Ha van egy vállalkozásunk, akkor miért szeretnénk, hogy legyen weboldala? Azért profitot termeljünk. Ha ez a célunk, akkor jó, ha tisztában vagyunk a lead fogalmával is.

Mi az a lead és mit jelent a lead generálás?

Ha van egy vállalkozásunk, egy cégünk, akkor miért szeretnénk, hogy legyen weboldala? Azért, hogy hasznot, vagy más néven profitot termeljünk. Ez hogy lehetséges? Úgy, hogy valamilyen szolgáltatást vagy terméket kínálunk az érdeklődöknek. Ez evidens, hiszen ha nem nyújtanánk semmit, akkor igazából semmi értelme sem lenne az egésznek.

Tehát, van egy vállalkozásunk és szeretnénk profitot termelni. Ehhez mi kell? Természetesen vevők vagy más néven ügyfelek. Akkor nincs más dolgunk, mint ügyfeleket szerezni. Az ügyfélszerzés folyamátban fontos szerepet játszik a lead és a lead generálás is. A következőkben erről fogok bővebben írni.

MI AZ A LEAD?

Ha egy terméket vagy szolgáltatást szeretnénk értékesíteni, akkor legelső körben meghatározzuk a célcsoportot. Az ő igényeik alapján kialakítjuk a weboldalt, aminek a hatására elkezdenek a látogatók érkezni hozzánk. Célünk az, hogy a látogatókból a későbbiekben vevők legyenek. E között a két fázis (látogató, vevő) között helyezkednek el azok az érdeklődök, akik már valamilyen formában jelezték az érdeklődésüket felénk. Őket jelöli a lead. A lead másik gyakori elnevezése még az értékesítési lehetőség is.

Milyen formában jelezhették:

  •  Ajánlatot kértek tőlünk
  •  Visszahívást kér
  •  Kipróbálja a termékünket
  •  Letölt valamilyen anyagot, dokumentációt

Láthatjuk, hogy igazából a lead az már majdnem vevő. Tehát megtette az első lépést a felé, hogy megvegye a termékünket. A mi dolgunk az, hogy ezekből a leadekből később vevők legyenek.

Sokszor a leadhez sorolják a hírlevél feliratkozást is. Ez helytelen. Az, hogy valaki feliratkozik a hírlevelünkre, még nem jelenti azt, hogy érdeklődik a termékünk felől. Lehet, hogy a kapott leveleket el sem olvassa és nem is fog velünk kapcsolatba lépni többet. Lead akkor lesz majd ha ajánlatot kér és magadja a személyes adatait.

Például, ha nekem lenne a blogomhoz egy hirlevélfeliratkozó rész akkor, akik oda feliratkoznak nem lennének érdeklődők, hiszen lehet, hogy csak az aktuális bejegyzésre kiváncsiak és soha nem is fognak például weboldalkészítést kérni. Ha viszont a hírlevél hatására valaki ajánlatot kér, akkor ő már konkrét érdeklődő, így lead.

MI AZ A LEAD GENERÁLÁS?

A lead generálás az a folyamat, aminél elérjük, hogy minnél több látogatóból érdeklődő vagyis lead lesz. Ez egyáltalán nem egyszerű feladat.

A lead generálás lépései a következőek:

  •  Az emberek valamilyen módon rátalálnak a weboldalnukra. Ekkor látogató lesz belőlük.
  •  Teljesül a konverzió vagy is a cél, amit el szeretnénk érni (pl.: ajánlatkérés) és így lead lesz belőlük.

MI A LEAD GENERÁLÁS ELŐNYE

Mivel a lead generálással lényegében az a fő célunk, hogy a látogatóinkban felkeltsük az érdeklődést a szolgáltatásunk íránt, így jóval könnyebben tudjuk majd elérni, hogy a jövőben az ügyfelünk legyen az érdeklődő. Fontos szempont itt az, hogy a látogatók fejezik ki az érdeklődésüket a termékünk iránt a weblapunkon keresztül és nem mi keressük fel őket az ajánlatunkkal.

A mi feladatunk az, hogy a honlapunkat úgy alakítsuk ki, hogy az emberekben felkeltsük az érdeklődést, kipróbálják vagy ajánlatot kérjenek a termékünkre, majd a folyamat végén elégedett ügyfeleink legyenek.

A következő ábra jól szemlélteti ezt a folyamatot:

1., Meghatározzuk a célcsoportunkat, akiket majd el szeretnénk érni.

2., Látogatók érkeznek a weboldalra, remélhetőleg a célcsoportból.

3., Elkezdenek érdeklődni a szolgáltatásunk iránt

4., Ajánlatot kérnek.

5. Elégedett vásárlók lesznek.

LEAD GENERÁLÁSI LEHETŐSÉGEK

Most már tudjuk mit is jelent a lead és, hogy miért is jó nekünk, de vajon milyen módszerek vannak arra, hogy érdeklődöket, és a későbbiekben vevőket szerezzünk.

  •  Landing page: Más néven fogadó oldal. Ez az oldal nem szerves része a weboldalnak. Általában azért hozzák létre, hogy valamilyen külső forrásból (pl.: facebookos hirdetés) érkező látogatókból probáljanak meg minél több leadet generálni. Bővebben az alábbi linken lehet róla olvasni.
  •  Űrlapok: Ez a leggyakrabban használt módszer. Szinte minden weboldalon találkozhatunk velük. Ezek a standard űrlapok.
  •  Go to Action (CTA) gombok: A weboldalon elhelyezett figyelemfelkeltő gombok, amely általában egy olyan céloldalra visz, ahol leadet tudunk gyűjteni. Saját weboldalamon ez az ajánlatkérés gomb, illetve az ajánlatkérés widget.
  •  Popup ablakok: A látogatókat általában idegesíteni szokták ezek a felugró ablakok, ám ha jól használjuk, akkor eredményesek lehetünk. Én például minden ügyfelemnek szoktam javasolni az exit popup beépítést. Az ilyen ablakok, akkor jönnek fel, ha a látogató készül elhagyni az oldalt. Az egyik legnépszerűbb megoldás az Optimonkhoz köthető.

Amit viszont soha ne felejtsünk el az az, hogy az ügyfeleket csak minőségi weboldal segítségével tudjuk meggyőzni, hogy tőlünk kérjenek ajánlatot illetve, hogy mi vagyunk a számukra megfelelő cég. Így mindig fordítsunk elegendő figyelmet a honlapunk kialakítására.

Weboldal konverzió optimalizálás

Egy weboldal konverziós rátájának optimalizálása a felhasználók által a weboldalunkon végrehajtott műveleteknek a finomhangolását jelenti. Konverzió lehet bármely a látogatóink által végrehajtott és általunk kívánt művelet, például egy hírlevél feliratkozás, regisztráció vagy egy webshop esetében maga a vásárlás.
 

Konverzió optimalizálás



Ossza meg ismerőseivel, ha tetszett!

Letisztult, reszponzív és egyedi weboldal készítés korszerű megoldásokkal. Keressen bizalommal.

ajánlatkérés