A hashtagek döntő szerepet játszanak a közösségi média fiókok iránti érdeklődés fejlesztésében, és számos közösségi média platformon használják őket, leggyakrabban a Twitteren és az Instagramon.

Hashtag jel jelentése! Mire jó a kettős kereszt jel? #hashtag

A hashtag már nem új trend a közösségi médiában. Ha azonban még nem ismeri a közösségi média világát, akkor a hashtageket meg kell ismernie.

Gondolhatja, hogy a kettőskeresztet csak a hangpostájának ellenőrzésekor használja, de valójában egy teljesen más jelentéssel bír a közösségi média vonatkozásában.

Mi is az a hashtag?

Nevezhetjük szűrőnek. A hashtagek döntő szerepet játszanak a közösségi média fiókok iránti érdeklődés fejlesztésében, és számos közösségi média platformon használják őket, leggyakrabban a Twitteren és az Instagramon. Ha hashtag is tartozik bejegyzésedhez, az segít a tartalom kategorizálásában a közönség számára. Felhasználói szempontból a hashtagek lehetővé teszik az emberek számára, hogy érdeklődési körüknek megfelelő bejegyzéseket találjanak, és kapcsolatba lépjenek más felhasználókkal, ha csatlakoznak az adott hashtagről szóló beszélgetéshez.

Üzleti szempontból esélyt ad, hogy észrevehető legyél egy ilyen beszélgetésben, és megalapozd a vállalatot, mint egy adott téma hangját.

Ha tudod, hol, miért és hogyan kell hashtagelni, óriási mértékben megváltoztathatja a közösségi média jelenléted.

Mit jelent és honna jött a hashtag?

Legelőször 2007-ben találkozhattunk vele a Twitter felületén. Akkor elutasították a használatát, azonban ez gyorsan megváltozott. A lényege, hogy a kulcsszavak elé kettőskeresztet (#) írjunk szóköz kihagyása nélkül, így az adott szóra, témára könnyebben rá lehet keresni. Ma szinte minden közösségi felületen megtalálható.

Miért kell hashtag-elni?

Miért kell hashtag-elni? - Creative Site

Kettős kereszt használata a Twitter-en

Az Instagram mellett a Twitter is nagy hashtag használó, azonban Magyarországon kevésbé népszerű. Akkor érdemes fiókot nyitni, ha minden lehetséges felületen elérhetőek szeretnénk lenni.

Ma már összeköthetjük a fiókjainkat, így például az Instagramra írt bejegyzésünk a Twitteren is megjelenik. Ezzel lényeges időt spórolunk magunknak, főleg, hogyha mi vezetjük a közösségi oldalakat.

A hosszú hashtagek mellett a túl sok hashtag használata is árthat egy posztnak.

Ha a tweet több hashtaggel, mint tartalommal van megtöltve, akkor minden bizonnyal rontja azt az üzenetet, amelyet megpróbálsz továbbítani.

hashtag jel használata az Instagramon

A Twitterhez hasonlóan a hashtagek használatának köszönhetően nem csak az Instagram követőivel foglalkozhatsz. Az Instagram hashtagjai az elérés organikus módját kínálják a tartalmak felfedezésére a követőket érdeklő fórumokon keresztül. A közösség bevonására jó módszer és az Instagram hashtagek lehetővé teszik, hogy kapcsolatba lépj egy adott közösséggel. Az Instagram hashtagek hasznosak, mivel segítenek más felhasználóknak felfedezni az te profilodat, ami végső soron növeli annak valószínűségét, hogy több követőt szerezz.

A Twitterrel ellentétben a konkrétabb hashtagek használata az Instagramon nagyobb közönséget hozhat létre a vállalkozás számára.

A felület működése egyszerű alapokon nyugszik. Az emberek bejegyzések helyett fényképeket és videókat tudnak megosztani egymással.

Tudunk embereket, cégeket, márkákat követni, de akár minket érdeklő témákat is. Ha rendszeresen használjuk, akkor a márkánknak meghatározott követői lesznek, akik minden bejegyzésünket látni fogják, nem úgy, mint a Facebookon. Azonban az új emberekhez is el kell juttatnunk a mondanivalónkat. Itt jönnek a képbe a hashtagek.

Hashtag jel használata az Instagramon

Egy tipp, amelyet érdemes figyelembe venni, ha az Instagramon posztolsz: nézd meg azokat a hashtageket amelyeket a közönség már használ, és ehhez igazítsd saját hashtageid. Ha csak általános hashtageket használsz, a tartalmad nehezebben lesz elérhető, mivel sok más bejegyzés alatt is megtalálható lesz ugyanaz a hashtag, nehezebb kitűnni a tömegből. Az Instagra jelenleg 30 hashtaget engedélyez egy kép alatt, azonban érdemes 25 körülire limtálni azok számát.

Üzlet fellendítése a youtube-on

Ma már nem feledkezhetünk meg a videós felületekről sem, ahol a dobogó első helyén a Youtube áll. Egyre többen keresnek rá videókra, ahol az általános szórakozás mellett tippeket, és más segítő videókat keresnek.

Ez a média felület Magyarországon is felkapott, így nem kell attól félnünk, hogy esetleg nőzők nélkül maradunk. Azonban a nagyobb eléréshez szükségünk lesz a hashtagek használatára. Amikor feltöltünk egy videót, akkor a címet kell jól megválasztani. Ezután a videó címét be kell építeni a leírásba is, hogy a Youtube tudja, hogy milyen témában nyújtunk szolgáltatást. Itt jönnek a képbe a hashtegek.

A Youtube kimondatlan szabálya, hogy minél pontosabb az általad használt hasteg, annál több felhasználó fogja látni a videódat.

A kreatív marketinges példánál maradva ez így néz ki: #hogyanlegyenamarketingkreatív, vagy #kreatívmarketingcégnek, stb. Minél jobban meg tudod fogalmazni a videód lényegét, annál könnyebben fog tudni besorolni a Youtube keresőmotorja.

Ezáltal a mezőny élére kerülsz, és nagyobb eséllyel fognak megnézni. A leírásba több linket is tudsz tenni, így, ha felkeltetted valakinek a figyelmét, akkor gyorsan rátalál a weboldaladra.

Tippek a hashtag-eléshes

Kétféleképpen használhatjuk őket. Egyesek beleszövik a kép alatti leírásba. Sokszor egy mondat fele hashtagből áll, ami a fontosabb kulcsszavakat emeli ki. Például egy marketing cég esetében ez így nézne ki a feltöltött képed alatt: „Itt a #kreatív #reklám használatának a fontossága, hogy neked is jó #seo-d legyen. Mert a #marketing az első!”

Másik lehetőség, hogy inkább elrejtjük a leírás alatt az általunk használni kívánt hashtageket. Ez a következőképpen nézne ki: "Itt a kreatív reklám használatának a fontossága, hogy neked is jó SEO-d legyen. Mert a marketing az első!.... #kreatív, #reklám, #seo, #marketing."

Érdemes figyelembe venni, ha az Instagramon posztolsz: nézd meg azokat a hashtageket amelyeket a közönség már használ, és ehhez igazítsd saját hashtageid.

Mindig külön kell vizsgálni a magyar és az angol szavakat. Tény, hogy az angol keresések jobb eredményeket hoznak, ezek azonban csak látszólagos előrehaladást nyújtanak, mivel, ha mi magyar terméket kínálunk, akkor nem lesznek tényleges vásárlóink. A magyar hastegeknél mindig ellenőrizzük, hogy egy adott szót a megfelelő a magyar ábécé szerint, vagy az angol szerint írnak-e le a felhasználók (#reklam vagy #reklám).

Tippek a Hashtag-eléshez

Ha csak általános hashtageket használsz, a tartalmad nehezebben lesz elérhető, mivel sok más bejegyzés alatt is megtalálható lesz ugyanaz a hashtag, nehezebb kitűnni a tömegből. Ezekben az esetekben a feltöltött kép segítségével kell felhívni magunkra a figyelmet, hogy a rengeteg lehetőség között minket is megtaláljanak. Az Instagram jelenleg 30 hashtaget engedélyez egy kép alatt, azonban érdemes 25 körülire limitálni azok számát.

A hashtagek használatának köszönhetően nem csak az Instagram követőivel foglalkozhatsz. Az Instagram hashtagjei az elérés organikus módját kínálják a tartalmak felfedezésére a követőket érdeklő fórumokon keresztül. A közösség bevonására jó módszer és az Instagram hashtagek lehetővé teszik, hogy kapcsolatba lépj egy adott közösséggel. Az Instagram hashtagek hasznosak, mivel segítenek más felhasználóknak felfedezni az te profilodat, ami végső soron növeli annak valószínűségét, hogy több követőt szerezz.

Nem működik a #hashtag a Facebookon és a LinkedIn-en

A csoportokban azonban újra változnak a játékszabályok, ugyanis a hashtag használata ismét fontossá válik.

Ha például egy marketinggel foglalkozó közösségben posztolunk, akkor a hashtag használata segít abban, hogy a csoportot használó emberek tematikusan tudjanak olvasni. Ezekhez a csoportokhoz pont azért csatlakoznak, mert válaszokat keresnek. Előnyt jelent, ha mi használjuk a hashtaget, mivel a legtöbben nem teszik, és ezáltal a mi bejegyzéseink fognak előre kerülni.

Ha a hashtagek jelenleg nem képzik a közösségi média stratégiád részét, sosem késő csatlakozni a trendhez. Ez egy folyamatosan növekvő kommunikációs eszköz, amely elősegítheti a közösségi média jelenléted növekedését és további elkötelezettség kialakítását üzleti vállalkozásod javítása érdekében.


Legyen Önnek is tökéletes FACEBOOK profilja!
Facebook borítókép és profilkép méretek 2020-ban!

Facebook képméretek


Ajánlott bejegyzések:

Hatékony facebook posztolási tippek

Weboldal készítés árak 2020-ban



Ossza meg ismerőseivel, ha tetszett!