A hashtagek döntő szerepet játszanak a közösségi média fiókok iránti érdeklődés fejlesztésében, és számos közösségi média platformon használják őket, leggyakrabban a Twitteren és az Instagramon.

Hashtag jel jelentése! Mire jó a kettős kereszt jel? #hashtag

A hashtag már nem új trend a közösségi médiában. Ha azonban még nem ismeri a közösségi média világát, akkor a hashtageket meg kell ismernie.

Gondolhatja, hogy a kettőskeresztet csak a hangpostájának ellenőrzésekor használja, de valójában egy teljesen más jelentéssel bír a közösségi média vonatkozásában.

Mi is az a hashtag?

A hashtagek döntő szerepet játszanak a közösségi média fiókok iránti érdeklődés fejlesztésében, és számos közösségi média platformon használják őket, leggyakrabban a Twitteren és az Instagramon. Ha hashtag is tartozik bejegyzésedhez, az segít a tartalom kategorizálásában a közönség számára. Felhasználói szempontból a hashtagek lehetővé teszik az emberek számára, hogy érdeklődési körüknek megfelelő bejegyzéseket találjanak, és kapcsolatba lépjenek más felhasználókkal, ha csatlakoznak az adott hashtagről szóló beszélgetéshez.

Üzleti szempontból esélyt ad, hogy észrevehető legyél egy ilyen beszélgetésben, és megalapozd a vállalatot, mint egy adott téma hangját.

Ha tudod, hol, miért és hogyan kell hashtagelni, óriási mértékben megváltoztathatja a közösségi média jelenléted.

Miért kell hashtag-elni?

A hashtagek egyes platformokon jól működnek. Segítik a közösségi média jelenléted fokozását, mivel a tartalmad bárki számára elérhetővé teszik, akit érdekel az adott téma, mivel az túlmutat a követők számán. A hashtagek segíthetnek abban, hogy márkát építs vállalkozásod számára, vagy kapcsolatba lépj az ügyfelekkel és csatlakozz a trendekről szóló beszélgetéshez. Ha részt veszel a nagy forgalmú beszélgetésben a legnagyobb trend témák felfedezésével, akkor valószínűbb, hogy több láthatóságot szerzel vállalkozásod számára. Minél több láthatóságot kapsz, annál valószínűbb, hogy nagyobb közönséget hozol létre.

Miért kell hashtag-elni? - Creative Site

Kettős kereszt használata a Twitter-en

A Twitter-en végzett hashtagelés általános és nem specifikus hashtagek használatával jelentős hatással bír. Ha a bejegyzés olyan általános szavakkal rendelkezik, mint a #kreatív akkor valószínűbb, hogy az adott tweet elérésének száma túlmutat a követőkön.

A Twitter hashtagjai arra buzdítják az embereket, hogy vegyenek részt ugyanazon témájú beszélgetésekben, és az emberek kapcsolatba lépjenek egymással akkor is, ha nem követik egymást. Míg a Twitteren való hastagelés segíthet a közösségi média jelenlétben, a hosszú és szavakkal ellátott hashtagek, például a #legjobbkávézóavilágon használata egy tweet-ben rontja a megjelenési mutatókat.

A hosszú hashtagek mellett a túl sok hashtag használata is árthat egy posztnak.

Ha a tweet több hashtaggel, mint tartalommal van megtöltve, akkor minden bizonnyal rontja azt az üzenetet, amelyet megpróbálsz továbbítani.

… és az Instagramon

A Twitterhez hasonlóan a hashtagek használatának köszönhetően nem csak az Instagram követőivel foglalkozhatsz. Az Instagram hashtagjai az elérés organikus módját kínálják a tartalmak felfedezésére a követőket érdeklő fórumokon keresztül. A közösség bevonására jó módszer és az Instagram hashtagek lehetővé teszik, hogy kapcsolatba lépj egy adott közösséggel. Az Instagram hashtagek hasznosak, mivel segítenek más felhasználóknak felfedezni az te profilodat, ami végső soron növeli annak valószínűségét, hogy több követőt szerezz.

A Twitterrel ellentétben a konkrétabb hashtagek használata az Instagramon nagyobb közönséget hozhat létre a vállalkozás számára.

Egy tipp, amelyet érdemes figyelembe venni, ha az Instagramon posztolsz: nézd meg azokat a hashtageket amelyeket a közönség már használ, és ehhez igazítsd saját hashtageid. Ha csak általános hashtageket használsz, a tartalmad nehezebben lesz elérhető, mivel sok más bejegyzés alatt is megtalálható lesz ugyanaz a hashtag, nehezebb kitűnni a tömegből. Az Instagra jelenleg 30 hashtaget engedélyez egy kép alatt, azonban érdemes 25 körülire limtálni azok számát.

Nem működik a #hashtag a Facebookon és a LinkedIn-en

Annak ellenére, hogy a hashtagek hasznosak és elősegítik a közösségi média fiókok elkötelezettségét, nem mindig működnek minden egyes közösségi média platformon. Például a Facebookon vagy LinkedIn-en. A LinkedIn például különösképpen nem támogatja a hashtageket.

A Facebookot illetően a hashtag nélküli bejegyzések jobban teljesítenek, mint az azokat tartalmazó bejegyzések. A Facebook már 2013-ban bevezette a hashtagek használatát, és azóta kutatások is alátámasztják, hogy a hashtagek Facebook bejegyzésbe történő felvétele nem jelent nagy előnyt. Sőt, inkább negatív hatással van, mivel sokakat egyenesen irritál a jelenlétük. Ezen felül a Facebook felhasználók nem keresnek rá külön a hashtagekre, ellentétben az Instagrammal.

Ha a hashtagek jelenleg nem képzik a közösségi média stratégiád részét, sosem késő csatlakozni a trendhez. Ez egy folyamatosan növekvő kommunikációs eszköz, amely elősegítheti a közösségi média jelenléted növekedését és további elkötelezettség kialakítását üzleti vállalkozásod javítása érdekében.


Ossza meg ismerőseivel, ha tetszett!