthető, legális ingyenes képet is használhatunk.
Választhatunk olyan asztali képszerkesztőt mint az Adobe Photoshop, a Corel Photo-Paint vagy a Gimp de akár olyan online eszközöket is segítségül hívhatunk, mint a Canva, a Snappa vagy a Bannersnack.
Milyen hibákat kerüljünk a borítókép készítésekor?
Azt gondolnánk, hogy Facebook borítóképet egyszerű készíteni. Azonban a legjobb képszerkesztő alkalmazások sem képesek pótolni a kreativitást és kiküszöbölni az "emberi jó ízlés" tényezőjét. Vannak ugyanis, akik egyszerűen összecsapott képeket választanak a borítóképre, amellyel csak saját vállalkozásuk minőségét degradálják.
Tipikusan fellelhető, rossz borítóképes megoldások:
- Honlap szöveges tartalmának elkészítése
- Képek vásárlása ha az ügyfél nem rendelkezik sajáttal
- Túlzsúfolt kép, elveszik azok lényege és üzenete,
- Nem olvasható felirat (pl. világos háttéren fehér betűk),
- Nem megfelelő képminőség (homályos, pixeles, elmosódott),
- Nem megfelelő arányú kép (az álló kép egy kis része kerül a borítóképhez),
- Mobilos változatban értelmezhetetlen a borítókép (lényegi részek lógnak ki),
- Paintben összetákolt, amatőr, elütő színekben pompázó szöveg kavalkád…
Bár ezeket a hibákat akkor is elkerülhetjük, ha nem vagyunk profi webdesignerek vagy grafikusok, ha mégsem sikerülne saját magunknak jó minőségi Facebook borítóképet csinálni, keressünk fel egy hozzáértő grafikust!
Ingyenes és legális képek keresése Facebook képekhez
Noha az a legbiztosabb, ha profi fotósként saját fényképezőnkkel lövünk életképeket vagy termékfotókat üzletünkben, amelyeket legálisan és díjmentesen felhasználhatunk, sokszor erre nincs lehetőségünk. Ilyenkor jönnek jól az internetről letöltött és felhasznált képek. Azonban vigyázzunk, mert a Google kép alapú keresője sokszor ad ki jogvédett tartalmakat is, amelyeket felhasználva akár jogi következményekre és kártérítési díjra is számítanunk kell (külföldön jó néhány erre szakosodott cég is üzemel).
Ha nincs jó minőségű saját képünk, akkor érdemes inkább képeket vásárolni olyan forrásokból, amelyek megbízhatóan legálisan forgalmaznak képeket, grafikákat vagy fotókat.
Szerencsére azoknak sem kell aggódniuk, akik nem szeretnének egy borítókép miatt előfizetni vagy bankkártya adatokat megadni egy külföldi (bár megbízható) oldalon, ugyanis léteznek teljesen ingyenesen felhasználható képadatbázisok is.
A legnépszerűbb fizetős képadatbázisok:
Legálisan felhasználható, jó minőségű, ingyenes képek:
Érdemes szétnézni az ingyenes és a fizetős oldalakon is. Nagyon jó ötleteket találhatunk, ami alapján már mi is el tudjuk készíteni a saját facebook borítóképünket.
Facebook profilkép méret
A Facebook borítókép mellett, a Facebook profilkép a legfontosabb képméret, amire a legtöbben kíváncsiak. Ez a négyzet alapú képecske ugyanis megjelenik a borítóképünk mellett az üzleti oldalainkon. Kör alakúra vágva pedig a hozzászólásainknál, a bejegyzéseinknél és a Messengerben is.
A profilképünk 160 x 160 pixeles minimális mérete mellett, ajánlott 180 x 180-as nagyságot használni, de ennél nagyobb, azonos oldalú képeket is feltölthetünk (akár 1000 x 1000 pixeleset is).
A céges adatlapoknál érdemes valami, a cég számára rendkívül fontos és azt azonosító dolgot megjeleníteni. Így például egy céges emblémát, kabala figurát, logót vagy az üzlet arcát, egy személyt (pl. magán orvosoknál, ügyvédeknél vagy politikusoknál szeretnek a látogatók arcot társítani a névhez).
Facebook profilkép szerkesztése
A Facebook profilképnél ügyelnünk kell tehát arra, hogy bár az oldalon négyzet alapú a kép, mindenhol egyéb helyen lekerekített, kör alakúként fog megjelenni.
Érdemi részt tehát ne tegyünk a kép sarkaiba. Akárcsak a borítóképek esetén, itt is használhatunk asztali ingyenes vagy fizetős képszerkesztő szoftvereket de akár online elérhető eszközöket vagy mobil applikációkat is.
A fektetett logókat erre a területre szerkesszük át, hiszen a vékony kis szöveg apró képként biztosan nem fog látszódni. Ilyenkor érdemes egy-egy nagyobb szimbólumot, logóból kiemelt részt vagy egy-egy jellegzetes karaktert megjeleníteni ezen a helyen.
Főleg a kis méretű képeknél ügyeljünk a .jpg fájlok tömörítettségére, mivel már 180x180 pixeles méretben is minőségromlással jár ha 90% alá tesszük a tömörítést (pixelessé válhatnak még az azonos színnel kitöltött részek is). Érdemesebb png fájlként menteni el a munkánkat és az ajánlottnál lényegesen nagyobb képet feltölteni.
Facebook bortókép és profilkép szerkesztŐK
CANVA az egyik legjobb választás
Kétségtelen, hogy a Canva az egyik legnépszerűbb, magyarul is elérhető, online Facebook képszerkesztő, de minden más standard méret is megtalálható és készíthető a segítségével.
A regisztráció ingyenes, de előfizetéssel tovább növelhetjük az elérhető funkciók listáját.
Készíthetünk Facebook borítóképet és bejegyzés képet, de infografikát, meghívót, üdvözlő kártyát és szórólapot is az online felületen keresztül. Számtalan díjmentes sablon segíti az indulást!

Canva legnagyobb előnye a rengeteg lehetőségben rejlik. Már ingyenes verzióban is számtalan lehetőség vár ránk (facebook poszt, logó készítés, animációk, ...), de a fizetős részével kapjuk meg a legjobb haladó eszközöket.

Bannersnack - 10 ingyenes kép
Igen népszerű a Bannersnack is, ahol az ingyenes regisztrációhoz 10 díjmentes képet is készíthetünk. Az ingyenes bannerkészítő magyar nyelven is elérhető és számos hasznos funkcióval rendelkezik, így akár Youtube, Instagram vagy Facebook képeket is készíthetünk a segítségével. A portálon villámgyorsan készíthetünk weboldalunkra, webáruházunkba vagy blogunkra is gyönyörű kreatívokat és hirdetési blokkokat (bannereket).

FOTOR - Könnyen átlátható felület
Többen használják a Fotor.com díjmentes szekcióját is Facebook borítókép vagy éppen poszt fotó készítésére. A felületen képszerkesztő, kollázs készítő és dizájn tervező is helyet kapott.
Bár ez az oldal nem rendelkezik magyar felülettel, angol nyelven is egyszerű a kezelése. Bőséges és ingyenes Facebook borítókép és bejegyzés fotó sablon közül válogathatunk.
Akárcsak a többi borítókép és profilkép szerkesztő applikációban, itt is néhány percen belül összerakhatunk egy-egy kreatívot.

kép szöveg tartalmának ellenőrzése
Van egy fontos dolog, amit a Facebook képekről tudni kell: ha túl sok szöveget helyezünk rá, akkor rosszabbul fog teljesíteni. Ez nem csak a díjmentesen megjelenő poszt képekre, hanem a kiemelt hirdetésekre is vonatkozik. Még régebben egy 20%-os limitet szabott meg határként a Facebook, ezt a százalékszámot a közelmúltban felváltotta a szöveg-kép arány vizsgáló eszköz, amely dinamikusabban kezeli a szövegmennyiséget.
A Facebook saját ellenőrzőjét Text Overlay néven találhatjuk meg. Mielőtt feltöltenénk egy képet, érdemes itt ellenőrizni, hogyan fogja a Facebook algoritmusa értékelni azt.
Négy különböző státuszt kaphatunk a feltöltött grafikánkra:
- OK: ilyenkor a hirdetés normál módon fog megjelenni,
- Alacsony: ebben az esetben az elérés valamennyivel alacsonyabb lehet,
- Közepes: javítsunk a képen, mivel az elérése jelentősen alacsonyabb lesz,
- Magas: okvetlen módosítsunk a hirdetési képen, mivel lehet meg sem fog jelenni!

Bár a hivatalos közlemény szerint ezeknél az eseteknél csupán "előfordulhat", hogy kevesebb elérést kapnak vagy meg sem jelennek, mégis érdemes figyelembe venni a közepes és magas besorolás figyelmeztetését és átalakítani a képünket, hogy azt minél többen láthassák.
Ismeri a Google egyik legjobb ingyenes eszközét a Google Űrlapokat?
Ajánlott bejegyzések:
Weboldal készítés árak 2020-ban
Hashtag jel jelentése! #hashtag