Meta tag használata a weboldalon (title, description)

Meta tagek fontossága Meta title tag Meta description tag

A meta tagek helyes használata elengedhetetlen, ha jó helyezést szeretnénk elérni a google találati lista szerint. Bemutatom hogy hogyan kell megfelelően használni és beállítani a meta title és a meta description tageket.

Az ügyfeleim többsége nem fordít elegendő energiát a meta tagek kitöltésére. Számukra ez csak egy plusz feladat. Valószinűleg azért gondolkodnak így, mert ez számukra nem látható. Így amikor be kell állítani a weboldalon, akkor csak kitöltik a megfelelő mezőket és le van tudva a "gond". Nem is tudják, hogy ezzel tönkreteszik az egész honlapot.

META TAGEK FONTOSSÁGA

A meta tagek a keresőoptimalizálás során az egyik legfontosabb tényező. A title tag és a description tag a  google keresési találati oldalon jelenik meg, amikor a leendő ügyfeleink beírnak pár kulcsszót. A feljövő találati listán a meta cím és a meta leírás alapján fogja a látogató kiválasztani, hogy rákattint-e a mi honlapunkra vagy sem. A következőkben megmutatom, hogy hogyan érdemes a meta taget beállítani és használni a weblapon, hogy minél több látogató érkezzen hozzánk.

META TITLE TAG

A meta title címke az aktuális weboldal címe. Ez az egyik legfontosabb eleme egy weblap esetében. A cím alapján a látogatónak egyértelműen tudnia kell, hogy miről szól az oldal. Érdemes mindegyik oldalunknak más és más címet adni és a címben helyezzünk el legalább egy kulcsszót, amire optimalizálni szeretnénk a honlapunkat.

meta-title-hasznalata-weboldalon.jpg

TITLE TAG HASZNÁLATA

Nincs egyértelmű recept arra, hogy mit és hogyan érdemes érdemes beállítani a meta címek esetében. Erre mindenkinek magától kell rájönnie, hogy a saját célcsoportját, hogyan tudja a legkönnyebben a weblapjára csábítani. Iránymutatást viszont tudok adni, ami jó kiindulási alap lehet.

META TITLE HOSSZA

A google kereső miatt célszerű a meta cím hosszát 65 és 75 karakter között tartani. Az ennél hosszabb címeket a kereső le fogja vágni. 

LEGYEN FIGYELEMFELKELTŐ

Mivel a cím alapján fognak megtalálni és a weboldalunkra rámenni a látogatók, ezért válasszunk olyan címet, ami felhívja magára a figyelmet. Próbáljunk kitünni a többi weboldal közül. Amikor feljövünk a keresőben, akkor a látogató elsősorban a cím és a helyezés alapján fogja kiválasztani, hogy melyik honlapot nézi meg. Éppen ezért legyen egyedi és tömör.

RELEVÁNS CÍM

A title cím egyezzen meg a weboldal tartalmával. Nem elég csak megszerezni a látogatót, meg is kell tartani. Ha nem olyan tartalmú oldal fogadja, amit Ő vár, akkor be fogja zárni az oldalunkat. Ha viszont nálunk megtalálja a számítását, akkor egy értékes látogatóval lettünk gazdagabbak.

KULCSSZÓ A TITLE CÍMBE IS

Próbáljunk olyan címet választani, hogy a megfelelő kulcsszó is legyen benne. Ez nem csak a látogató miatt fontos, hanem a google keresőben feljövő poziciónk miatt is. A keresőoptimalizálás már itt elkezdődik.

LÉNYEG ELŐL LEGYEN

A fontos információkat a cím elején helyezzük el. Valószínű, hogy a leendő látogatóink nem fogják végigolvasni a címet. Azt fogják megnyitni, amin megakad a figyelmük. Ha ütős és a keresett kifejezéssel megegyező meta címet találunk ki, akkor biztosak lehetünk a sikerben.

META DESCRIPTION TAG

A meta leírás a google találati lista oldalon helyezkedik el közvetlenül a meta cím alatt. Igaz, hogy ez nem vesz részt a keresőoptimalizálás folyamatában, de kiemelt a jelentősége. A felhasználóknak a description tag segítségével egy rövid, két mondatos összefoglalót tudunk írni a weboldal tartalmáról. Gyakorlatilag ezzel tudjuk reklámozni magunkat és ösztönözni a felhasználót, hogy a mi honlapunkat érdemes választania.

meta-description-hasznalata-weboldalon.jpg

META DESCRIPTION HASZNÁLATA

A meta leírás igaz, hogy nem része a keresőoptimalizálásnak, de ettől függetlenül nagyon körültekintően érdemes meghatározni. Ha mi magunk tőltjük a meta leírást, akkor az alábbi szempontokat érdemes figyelembe venni.

KULCSSZAVAK HASZNÁLATA

Ez most furcsa lehet, hiszen azt írtam, hogy nem része a seo folyamatnak. Ez igaz is. Akkor vajon miért javaslom azt, hogy használjunk kulcsszavakat? Az alábbi 2 ok miatt:

  •  Ha a rövid leírásban is szerepel a felhasználó által megadott kulcsszó vagy kulcsszavak, akkor az ki lesz emelve és így jobban eséllyel kelti fel a figyelmet.
  •  Ha szerepel a leírásban az általa is keresett kulcsszó, akkor valószinűleg tényleg arról szól az oldal. Tehát bizalmat kelt a látogatóban.

A fenti képen azt írta, be a keresőbe, hogy képek használata a weboldalon. Látható, hogy a képek és a weboldalnak szót ki van emelve a keresőben.

META CÍM HOSSZA

Itt is akár csak a title tag esetében meg van határozva a megjeleníthető karakterek száma. Ez pedig maximum 150-160 karakter lehet. De ez a desktopra vonatkozik. Mobil nézet esetén érdemes 110 karakter körül gondolkodni. Ha túllépjük a megjeleníthető karakterek számát, akkor, ahogy a fenti képen is látható a google kereső levágja a végét. Éppen ezért a fontosabb részt inkább az első felében célszerű írni.

CSELEKVÉSRE BUZDÍTÓ SZÖVEG

Mivel a meta leírás lényege az, hogy meggyőzzük a látogatót, hogy az a weblap amit keres a miénk, így ha lehetőség van rá, próbáljunk cselekvésre ösztönző szöveget kitalálni. Például ha van egy webáruházunk, akkor a termékek meta leírásába betehetjük, hogy az adott termék miért jobb és miért érdemesebb nálunk megvenni.

AZ ÖSSZES OLDALON ÁLLÍTSUK BE

Soha ne felejtsük el kitölteni. Tudom plusz munka, de megéri. Vegyük a fáradságot és az összes oldalra találjunk ki egyedi description taget. A befektetett munka meg fog térülni.

NE CSAK BEMÁSOLJUNK VALAMIT

Sokan hamar túl akarnak lenni rajta és ezért a meta description szöveget megoldják annyival, hogy a honlap adott oldalának az első mondatát bemásolják. Ennyi erővel akár ki is hagyhatjuk. Szánjunk rá időt vagy ha nem akarunk ilyennel foglalkozni keressünk egy megbízható webest, aki karbantartja az oldalunkat.

PRÓBÁLJUNK KI TÖBBET IS

Tudom nem egyszerű megírni a meta leírást. Nem is biztos, hogy elsőre menni fog. Nem baj, Ha nem jönnek a látogatók pedig feljövünk a google találati lista első oldalán, akkor lehet, hogy a description tag nem megfelelő. Cseréljük le. Ha még mindig nem az igazi, akkor megint.


Köszönöm, hogy megosztja az ismerőseivel!

Letisztult, reszponzív és egyedi weboldal készítése korszerű megoldásokkal. Keressen bizalommal.

ajánlatkérés