Miután elkészül egy weboldal sokan nem foglalkoznak azzal, hogy a látogatókat az oldalra irányítsák. Úgy gondolják, hogy ezt majd a honlap megteszi helyettük. Egy weboldallal sokat kell dolgozni. Nem elég csak egy szép és gyors honlapot készíttetni, hanem a látogatókat is rá kell irányítani. Ez rengeteg munkával jár, de megéri.

Jó helyezés a Google keresőben, akár új weboldal esetén is

Miért fontos a jó helyezés a Google-ben Új oldal és a Google esete Google első oldal elérése Google rangsorolás Gyors látogatószámnövelés Lassú módszerek Melyiket válasszam?

Miután elkészül egy weboldal sokan nem foglalkoznak azzal, hogy a látogatókat az oldalra irányítsák. Úgy gondolják, hogy ezt majd a honlap megteszi helyettük. Ez téves elképzelés. 

Egy weboldallal sokat kell dolgozni. Nem elég csak szép és gyors honlapot készíttetni, hanem a látogatókat is rá kell irányítani. Ez rengeteg munkával jár, de megéri.

MIÉRT IS FONTOS A JÓ HELYEZÉS A GOOGLE TALÁLATI LISTÁN?

Valószinűleg erre a legtöbben már tudják a választ. Egy vállalkozás sikere nagy mértékben múlik azon, hogy mennyire hatékonyan tudnak új ügyfelet szerezni. Ennek az ügyfélszerzésnek a legolcsóbb és egyben az egyik leghatékonyabb formája a weboldal.

A weboldal sikere pedig azon múlik, hogy mennyire könnyen találnak rá leendő ügyfeleink. Hol máshol találnának ránk a legkönnyebben, mint a google kereső segítségével. Léteznek persze már alternativák is, de ha jól van elkészítve és kellő figyelmet fordítunk rá, akkor ingyenesen is képes lesz számunkra új ügyfeleket hozni.

Ha a google találati lista szerint jó helyezést érünk el bizonyos kulcsszavakra, akkor nem lesz gondunk az új ügyfelek megtalálásával. Mit is jelent a jó hely? Legalább 5.-ik helyet.

Ha már az első oldalon vagyunk, az is szép teljesítmény. A google találati lista első oldalán elhelyzkedő weblapok a keresések 80%-át elviszik. De ha képesek leszünk feltornászni magunkat erősebb kulcsszavakra az első 5 hely valamelyikére, akkor többet nem kell komoly pénzeket fordítani az ügyfelek megtalálására. Jönni fognak maguktól is.

ÚJ WEBOLDAL ÉS A GOOGLE ESETE

Sokan miután elkészíti egy webes a honlapjukat, egyből elkezdik nézni a google találati listát és keresik a weblapjukat. Az első pár nap után csalódottan veszik tudomásul, hogy sajnos nincs sehol. Ezután felhívják a webest és kérdőre vonják.

El kell mindenkit keserítenem, ez természetes. A google nem fogja az új weboldalunkat egyből az első oldalon megjeleníteni. Sőt! Idő kell neki, míg egyáltalán feldolgozza. Gyakran több mint 2-3 napot is várni kell miután bejelentettük az új weblapot, hogy megjelenjen a keresőben. Akár egy hét is eltelhet.

MI A VÁRAKOZÁSI IDŐNEK AZ OKA?

Erre senki nem tud egyértelmű választ adni. Sajnos a Google nem árul el mindent a keresővel kapcsolatban. Az alapokat persze igen, de ilyen mély tudást csak a bennfentesek tudhatnak.

Persze lehet következtetni saját és külföldi tapasztalatokból. Sokan úgy vélik, köztük én is, hogy az új weblapokat a Google egy úgynevezett Google Sandbox (Homokózó) nevű elzárt részbe teszi. Mit is jelent ez?

Mint, ahogyan a neve is súgalja ez egy elkeritett rész a "kicsiknek", akik ha felnőnek, tehát idősebbek lesznek, akkor szólhatnak bele a nagyok játékába. Hogy mennyi idő alatt juthatnak ki azt nem lehet tudni. A Google nem fedte fel a titkát.

Én úgy gondolom, hogy akkor kerülnek ki ebből a Google Sandbox nevezetű karanténből, ha elkezdenek az emberek érdeklődni irántuk. Persze egy minimális időnek el kell telni, mire kikerülhet, de ha kellő támogatást kap, akkor sokkal gyorsabb lehet ez a folyamat.

Valószinű, hogy ennyire nem egyszerű a helyzet, hiszen minden weblap saját paraméterekkel is rendelkezik, amiket a Google figyelembe vesz,

A lényeg tehát, hogy már a weblappal az indulás után is foglalkozunk, akkor sokkal hamarabb kelhetünk versenyre az idősebb weblapok ellen a fontosabb kulcsszavakért, persze csak a realitások talaján. Az, hogy miénk a világ lepszebb és leggyorsabb weboldala még nem garancia a sikerre.

Plusz ne várjuk, hogy az új oldallal legyőzünk mindenkit, aki csak él és mozog. Ez nem így működik. Ha így lenne, akkor a nehezen megszerzett helyezésünket a konkurencia is elvehetné se perc alatt.

GOOGLE ELSŐ OLDAL ELÉRÉSE

Szinte naponta találkozok ilyen kérésekkel. Szeretnék egy új weboldalt, ami megfelel a mai trendeknek, keresőoptimalizált és a legerősebb kulcsszavakra az első helyre kerül, vagy legalábbis az első oldalra.

Sajnos el kell keserítenem mindenkit. Ilyen nem létezik. Ha valaki azt igéri Önöknek, hogy elkészíti az új oldalát és már 2 héten belül az első oldalra kerül az nagy valószínűséggel nem fogja teljesíteni, amit ígér.

De akkor mégis mit tudunk csinálni? Elkészült az új weboldal, vagy már van egy és csak nézzük a google keresőt, de nem találjuk magunkat az első pár odalon. Mit tudunk tenni?

Szerencsére többféle megoldás létezik, amivel gyorsabban és lassabban is szert tehetünk látogatókra. Igen a jó helyezés csakis több látogatóval lehetséges, akik egy a kornak megfelelő technikai és grafikai szintű weboldal fogad. Ha ez nem teljesül, akkor hiába szerzünk sok látogatót nem leszünk sikeresek.

Most akkor a kérdés az, hogy hogyan tudunk több látogatót szerezni. Két féle csoportra bontottam ezt a kérdést. Van a gyors látogatószám növelés, ami egy adott ideig biztosít számunkra látogatókat is és van a lassabb, de hosszútávon kifizetődöbb módszer, ami mindig hozni fogja számunkra a kellő számú látogatót.

GOOGLE RANGSOROLÁSI TÉNYEZŐK

Google a találati listára az alábbi tényezők figyelembevételével helyezi el az oldalakat. Ha szeretnénk minél előrébb kerülni, akkor ezekre különösen nagy hangsúlyt kell fektetnünk.

  •  Weboldal megfelelő programozása: Ahhoz, hogy a keresőrobotok minél gyorsabban és akadálymentesebben tudják feltérképezni az oldalunkat.
  •  Tartalom: Ez a legfontosabb. Témábavágó leírást kell írni, ami tartalmazza a megfelelő kulcsszavakat. Ne feledkezzünk el az összetett kucsszavakról sem. Gondolkodjunk a látogató fejével. Mire kereshetnek rá?
  •  Meta tagek használata: Oldalak címe és leírása a megfelelő kulcsszavakkal. A helyes kitöltése értékes helyezést jelenthet számunkra. Nagyon figyeljünk oda. Bővebb leírás az alábbi linken található.
  •  Domain név: Ez már nem annyira fontos tényező, de azért ha tehetjük, akkor válasszunk olyan domain nevet, ami utal a szolgáltatásunkra.
  •  Oldalon eltöltőtt idő: Ha ki kellene emelni egyet a listából, ami meghatározza a weboldal helyezését a google találati listán, akkor az ez lenne. Mivel a Google a látogatók "visszajelzése" alapján rangsorolja az oldalakat, ezért az a legfontosabb, hogy mennyi időt töltenek el az adott oldalon. Ha sokat, akkor biztos azért, mert az az oldal arról szól, amit kerestek és ezért értékes.
  •  Visszafordulási arány: Sokan félreértelmezik ez a fogalmat.
  •  Külső linkek: A linkek még mindig fontos szerepet játszanak. A külső linkek lehetőleg relevánsak legyenek a mi oldalunkkal.
  •  Honlap kora: Sokan túlértékelik a weboldal korát. Az jó dolog, ha már egy ideje fenn van a világhálón, mert akkor megbízik benne a google. De pusztán csak azért mert létezik nem fogunk előnyt élvezni másokkal szemben. Csak ha folyamatosan frissül a tartalom és a google látja, hogy foglalkozunk vele.


Ahogy a fenti listán is látszik a google jó helyezés a megfelelő beállításokon kívül a látogatók megszerzésén és az oldalon eltöltött viselkedésüktől függ. A következőkben a látogatószám növelés kérdésével fogok foglalkozni.

GYORS LÁTÓGATÓSZÁMNÖVELÉS

Itt azok a módszerek vannak felsorolva, amik segítségével akár egy új weblap esetén is sok látogatót tudunk szerezni. Vannak köztük költséges megoldások és ingyenesek is.

GOOGLE ADWORDS HIRDETÉS

Gondolom ezzel már Ön is találkozott. Feladunk egy pár soros hirdetést a Google felületén és cserébe megjelenünk a fizetett hirdetések között. Valóban nagyon vonzó lehetőség, de cserébe minden egyes kattintásért fizetnünk kell, akik a weboldalra jönnek. Még azokért is akikből nem lesz ügyfelünk.

FACEBOOK KAMPÁNY

Ez hasonló az előbb említett Google Adwords hirdetésekhez. Meghatározott összegért cserébe valamennyi embernél megjelenik a hirdetésünk és a látogató vagy rákattint vagy nem. Nagyon jó módszernek tartom, mert viszonylag kevés összegért cserébe sok embert érhetünk el. Hátránya, hogy azért is fizetünk, hogy valaki csak látta, de nem is reagál rá.

FACEBOOK OLDAL LÉTREHOZÁSA

Van sok ismerősünk a facebook oldalon? Kérjük a segítségüket. Hozzunk létre egy facebook fiókot a vállalkozásunknak és hívjuk meg az ismerősöket. Ha nagyon szépen kérjük őket, akkor biztos meg is osztják vállalkozásunk bejegyzését és így egyből az ő ismerőseik is értesülni fognak rólunk. Nagyon sok embert tudunk így kevés munkával elérni. Használjuk ki ezt az ingyenes lehetőséget.

A fent leírtak igazak még a többi közösségi oldalra is, például az Instagramra is. Magyarországon elsősorban a Facebook népszerű (és több benne a lehetőség is), ezért is emeltem azt ki.

Hatékony facebook posztolásról bővebben az alábbi linken olvashatunk.

KÖZÖSSÉGI CSOPORTOK

Kicsit boncolgassuk tovább a Facebook ingyenes lehetőségeit. Gondolom azzal nem lepek meg senkit, hogy vannak a facebookon különböző csoportok, akik egy adott témára épülnek. Keressük fel ezeket, csatlakozzunk hozzájuk és lépjünk kapcsolatba az ott lévő emberekkel. Egyszért partnereket is találhatunk, másrészt ha megosztjuk párszor a weboldalunk adott linkjét, akkor egy rövid ideig sok látogatót tudunk a weboldalunkra irányítani.

Tehát egy újabb módszer, amivel több látogatónk lehet és ingyenes is. 

FÓRUMOK HASZNÁLATA

Ez egy kevésbé ismert módszer a weblapunk népszerűsítésére. Kicsit hasonló, mint a facebookos csoportok, de valamivel több munkát igényel.

A szakmai fórumok elsődleges célja nem az, hogy bárki, aki arra téved kitegye az oldalának a linkjét, aztán továbbáljon. Nem. Az igazi célja az, hogy egy adott témában a hozzáértők összegyüljenek és tudásukat megoszthassák egymással. De ha a tudást megosztják, akkor akár a munkát is, nem? De bizony. És ha valaki fel akarja venni velünk a kapcsolatot vagy meg akarja ismerni a szolgáltatásainkat, akkor az megteheti a weblapunkon.

Ha igazán elszántak vagyunk, akkor rengeteget profitálhatunk abból ha találunk egy számunkra megfelelő fórumot és hasznos tagjává válunk.

HIRDETÉSI FELÜLET BÉRLÉSE

Általam is használt és az egyik legjobb módszer a népszerű oldalakon való hirdetés. Én ezzel a módszerrel több mint egy oldalt ugrottam előre egy hónapon belül a google keresőben, ráadásul elég olcsón is.

Miről is van szó? Valaki felfutatta már a weboldalát és több ezer látogatója van havonta. Irigyeljük. Naná. Ki tudjuk használni? Persze. Nyugodtan írjunk rájuk a kapcsolati oldalukon, hátha számukra is hasznos lehet, ha pár hónapig kitesszük a képünket és egy linket a weboldalunkra.

Nekem sikerült egy megbízható és viszonylag olcsó partnert találni, akinél több hónapig kinn volt a bannerem és a facebookos hirdetés töredékéért jöttek hozzám a látogatók. Gondoljunk bele. Mennyibe kerülne egy teljes hónapig non-stop hirdetni a facebookon? Elképesztően sokba.

LINKCSERE

A fenti módszer kicsit lebutított változata. Kiteszik a mi hirdetésünket, cserébe viszont mi is kitesszük az ő hirdetésüket. Sokan esküsznek rá, de én nem támogatom ezt a fajta hirdetési módszert. Miért is népszerűsítsek valakit a saját oldalamon? Miért is hagyjam, hogy a látogatóim elmenjenek az ő oldalára? Pont az lenne a célom, hogy az enyémre jöjjenek, ne pedig hogy elmenjenek. Egy komoly vállalkozásnak az imidzsét eléggé lehúzza, ha hirdetésekkel van tele az oldala.

BLOGOLÁS MÁS OLDALAKON

Ez egy elég érdekes és mükődőképes módszer. Ha rengeteg szabadidővel rendelkezünk és a saját weboldal mellett még van energiánk más oldalakra is blogolni, akkor így is segíthetünk a vállalkozásunkat naggyá tenni.

Én magam nem alkalmaztam ezt a módszert, de egyszer megkerestek, hogy az egyik cikkemet kitennék a saját honlapukra is. Onnan is jött pár látogató, de nem ez volt az igazi aranybánya, de legalább az időmet nem rabolta.

LASSÚ MÓDSZEREK A LÁTOGATÓK SZERZÉSÉRE

A fentiekkel ellentétben a lassú módszer az, amivel igazán sikeresek lehetünk. Gondolom senki se szeretne állandóan több tízezer forintot elkölteni havonta, azért, hogy az emberek rátaláljanak.

JÓ WEBOLDAL LÉTREHOZÁSA

Bármelyik módszert is választjuk, egy dolgot nem tudunk megkerülni. Ez pedig a látogatói szempontból értékes és a konkurenciához képest kiemelkedő weboldal. Lehet egy nap akár 1000 látogatónk, nem érünk el vele semmit, ha pár másodperc alatt elhegyják a weblapunkat, mert nem találják a számukra értékes információt vagy nagyon elavult az oldalunk és nem például nem tudják használni vagy olyan lassú, hogy be sem töltődik rendesen.

A mai kor alapvető elvárásai egy igényes weboldallal szemben:

  •  Egyedi grafikai tervezés
  •  Átlátható és könnyen kezelhető felület
  •  Gyors betöltődés
  •  Reszponzív kialakítás
  •  Tiszta kód
  •  Jó minőségű és optimalizált képek

Ha bővebben szeretne a weboldal készítésről olvasni, akkor kérem látogasson el az alábbi linkre.

KERESŐOPTIMALIZÁLÁS

A Seo vagy más néven keresőoptimalizálás (angolul: Search Engine Optimization). A lényege, hogy weboldalunk a google találati listán a megadott kulcsszavakra minél jobb helyezést érjen el. Itt természetesen nem a fizetett hirdetésekről van szó. Mindanyiunk célja az, hogy a weboldalunk anélkül is vonzza a látogatókat, hogy fizessünk érte. 

BLOG ÍRÁSA, KÉSZÍTÉSE

Ha érdekes és mások számára hasznos bejegyzéseket írunk, akkor lassan de biztosan elkezdenek a látogatók szállíngózni a weboldalunkra. Idővel egyre többen és többen. Éppen ezért szoktam javasolni, hogyha weblapot készítünk, akkor érdemes blogot is indítani egyből. Igaz, hogy sok munkával jár, de gyorsabban fel tudjuk futtatni az oldalt és több látogatónk is lesz. A blog írása igaz sok munkával jár, de ha írunk pár igazán hasznos bejegyzést, akkor mindig lesznek látogatók a weblapunkon. Bővebben az alábbi linken lehet olvasni erről a témáról.

LÁTOGATÓI VISELKEDÉSEK FIGYELÉSE

Ha már rendelkezünk megfelelő weboldallal, akkor se döljünk hátra. Folyamatosan figyeljük a látogatói magatartásokat és reagáljunk az olyan helyzetekre, ahol a weboldal hibája miatt a látogató nem a kívánt műveletet hajtotta végre vagy esetleg valamilyen technikai problémába ütközött.

Nekem is volt olyan, hogy az oldalamon az egyik link céloldala nem a megfelelő helyre vitt, de visszanéztem egy-két felvételt a látogatók viselkedéséről és így ki tudtam küszöbölni a hibát. Máshogy nem vettem volna észre. Lehet, hogy sok felhasználó nem is törödött volna vele, de mindenképpen zavarja az összképet.

KONKURENCIA ELEMZÉSE

Ahhoz, hogy mindig egy lépéssel a többiek előtt járjunk néha-néha valami újdonságot kell nyújtanunk a látogatók számára. Ha viszont kifogytunk az ötletekből nézzük meg, hogy a konkurencia mivel rukkol elő. Egy jó tanács. Ne csak a helyi versenytársakat figyeljuk. Gondolkodjunk nagyban, Nézzük meg mi a helyzet külföldön. Miért is ne mi hozzuk be az új trendeket?

MELYIK MÓDSZERT ALKALMAZZUK?

Joggal kérdezhetné, hogy melyik módszer a tuti a fentiek közül. A válasz az, hogy mindegyik. Nem érdemes egyet kiválasztani, hanem mindegyikre szánni kell időt. Lehet, hogy a konkurencia nem sajnálja az idejét. Ön se szeretne lemaradni, ugye?

A fent említett módszereken kívül még nagyon sok lehetőség van arra, hogy növeljük a látogatói számot a weboldalunkon. Én csak a leggyakrabban használt módszereket szedtem össze. Érdemes a saját helyzetünket végiggondolni és keresni egyéb módszereket is.


Nem győzöm hangsúlyozni, hogy mindennek az alapja egy jó weboldal.

A látogatókat nem csak megszerezni, de megtartani is kell.

Ha ilyen weboldalt szeretne, akkor keressen meg és együtt elkészítjük Önnek!


Köszönöm, hogy megosztja az ismerőseivel!

Letisztult, reszponzív és egyedi weboldal készítése korszerű megoldásokkal. Keressen bizalommal.

ajánlatkérés