Weboldal konverzió optimalizálás 5 lépésben

Tartalom Következetesség Mobilra optimalizálás Betöltési sebesség Érkeztető oldal Összefoglalás

Egy weboldal konverziós rátájának optimalizálása a felhasználók által a weboldalunkon végrehajtott műveleteknek a finomhangolását jelenti. Konverzió lehet bármely a látogatóink által végrehajtott és általunk kívánt művelet, például egy hírlevél feliratkozás, regisztráció vagy egy webshop esetében maga a vásárlás. Ez mindig az adott weboldaltól függ, azonban a cél, vagyis a minél magasabb konverzió független vállalkozása természetétől, mivel a potenciális ügyfeleket kell tényleges ügyfelekké alakítani. Cikkemben megismerheti a konverzió optimalizálás alapjait.

Konverzió alapja a megfelelő tartalom

Minden weboldal legfontosabb része az ott található tartalom. A jól optimalizált tartalom felkelti a weboldal látogatóinak és célközönségének a figyelmet az által, hogy megoldást kínál egy problémájukra. Ez lehet bármilyen elsőre egyszerűnek, vagy banálisnak tűnő dolog, azonban gondoljunk bele a következő példába:

A felhasználónál csőtörés van, ezért azonnal szüksége van egy megbízható vízvezeték szerelő segítségére. A Google keresőben történő keresés segítségével eljut egy vízvezetékszerelő weboldalára, ahol egyértelműen és jól megfogalmazva le van írva, hogy „1 órán belül kiszállunk Önhöz és elhárítjuk problémáját”. A felhasználónak pontosan erre van szüksége, ezért felveszi a kapcsolatot a honlapon feltüntetett telefonszámmal. Ezt konverziónak nevezzük.

A jól optimalizál és megfogalmazott tartalom azonban még nem elég a sikerhez. A példából is látható, hogy a legtöbb felhasználó internetes keresés (Google, Bing) segítségével keresi a megoldást a felmerült problémájára. Vagyis a weboldal tartalmának kereshetőnek, a keresőmotorokra optimalizáltnak (SEO) is kell lennie, hogy a felhasználók megtalálják.

Ehhez egyedinek kell lenni, és nem csak a szöveges tartalom a fontos, hanem a képes, videós és grafikus tartalmak is lényegesek, mivel a keresőmotorok már az oldal egészét is vizsgálják, hogy mennyire egységes a felhasználói élmény (User Experience).

Mindig legyünk következetesek

Az egyik legfőbb oka annak, hogy a látogatók elhagyják a weboldalakat, magának az oldalnak, vagy a marketing tevékenységének a következetlensége. Egy látogató azért kattint egy hirdetésre, mert az felkeltette az érdeklődését, és szeretne több információt is megtudni. Azonban, ha a weboldal tartalma és stílusa nem egyezik a hirdetéssel, a felhasználó szinte biztos, hogy azonnal be fogja zárni a weboldalt.

Minden esetben meg kell felelni a felhasználók várakozásainak, ez hihetetlenül fontos az ügyfelek bizalmának az elnyerése szempontjából és hogy konverziókat hajtsanak végre a weboldalon.

A weboldalunk tartalma mindig legyen összhangban a meta leírás tartalmával, hiszen a keresőmotorok a meta leírásunkat jelenítik meg a találati listájukon, és a felhasználók sok esetben ezzel találkoznak először. Hirdetéseinkben ne állítsunk, vagy ígérjünk olyat ami csak a figyelem felkeltését szolgálja, illetve grafikus hirdetésink színvilága, a felhasznált képek hangulata legyen összhangban a weboldallal.

Mobilra optimalizálás

Napjainkban a felhasználók több mint fele már mobil készülékről böngészik. Ezért kiemelkedően fontos, hogy minden weboldal tökéletesen jelenjen meg minden készüléken. Erre a legjobb módszer a weboldal reszponzívvá alakítása, új weboldal esetén pedig alapból reszponzív dizájnnal való elkészítése. Mivel weboldal mobilra optimalizálása rákényszeríti a weboldal tulajdonosokat a megjelenítendő információk rangsorolására, ezáltal a felhasználók számára a legrelevánsabb információk kerülnek előre és megszabadulunk a felesleges információktól. Ennek következtében a konverziós arány is növekedésnek fog indulni!

Legfontosabb jellemzői:

  •  Egyszerűbb menürendszer és navigáció
  •  Jobb olvashatóság, nagyobb betűméret
  •  Hatékonyabb funkcionalitás
  •  Egyértelműbb cselekvésre ösztönzés (Call To Action)
  •  Hatékonyabb tartalom összeállítás

A mobil barát weboldal kialakítása és a keresőoptimalizálási eredmények elérésénél olykor kompromisszumot is kell kötnünk. Aminek az elsődleges célja a felhasználói élmény megtartása, mert a látogatók fognak vásárolni és nem a Google robot. Ezért is fontos, hogy a mobilra optimalizált felületünk mindenféle akadálytól és felesleges zavaró design-től mentes legyen, hogy a konverziónk magasabb legyen.

Oldal betöltési sebesség optimalizálása

A weboldal betöltési sebességének optimalizálása kiemelkedő szerepet játszik a konverzió optimalizálásában. A sebesség elsődleges szempont kell hogy legyen minden weblap esetében. A látogatók többsége elkattint, amennyiben az oldal nem töltődik be 3-4 másodpercen belül.

Az okostelefonon internetezők sok mindenben különböznek az asztali gépről és laptopról böngészőktől, abban viszont hasonlítanak abban, hogy ők sem hajlandóak sokat várni egy oldal betöltődésére. Egy asztali gépen sem túl gyorsan betöltődő weboldal mobilon még nehézkesebben fog betöltődni, például a nagyméretű képek használata miatt. A lassú betöltődés eredménye pedig, a felhasználók elvesztése.

Egy vállalkozás megítélése is múlhat azon, hogy mennyire gyors a weboldala. Hiába készül gyönyörű dizájnnal az oldal, ha azt a lassú betöltési sebessége miatt a potenciális vásárlók soha nem fogják látni, mert elnavigáltak.

A weboldalak sebességének ellenőrzésére a Google PageSpeed oldala nyújt hasznos segítséget.

Hasznos tanácsok a weboldal sebességének csökkentésére:

  •  Kerüljük a céloldali átirányításokat, mivel azok további http kéréseket indítanak, amik lassítják a weboldal megjelenítését
  •  Optimalizáljuk a képeket. A képek gyakran a weboldal legnagyobb méretű elemei. Csökkentsük a weboldalon található képek és grafikai elemek méretét. Gyors segítséget nyújt a TinyPNG

ÉrkezTETő oldal használata (Landing Page)

Amennyiben hirdetések segítségével keltjük fel a felhasználók figyelmét a szolgáltatásinkra, mindenképpen érdemes érkeztető oldalt használnunk. Egy aloldalt akkor nevezünk érkeztető oldalnak, ha arra egy külső hivatkozásról, például egy bannerről érkezik a felhasználónk. A landing page-ek használata két tényező miatt elengedhetetlen:

  •  Az előzőekben említett következetesség miatt. Segítségével a hirdetésünk teljesen összhangba kerül a weboldallal
  •  Nem tartalmaz olyan információkat, amelyek elterelhetik a felhasználó figyelmét a célról, vagyis konverzió végrehajtásáról

Az érkeztető oldalak felépítésénél mindig törekedjünk a konverzió végrehajtásához szükséges információk átadására, mivel a felhasználók a figyelme elkalandozhat, a weboldalakat gyorsan átfutják, miközben keresik az őket érdeklő információkat. Egy landing page-re határozott céllal érkeznek, ezért figyelmüket a lényeges információkra kell irányítani! Az oldalnak a potenciális vásárló számára nyújtott előnyeinket kell hangsúlyozni, rámutatnia arra, hogy miként vagyunk képesek megoldani a felmerült problémáját.

Bővebben

Hogyan érhetjük ezt el?

  •  Egyértelmű címek és alcímek
  •  Pontokba szedett felsorolások
  •  Kiemelések használata
  •  Lényegretörő megfogalmazás

A szöveges tartalom esetében a felhasználó álljon a középpontban, a megfogalmazás az Ő szemszögéből történjen.

A konverziós arány növelésében bevett gyakorlat az Ügyfélajánlások megjelenítése. Ezzel növelhető a felhasználók bizalma. Azonban nagyon fontos, hogy a beszámolóknak valódi emberektől származzon – a legjobb ha névvel és képpel -, olyanoktól, akik a legjobban leképezik a célközönségünket. Ne általánosságokat, mindig konkrétumokat tartalmazzanak.

Összefoglalás

A cikkben bemutatott 5 pont segítségével növelhető a weboldalak látogatottsága és optimalizálható végrehajtott konverziók száma. A lépések megfelelő alkalmazása segítségével vonzóbbá tehető egy weboldal tartalma a látogatók szemében, és a látogatók vásárlókká, a vásárlók pedig visszatérő ügyféllé válhatnak.